Οριστικά εκτός της διεκδίκησης του μεγάλου project της αξιοποίησης της πρώην έκτασης του αεροδρομίου του Ελληνικού βγήκε το Κατάρ, λίγο πριν την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Τα πετροδολάρια για άλλη μια φορά θα πρέπει να ... περιμένουν: Σύμφωνα με πληροφορίες, η Qatari Diar, θυγατρική της Qatar Authority Investment, ενημέρωσε τη διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την οποία η καταληκτική ημερομηνία επισήμως, λήγει στις 29 Νοεμβρίου- ανεπισήμως ωστόσο έχει ήδη δοθεί εκ νέου παράταση δεδομένου του μεγέθους και της πολυπλοκότητας του έργου.
Η εξέλιξη αποτελεί κτύπημα στο όλο project αφού πλέον απουσιάζει ο "μεγάλος παίκτης" και δεν είναι γνωστό σε ποιο βαθμό θα μπορέσουν τα βρεθούν τα τεράστια κεφάλαια του Κατάρ.
Ιδιαίτερα μάλιστα με δεδομένο ότι από το 2010- οπότε και ο εμίρης του Κατάρ Σεϊχης Χαμαντ Μπιν Χαλίφα εξέφρασε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον του για την αξιοποίηση της έκτασης στον τότε Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου (σ.σ. οι περισσότεροι θυμούνται τις επενδύσεις των 5 δισ. ευρώ που είχαν ανακοινωθεί με τυμπανοκρουσίες στον τύπο)- και μετά, οι Καταριανοί φαίνονται να αμφιταλατεύονται για τη συμμετοχή τους ή μή στο διαγωνισμό.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Qatari Diar, ενώ είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον στη διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ τον Απρίλιο του 2012, λίγους μήνες μετά τον Ιανουάριο του 2013 απέσυρε το ενδιαφέρον της, αρνούμενη να υπογράψει τη σχετική συμφωνία εμπιστευτικότητας μαζί με τους υπολοίπους τρεις διεκδικητές του έργου.
Από τους βασικούς λόγους που είχαν προβληθεί τότε, πέραν των επιμέρους θεμάτων των φορολογικών κινήτρων και των χρήσεων που θα ενταχθούν στην έκταση, ήταν ότι οι Καταριανοί επιθυμούσαν εξαρχής διακρατική συμφωνία, αίτημα ωστόσο, το οποίο σύμφωνα με την επιχειρηματολογία της ελληνικής κυβέρνησης, θα έβρισκε αντίθετες τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά από διαβουλεύσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού κ. Α. Σαμαρά αλλά και κυβερνητικών στελεχών, η Qatari Diar επανήλθε στη διαγωνιστική διαδικασία το Φεβρουάριο του 2013 για να αποχωρήσει εκ νέου τώρα...
Πλέον, εντός των διεκδικητών του έργου απομένουν τρεις υποψήφιοι επενδυτές, ο ισραηλινός όμιλος Elbit, η Lamda Development και η βρετανική London & Regional Properties.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου