18/11/13

8,4 δισ. ευρώ για να καλυφθούν υποχρεώσεις τραπεζών και εργολάβων!

Περισσότερα από 2,2 δισ. ευρώ θα διαθέσει άμεσα η κυβέρνηση για να αναστήσει τα στοιχειωμένα εργοτάξια των αυτοκινητοδρόμων, ενώ "μαξιλάρι" για να καλυφθούν μελλοντικές ανάγκες τραπεζών και εργολάβων μπαίνουν 8,4 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα κουμπαρά του δημοσίου που προ κρίσης είχε υπολογιστεί ότι θα γέμιζε σε όλη την διάρκεια της παραχώρησης με 22 δις, ευρώ. Όμως η κάθετη υποχώρηση της κυκλοφορίας, οδήγησε σε δραστικό κούρεμα, με αποτέλεσμα σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις του υπουργείου, τα έσοδα από τα διόδια που θα ξεκινήσει τμηματικά να εισπράττει το δημόσιο και μέχρι την λήξη της 30ετούς παραχώρησης θα αγγίξουν τα 8,4 δις. ευρώ. Είναι ζήτημα πόσα από αυτά θα καταλήξουν στα δημόσια ταμεία εάν υπολογιστεί ότι αποτελούν κομμάτι της συμφωνίας των αναθεωρημένων συμβάσεων για να καλυφθεί το ρίσκο των αυτοκινητοδρόμων (σ.σ έχει προβλεφθεί ότι όπου εμφανίζονται τρύπες στις παραχωρήσεις θα καλύπτονται από τα έσοδα αυτά) αλλά και γιατί τμήμα της πίτας καλοβλέπει και το ΤΑΙΠΕΔ.
Τα 2,2 δις. ευρώ είναι η πρόσθετη χρηματοδότηση που θα καταβάλλει η κυβέρνηση για να επανεκκινήσουν τα έργα, η οποία αναλύεται ως εξής: περί το 1,2 δισ. και ίσως και κάτι παραπάνω είναι οι πόροι που θα προέλθουν από την αναδιάρθρωση του ΕΣΠΑ και την περικοπή άλλων υποδομών της χώρας για να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό, 350 έως 400 εκ. ευρώ από τα οποία στις εταιρείες σύμφωνα με τις δημοσιευμένες αποφάσεις στην Διαύγεια έχουν πληρωθεί 85 εκ. ευρώ αφορούν τις αποζημιώσεις που συμφωνήθηκε να καταβληθούν στις κατασκευαστικές εταιρείες για να κλείσουν οριστικά οικονομικές διαφορές του παρελθόντος που συνδέονταν με καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, στα δίκτυα κοινώς ωφέλειας κ.α ενώ 650 εκ. ευρώ είναι το δάνειο που έχει συναφθεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να καλυφθεί η συμμετοχή του ελληνικού ΔΑημοσίου στα έργα.
Πρόκειται για μία γενναία χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων, για την οποία η Αντιπολίτευση έχει ξεκινήσει να εκτοξεύει ρουκέτες, γεγονός που υποδηλώνει τι θα επακολουθήσει στην βουλή τις επόμενες μέρες που θα πάνε προς κύρωση οι συμβάσεις παραχώρησης.
Για μεγάλο σκάνδαλο κάνει λόγο ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Χουντής πυροδοτώντας κλίμα αμφισβήτησης για την επιλογή της κυβέρνησης τα στηρίξει τα έργα αντί να τα καταγγείλει. “Εχουμε αρκετές ενστάσεις στον τρόπο αναθεώρησης των συμβάσεων αλλά και στις διαπραγματεύσεις που έγιναν για να ξεμπλοκάρουν τα έργα” δηλώνει στο «newmoney” και ο βουλευτής κ. Γιώργος Σταθάκης, εκφράζοντας σοβαρές επιφυλάξεις για το τίμημα των συμβάσεων που κατά την γνώμη του έπρεπε να αναθεωρηθεί εξαιτίας των διαφορετικών οικονομικών συνθηκών από την εποχή που σχεδιάστηκαν αλλά και στον τρόπο υπολογισμού των αποζημιώσεων που δόθηκαν για να κλείσουν τις οικονομικές διαφορές με το δημόσιο. Η κριτική είναι έντονη, γεγονός κρίνει αβέβαιη την ψήφιση των έργων από την Αντιπολίτευση, η οποία εκτιμάται ότι θα κινηθεί μεταξύ του “όχι” και του “παρόν”.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει αποφύγει τα λάθη του προκατόχου του που έβγαλε για μια μέρα στους δρόμους τις μπουλντόζες τον περασμένο Απρίλιο (!), έχει όμως ευθυγραμμιστεί πλήρως με την πολιτική της κυβέρνησης να ξεκινήσουν οι οδικοί άξονες έστω και αν το δημόσιο χρειαστεί να βάλλει βαθιά το χέρι στη τσέπη.  
Στην προσπάθειά του δε να ανοίξει διάλογο με την αριστερά, ανταποκρίθηκε προς ημερών στο αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ να ενημερωθεί η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος για τις αλλαγές στις συμβάσεις, συνοδεία του κ. Ευθυμίου Βιδάλη, συμβούλου του Πρωθυπουργού για τους αυτοκινητόδρομους αλλά και τεσσάρων γενικών διευθυντών του υπουργείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Χρυσοχοΐδης και οι συνεργάτες του έκαναν μια τεχνική παρουσία στους βουλευτές, οι οποία περιελάμβανε τα πάντα: από την χρηματοδότηση και τις αποζημιώσεις μέχρι την διόδια και τις περικοπές στο τεχνικό αντικείμενο των έργων. Το «φροντιστήριο» δεν φαίνεται να άλλαξε την οπτική με την οποία το κόμμα της Αντιπολίτευσης αντιμετωπίζει την ανασύνθεση των αυτοκινητοδρόμων και οι ανακοινώσεις Χουντή υποδηλώνουν του λόγου το αληθές.


Δεν υπάρχουν σχόλια: