Η χαρά του Daniel Ricciardo και της Red Bull για τη 2η θέση στο Grand Prix Αυστραλίας δεν κράτησε πολύ. Μετά το τέλος του αγώνα οι αγωνοδίκες απέκλεισαν τον Αυστραλό γιατί κατά τη διάρκειά του η ροή καυσίμου στο κινητήρα του ξεπερνούσε σταθερά το όριο των 100 kg/h που ορίζουν οι κανονισμοί.
Λίγο μετά το πέσιμο της καρό σημαίας σήμανε συναγερμός στο paddock του Albert Park. Ο τεχνικός έφορος της FIA, Jo Bauer, ενημέρωσε τους αγωνοδίκες για την παράβαση του ορίου. Ο Bauer ανάφερε ότι πρόκειται για παράβαση του Άρθρου 5.1.4 των τεχνικών κανονισμών της Formula 1. Πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι η παράβαση αφορά το ρυθμό της ροής καυσίμου και όχι τη συνολική ποσότητα που χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα.
Το θέμα εξετάστηκε στο γραφείο των αγωνοδικών και το συμπέρασμα ήταν ότι όντως υπήρξε παραβίαση του σχετικού κανονισμού. Το αποτέλεσμα ήταν ο Daniel Ricciardo να αποκλειστεί από το GP Αυστραλίας και να χάσει τη 2η θέση που είχε πάρει στον αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι ο Kevin Magnussen ανέβηκε στη 2η θέση και ο Jenson Button πήρε την 3η θέση στον αγώνα.
Συνοπτικά, το ιστορικό της υπόθεσης έχει ως εξής: Η Red Bull παρατήρησε διαφορές στις ενδείξεις του αισθητήρα ροής καυσίμου που παρέχει η FIA ανάμεσα στις περιόδους ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή και το Σάββατο. Η οδηγία της FIA ήταν να αντικατασταθεί ο αισθητήρας αυτός στο μονοθέσιο όσο αυτό ήταν στο Parc Ferme και να επανακαλιμπραριστεί συνυπολογίζοντας ένα περιθώριο ασφαλείας. Η Red Bull έκρινε ότι οι ενδείξεις του αισθητήρα αυτού ήταν αναξιόπιστες και έτσι αποφάσισε να ξεκινήσει τον αγώνα βασιζόμενη αποκλειστικά στις μετρήσεις του δικού της, εσωτερικού συστήματος μέτρησης της ροής καυσίμου.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα οι άνθρωποι της FIA παρατήρησαν ότι η τηλεμετρία έδινε τιμές ιδιαίτερα αυξημένες και προειδοποίησαν τη Red Bull, η οποία όμως δεν άλλαξε την τακτική της. Η απόφαση των αγωνοδικών δηλώνει ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς και με βάση τις οδηγίες των τεχνικών εφόρων της FIA, οι ενδείξεις του αισθητήρα -που η Red Bull θεώρησε ελαττωματικό- θεωρούνται σωστές.
Το σκεπτικό της απόφασης αναφέρει ότι δεν είναι στη δικαιοδοσία της ίδιας της ομάδας να χρησιμοποιήσει μέθοδο μέτρησης της ροής καυσίμου με δικό της τρόπο, αν δεν της έχει δοθεί σχετική άδεια από τη FIA, επομένως επήλθε ο αποκλεισμός του Ricciardo. Οι αγωνοδίκες βέβαια ξεκαθαρίζουν ότι ο οδηγός δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη, καθώς όλη αυτή η κατάσταση ήταν εντελώς εκτός του ελέγχου του, ωστόσο αυτό αποτελεί μικρή παρηγοριά για τον Αυστραλό.
Ακόμα κι έτσι όμως το αποτέλεσμα που προκύπτει μετά τον αποκλεισμό δεν μπορεί ακόμα να θεωρηθεί οριστικό καθώς η Red Bull Racing διατηρεί το δικαίωμα να ασκήσει έφεση και έχει ήδη ληλώσει την πρόθεσή της να το πράξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου