30/3/14

Άνετη νίκη Hamilton στο GP Μαλαισίας

Την απόλυτη συγκομιδή βαθμών πέτυχε η Mercedes κάνοντας το 1-2 στη Μαλαισία. Μπροστάρης ο Hamilton που πανηγύρισε την πρώτη του φετινή νίκη, που ταυτόχρονα ήταν και η πρώτη του στη Sepang. Ας δούμε όμως πώς εξελίχθηκε ο αγώνας.
Ήδη από την εκκίνηση ο Nico Rosberg πέρασε τον Sebastian Vettel, τις εντυπώσεις όμως κέρδισε ο Daniel Ricciardo που πέρασε και τον teammate του στις πρώτες στροφές. ΟVettel ανέκτησε τη θέση του λίγους γύρους μετά. Στο πίσω μέρος του grid ο Maldonadoείχε επαφή με τον Bianchi. Να αναφέρουμε κάπου εδώ ότι ο Sergio Perez ουσιαστικά δεν ξεκίνησε ποτέ τον αγώνα, καθώς δεν κατάφερε να βγει ποτέ από το pitlane λόγω προβλημα΄των που τον οδήγησαν σε οριστική εγκατάλειψη μέσα από τα pits ενώ είχε ξεκινήσει ο αγώνας.
Επαφή είχε όμως και ο Magnussen με τον Raikkonen, τη στιγμή που ο rookie της McLarenεπιχείρησε το προσπέρασμα στην Ferrari. Το αποτέλεσμα ήταν να κλατάρει το πίσω δεξί ελαστικό του Kimi και ο Φιλανδός να αναγκαστεί να διανύσει μεγάλη απόσταση με τρεις τροχούς για να φτάσει στα pits, με καταστροφικές συνέπειες για τον αγώνα του.
Magnussen πήρε ποινή stop and go πέντε δευτερολέπτων για την επαφή, ενώ αργότερα στο pit stop άλλαξε και εμπρός πτέρυγα. Στο μεταξύ είχε δεχτεί προσπέρασμα από τον Jenson Button, που δεν άφησε την ευκαιρία να χαθεί και πέρασε 7ος.
Ποινή stop and go πήρε και ο Bianchi για την επαφή με τον Maldonado, τη στιγμή που ηLotus του ζήτησε να επιστρέψει στο γκαράζ και να εγκαταλείψει. Στο στρατόπεδο τηςWilliams ο Bottas, που είχε κάνει μια εντυπωσιακή προσπάθεια στους πρώτους γύρους και από 18ος είχε φτάσει πίσω από τον Massa, δεχόταν οδηγία από το team radio να μην επιτεθεί στον Βραζιλιάνο. Ο Φιλανδός δείχνει έντονη δυσαρέσκεια.
Στον 12ο γύρο ο Alonso μπαίνει στα pits για νέα μεσαία ελαστικά. Από πέμπτος, επιστρέφει στην πίστα 10ος, πίσω από τον Grosjean, αλλά τον προσπερνάει αμέσως. Στον επόμενο γύρο έρχεται η απάντηση της Red Bull, που δίνει ένα φρέσκο σετ μεσαίων στον Ricciardo. Ο Αυστραλός επιστρέφει στην πίστα και συναντά τον Alonso, με τον οποίον μάχονται για 2-3 στροφές, με νικητή τον πιλότο της RB.
Η ολοκλήρωση των αλλαγών ελαστικών των πρωτοπόρων βρήκε τις Mercedes να προηγούνται, με τις Red Bull, τον Alonso και τον Hulkenberg να ακολουθούν, μπροστά από τους Button, Massa, Bottas και Grosjean.
Mercedes ενημερώνει τους πιλότους της ότι θα ξεκινήσει να φροντίζει τον κινητήρα, βάζοντάς τον σε κάποια διαφορετική λειτουργία, ενώ η Red Bull ζητάει από τον Ricciardo να μην πιέζει πολύ, o Αυστραλός όμως αρνείται. Λίγους γύρους μετά από το race control ανακοινώνεται ότι ο Ricciardo έχει την υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ στον αντίποδα οι Hamilton, Hulkenberg, Massa και Bottas την μικρότερη.
Έχουμε πλέον περάσει τα μισά του αγώνα και ο Button από την 8η θέση μπαίνει για νέα μεσαία, επιστρέφοντας 9ος. Στο μεταξύ το προβάδισμα του Hamilton έχει φτάσει τα 10 δευτερόλεπτα από τον Rosberg.
Alonso χάνει και αυτός μια θέση από το pitstop του και επιστρέφει στην πίστα 6ος, πίσω από τον Ηulkenberg. Στο μεταξύ ο Kvyat μπαίνει στη δεκάδα, περνώντας τον Kobayashi, ενώ το ίδιο κάνει λγίο αργότερα και ο Magnussen, που κάποιους γύρους πριν είχε εκτίσει την ποινή του. Ο Δανός είχε επιπλέον σημειώσει τον ταχύτερο μέχρι εκείνη τη στιγμή γύρο του αγώνα.
Το pitstop του Ricciardo τον ρίχνει ανάμεσα στους Hulkenberg-Alonso, ενώ ο Grosjeanέχει μάχη διαρκείας με τον Kobayashi. Είμαστε πλέον στον 30ο γύρο και η απειλή της βροχής για τα τελικά στάδια του αγώνα γίνεται πλέον εμφανής.
Ο Vettel πραγματοποιεί το pitstop του και επιστρέφει στην πίστα πίσω από τον Rosberg, ο οποίος καλείται εσπευσμένα από την ομάδα για την δικιά του αλλαγή. Πιο πίσω ο Magnussenανεβαίνει 10ος, ενώ από το teamradio του Hamilton ακούμε τους μηχανικούς του να τον ενημερώνουν ότι θα προσπαθήσουν να επιμηκύνουν όσο γίνεται τα stints του, προκειμένου να προφυλαχθούν από πιθανή επερχόμενη βροχή. Όμως λίγο μετά καλούν και τον ίδιο στα pits.
Hamilton επιστρέφει στην πίστα πρώτος, η μάχη όμως για τη δεύτερη θέση ανάβει, αφού οVettel έχει πλησιάσει σε απόσταση... DRS τον Rosberg, ενώ κανείς δεν ξέρει πόσο ακόμα θα έμενε στην πίστα ο Hulkenberg, που καθυστερώντας την αλλαγή ελαστικών, είχε μείνει 2ος.
Τελικά ο Γερμανός μπαίνει για την αλλαγή του στον 34ο γύρο (βάζει σκληρά, που μας κάνουν να αναρρωτιώμαστε αν θα είναι και η τελευταία του επίσκεψη στο γκαράζ της ομάδας), την ίδια στιγμή που ο Sutil ακινητοποιείται στην πίστα. Λίγο αργότερα και η δεύτερη Sauberαναγκάζεται να εγκαταλείψει, τη στιγμή που βρίσκεται στα pits για νέα ελαστικά.
Το προβάδισμα του Hamilton έχει φτάσει τα 12" ενώ ο Vettel κινείται στο 1-1.5" από τονRosberg, τη στιγμή που αναφέρει ότι ο Γερμανός "χάνει ή νερό ή λάδι" στους τελευταίους γύρους. Η απάντηση της ομάδας είναι ότι πρόκειται για ψιχάλες που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην 10η στροφή.
Πιο πίσω, Alonso και Massa παραμένουν σε απόσταση βολής από τους Ricciardo καιButton αντίστοιχα, ενώ Bottas και Magnussen παραμένουν στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, χωρίς να απειλούν ή να απειλούνται.
Με 16 γύρους να απομένουν (σε σύνολο 56) ο Button μπαίνει για το τρίτο και τελευταίο pitstop, βάζοντας τη σκληρή γόμα, ενώ αμέσως τον ακολουθεί και ο Magnussen. Λίγο αργότερα έρχεται και η σειρά του Ricciardo.
Το pitstop του Αυστραλού είναι καταστροφικό. Φεύγει από το γκαράζ, για να συνειδητοποιήσει ενώ κινείται προς την έξοδο του pitlane ότι ο εμπρός αριστερός τροχός δεν έχει κλειδώσει καλά και να ακινητοποιηθεί. Οι μηχανικοί του αναγκάζονται να τον σπρώξουν πίσω, ενώ ο πιλότος κουνάει το κεφάλι του με απόγνωση. Το περιστατικό τίθεται υπό διερεύνηση για unsafe release από τους αγωνοδίκες και ο Alonso επισκέπτεται τα pits από την 4η θέση, έχοντας πλέον κερδίσει μια θέση.
Ο εφιάλτης του Ricciardo όμως δεν είχε ακόμα τελειώσει, αφού σαν να μην έφτανε ότι είχε πλέον βρεθεί στις τελευταίες θέσεις, η εμπρός πτέρυγα κατέρρευσε και έμεινε να κρέμεται από το ρύγχος, ενώ κομμάτια της αποσπάστηκαν και έμειναν στην πίστα. Επιστροφή στα pits λοιπόν, νέα πτέρυγα και ξανά στην πίστα, στην τελευταία θέση. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ήρθε και ποινή stop and go δέκα δευτερολέπτων.
Ο Hamilton σε επίδειξη δύναμης έριχνε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στο 1:44.329, τη στιγμή που η Red Bull ενημερώνει τον Vettel ότι πρέπει να μείνει με τα μεσαία του ελαστικά για όσο το δυνατόν περισσότερο. Και μπορεί ο Alonso να βρισκόταν 37" πιο πίσω, με τον Hulkenberg ανάμεσά τους, ο ρυθμός του όμως ήταν 1.5" ταχύτερος από του Seb.
Μάχη όμως και μάλιστα μεγάλη γινόταν ήδη ανάμεσα στους Button και Massa, για την 6η θέση. O Jenson αντιστάθηκε σθεναρά στις επιθέσεις του Βραζιλιάνου και η κατάταξη διατηρήθηκε ως είχε, με τον Bottas να πλησιάζει. Ο Alonso συνέχιζε να πιέζει, κάνοντας νέο FL, 2 δέκατα ταχύτερο από εκείνο του Hamilton.
Ο Vettel καλείται στα pits και επιστρέφει ξανά στην πίστα τρίτος, ενώ αμέσως έρχεται η απάντηση της Mercedes που πραγματοποιεί την τελευταία αλλαγή ελαστικών στον Rosberg.
Με 5 γύρους να απομένουν, ήρθε και η ώρα του πρωτοπόρου Hamilton για το τελευταίο του pitstop, ενώ ο Ricciardo εγκατέλειπε τον αγώνα. Στο μεταξύ ο Alonso είχε κολλήσει στονHulkenberg και ξεκινούσε την επίθεσή του, ενώ η Williams έδινε οδηγία στον Massa να μην καθυστερήσει τον Bottas. Την ίδια στιγμή ενημέρωνε τον Φιλανδό να προσπεράσει τον teammate του.
Η μάχη των Alonso-Hulkenberg είχε νικητή τον Ισπανό που πέρασε στη πρώτη στροφή και το δίδυμο συνεχίζει την περσινή του "παράδοση" στο να μας προσφέρει ωραίο θέαμα και επίδειξη ικανότητας.
Ο Hamilton κάνει ξανά ταχύτερο γύρο, όντως σχεδόν 15" μπροστά από τον Rosberg. Κάπου εκεί του ζητάνε από την ομάδα να κόψει ρυθμό και να φτάσει στον τερματισμό.
Ο Massa με τον Bottas συνέχιζαν να μάχονται, αφού ο Felipe δεν έδειξε καμία απολύτως διάθεση να αφήσει τον teammate του να περάσει. Πιο πίσω, από την 11η θέση, ο Romain Grosjean κρατούσε με επιτυχία τον Raikkonen πίσω του για κάποιους γύρους.
H καρό σημαία βρήκε τελικά τον Hamilton να αρμενίζει προς τον τερματισμό, με τηνMercedes να κάνει το 1-2 και τον Vettel να ανεβαίνει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο.
Alonso, Hulkenberg και Button διατήρησαν τις θέσεις τους, όπως και οι πιλότοι τηςWilliams, παρά τις εντολές.
Magnussen και Kvyat κατατάχθηκαν στις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις, ενώ οGrosjean κατάφερε και κράτησε τελικά πίσω του τη Ferrari, με το χρονόμετρο να δείχνει ότι τους χώριζε μόλις 1 δέκατο.
Σαράντα ολόκληρα δεύτερα πιο πίσω, στην 13η θέση, ο Kobayashi, ενώ οι Ericsson καιChilton ολοκλήρωσαν την κατάταξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: