Ο υπουργός που «δεν είχε διαβάσει» το Μνημόνιο και που δεν είχε καταλάβει πόσο θα αυξηθούν τα διόδια από τις αρχές του 2014 ξαναχτύπησε χθες με αφορμή το ναυάγιο του μετρό Θεσσαλονίκης. Ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σφύριζε αδιάφορα παρά το γεγονός ότι η κοινοπραξία βρίσκεται προ της πλήρους αποχώρησης από το έργο, ενώ ετοιμάζεται να διεκδικήσει περί το 0,5 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο!
Ενώ ο ίδιος είχε πει σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι τα εργοτάξια θα αναστηθούν, οι κάτοικοι της πόλης μαθαίνουν ότι είναι άγνωστος ο χρόνος ολοκλήρωσης του μετρό, το οποίο θα έπρεπε να λειτουργεί από τα τέλη του 2012! Πλέον θεωρείται σίγουρο ότι δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από το 2019, αν η κοινοπραξία μείνει στην εργολαβία και δεν αποχωρήσει όπως απειλεί, πιθανώς στο πλαίσιο διεκδίκησης αποζημιώσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε χθες δηλώσεις σαν να μη συμβαίνει τίποτα. «Εξελίξεις δεν υπάρχουν» είπε και προχώρησε σε επίθεση κατά του εργολάβου υποστηρίζοντας: «Υπάρχουν προσχήματα και μάλιστα προκλητικά». Στη συνέχεια φόρτωσε σε όλους τους άλλους την αποτυχία τήρησης του χρονοδιαγράμματος που ο ίδιος είχε πανηγυρικά ανακοινώσει προ μηνών με βάση εισηγήσεις της διοίκησης της Αττικό Μετρό, η οποία επίσης σφυρίζει αδιάφορα εσχάτως.
Ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε και τους Θεσσαλονικείς υποστηρίζοντας: «Υπάρχουν δυστυχώς πάρα πολλοί παράγοντες που δεν θέλουν αυτό το έργο». Δεν κατονόμασε, βέβαια, τους παράγοντες και περιορίστηκε σε πρόσκληση προς τους εμπλεκομένους «να επιδείξουν τον καλύτερο εαυτό τους».
Ενώ τα περισσότερα εργοτάξια είναι κλειστά, ενώ οι μετροπόντικες είναι σταματημένοι εδώ και δύο χρόνια, ο κ. Χρυσοχοΐδης υποστηρίζει ότι έχει ξεμπλοκάρει το έργο! Οπως είπε: «Δήλωσα τον Σεπτέμβριο ότι είμαι εδώ -και πήγα στη Θεσσαλονίκη- για να ξεμπλοκάρω το έργο. Και το εννοώ αυτό. Το έργο προχώρησε. Μπορώ να πω τώρα, έξι μήνες μετά, πως ό,τι είχε προγραμματιστεί έγινε». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η σύμβαση δεν αλλάζει ανάλογα με τις εποχές. Το έργο θα εκτελεστεί και θα εκτελεστεί με βάση τους κανόνες και τους ρυθμούς οι οποίοι περιλαμβάνονται στη σύμβαση και καθορίζονται από τον νόμο και τις διατάξεις του».
Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι κάποιοι στο υπουργείο φωτογραφίζουν την ΑΚΤΩΡ, που έχει ρόλο «συμβούλου» στην κοινοπραξία, υπό την ΑΕΓΕΚ, που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΑΚΤΩΡ έχει και προνομιούχες μετοχές της ΑΕΓΕΚ. Ομως, όπως ανακοίνωσε προ ημερών δεν έχει καμία σχέση και κατέχει μετοχές άνευ ψήφου της εταιρίας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική.
Μέχρι τώρα όλοι παίζουν την κολοκυθιά και ουδείς ασχολείται με την προχειρότητα στις αρχικές μελέτες, την ανάθεση του έργου χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί πολλές εξ αυτών, το πυκνό δίκτυο σταθμών (13 σταθμοί για 9,6 χιλιόμετρα γραμμής ώστε να πέσει πολύ μπετόν...), την απαίτηση για διπλή σήραγγα (μία προς κάθε κατεύθυνση, ώστε να πέσει ακόμα περισσότερο μπετόν) και τα άλλα προβλήματα που οδήγησαν στο ναυάγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου