Τα χέρια ψηλά σήκωσε χθες ο επικεφαλής της «Ομάδας Δράσης» της Κομισιόν Χορστ Ράιχενμπαχ, όταν παράγοντες της Θεσσαλίας διαμαρτυρήθηκαν για τις μεγάλες αυξήσεις στα διόδια, κατά τη διάρκεια πανηγυρικής επίσκεψης σε εργοτάξιο της κοινοπραξίας που εκτελεί το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί. Ο κ. Ράιχενμπαχ και ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης επισκέφθηκαν μία από τις σήραγγες μέσω των οποίων παρακάμπτεται η διάβαση των Τεμπών, με τον κοινοτικό αξιωματούχο να υποστηρίζει ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ τραπεζών, δημοσίων Αρχών και εργολάβων ήταν «σύνθετες, οπότε πολύ δύσκολα θα μπορούσαν οι παραχωρησιούχοι να συμφωνήσουν σε κάτι πιο ευνοϊκό για τον πληθυσμό».
Για τις τιμές των διοδίων διαμαρτυρήθηκαν τόσο ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός όσο και η αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου, με τον Χορστ Ράιχενμπαχ να συστήνει «επιμονή και υπομονή»! Ο δε υπουργός Υποδομών επιμένει να υποστηρίζει πως «τα διόδια δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, αλλά στην κατασκευή του έργου», όταν είναι γνωστό πως το Δημόσιο δεσμεύεται, με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης που ο ίδιος προώθησε προ διμήνου, ότι οι εργολάβοι θα έχουν συγκεκριμένο ποσοστό κέρδους. Μάλιστα, στην περίπτωση που τα έσοδα και οι αποδόσεις τους είναι χαμηλότερες από τα ποσά που προβλέπονται στις συμβάσεις παραχώρησης, τότε το Δημόσιο θα καλείται να καλύψει το ποσό με κρατικά κονδύλια.
Είναι η τρίτη φορά σε διάστημα λίγων μηνών που ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης διοργανώνει φιέστα στους οδικούς άξονες, στους οποίους αρχίζουν να ζωντανεύουν τα εργοτάξια μετά τη συμφωνία για αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης μέσω των οποίων το Δημόσιο επιβαρύνεται με δισεκατομμύρια ευρώ. Ειδικά το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί (την κατασκευή και διαχείριση έχει αναλάβει κοινοπραξία υπό τη γερμανική Hochtief, στην οποία συμμετέχουν η γαλλική Vinci και οι ελληνικοί όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και ΑΕΓΕΚ) πρόκειται να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2015. Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός - Ραψάνη και Πλαταμώνας - Σκοτίνα. Με την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός - Ραψάνη παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών, ενώ με την κατασκευή του τμήματος Πλαταμώνας - Σκοτίνα παρακάμπτονται οι στροφές στον Πλαταμώνα Πιερίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου