4/4/11

-57,4% η αγορά Ι.Χ.


Με πτώση η οποία ξεπέρασε το 55% έκλεισαν το Μάρτιο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 8.531 νέα ΙΧ έναντι 19.053 οχημάτων. Ωστόσο η τεράστια πτώση των πωλήσεων συμβαίνει σε μια περίοδο όπου είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης και οι προσφορές των εισαγωγικών εταιρειών είναι ιδιαίτερα δελεαστικές. Από την άλλη, οι καταναλωτές που έχουν μετρητά δεν προβαίνουν σε καμία αγορά, ενώ όσοι θέλουν να αποκτήσουν νέο ΙΧ αντικαθιστώντας το παλαιό τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα και βέβαια καμία σχεδόν τράπεζα δεν τους χρηματοδοτεί.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι πέρσι το Μάρτιο είχε διαρρεύσει η φήμη για την επιβολή του φόρου πολυτελείας και είχαν ταξινομηθεί πρόωρα (πινακιδωμένα ΙΧ) περίπου 7.000 καινούρια αυτοκίνητα εκτοξεύοντας τις πωλήσεις νέων ΙΧ, οι οποίες όμως στην πραγματικότητα δεν είχαν γίνει...
Πτώση
Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων έχουν καταρρεύσει καταγράφοντας πτώση 57,4%, καθώς έχουν πουληθεί 25.267 νέα ΙΧ έναντι 59.365 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις του Μαρτίου στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Toyota με 995 οχήματα, Ford με 894, Opel με 847, VW με 690 και Nissan με 544 πωλήσεις αντίστοιχα. Σε επίπεδο ποσοστών μόλις η Alfa Romeo και η Dacia με αύξηση πωλήσεων 40% και 4% αντίστοιχα, ενώ όλες οι υπόλοιπες κατέγραψαν πτώση?
Οι εταιρικές πωλήσεις (Fleet Cars) για το μήνα Μάρτιο ξεπέρασαν στις 2.300 οχήματα εξαιτίας της ζήτησης που υπάρχει από τα εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, καθώς πλησιάζει η καλοκαιρινή περίοδος.
Η απόσυρση
Η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων εξακολουθεί να κινείται σε «χαλαρούς» ρυθμούς, καθώς μέχρι και την τελευταία μέρα του Μαρτίου είχαν αποσυρθεί περίπου 10.000 παλαιά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγεών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) το μέτρο της απόσυρσης κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ενώ οι πωλήσεις νέων ΙΧ που προέρχονται από κάποια απόσυρση θα φανούν τον Απρίλιο.
Από την άλλη, ο Σύνδεσμος των Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) διατηρεί τις επιφυλάξεις του για την αποδοτικότητα του μέτρου και όπως επισημαίνει στην «Η» ο κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ: «Από τα πρώτα στοιχεία φαίνεται σαφέστατα πως το μέτρο της απόσυρσης όσον αφορά στην αντικατάσταση με καινούριο δεν αποδίδει τα αναμενόμενα και επίσης είναι προφανές πως οι καταναλωτές έχουν στραφεί στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μάλιστα το κόστος των οχημάτων που παρουσιάζει τεράστια ζήτηση αφορά σε μοντέλα αξίας έως 10.000 ευρώ. Αν το μέτρο της απόσυρσης είχε συνδυαστεί και με την επιδότηση αγοράς μεταχειρισμένου ΙΧ κατά τη διαδικασία αντικάστασης του παλιού η απόδοση του μέτρου θα ήταν πολλαπλάσια, ενώ επίσης τα χρήματα θα έμεναν στην Ελλάδα μειώνοντας το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και βέβαια τα αποτελούσε ανάσα ζωής για χιλιάδες επαγγελματίες και εργαζόμενους του κλάδου».
Εν τω μεταξύ, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φύλλο 66, Αρθρο 30, Παρ. 5) η επέκταση του μέτρου της απόσυρσης και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, μπορούν να αποσυρθούν όλα τα επαγγελματικά φορτηγά έως 3,5 τόνους με 1η άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1998, ενώ τα όφελος για τους υποψήφιους επαγγελματίες αγοραστές θα είναι μείωση του Τέλους Ταξινόμησης από 60 έως 40%.
Μείωση
Ειδικότερα στα καινούρια οχήματα που θα αντικαταστήσουν τα παλιά με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ. η μείωση του Τέλους ανέρχεται σε 60% και για μοντέλα με κινητήρες από 1.601 έως 3.500 κ.εκ. η μείωση υπολογίζεται σε 50%. Τέλος για τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 3.500 κ.εκ. και άνω η μείωση περιορίζεται σε 40% εξαιτίας των προδιαγραφών τους (ρύποι).

Δεν υπάρχουν σχόλια: