Μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια κατάφερε να δημιουργήσει σχεδόν από το μηδέν ένα διεθνές brand, έφθασε να εμφανίζεται στο κατώφλι του Nasdaq και πέτυχε να «χτίσει» την εικόνα ενός αυτοδημιούργητου επιχειρηματία, κάνοντας τους ανταγωνιστές του σε Ελλάδα και εξωτερικό να χάσουν τον ύπνο τους και να μιλούν, πικρόχολα ίσως, για ένα success story με ημερομηνία λήξης. Ο λόγος για τον 34χρονο Νικόλα Κοκλώνη, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της AirfastTickets που δραστηριοποιείται στο χώρο των τουριστικών υπηρεσιών μέσω διαδικτύου, ο οποίος, αυτή τη φορά, καλείται να διαψεύσει τις Κασσάνδρες, αποδεικνύοντας ότι το δημιούργημά του έχει γερές ρίζες και ότι δεν στηρίζεται, απλώς, σε ένα ισχυρό δίκτυο δημοσίων σχέσεων, όπως αναφέρουν οι «κακές γλώσσες».
Η κρίση, που απομένει να αποδειχθεί εάν θα παραμείνει μόνον σε επικοινωνιακό επίπεδο, ξέσπασε μόλις ώρες πριν από την τελετή του ΕΒΕΑ όπου στην AirfastTickets απονεμήθηκε το βραβείο της πλέον αναπτυσσόμενης μικρομεσαίας επιχείρησης. Σύμφωνα με δημοσιεύματα αρχικά στο εξωτερικό και στη συνέχεια στην Ελλάδα, η εταιρεία φέρεται να έχει συσσωρεύσει οφειλές ύψους 45 εκατ. ευρώ από τη δραστηριοποίησή της σε Αγγλία, Γερμανία και Ελλάδα.
Ως αποτέλεσμα, η διεθνής ένωσης αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ), που εποπτεύει για λογαριασμό των αεροπορικών εταιρειών-μελών της τα πρακτορεία πώλησης εισιτηρίων, έθεσε σε καθεστώς default την AirfastTickets. Ουσιαστικά, λένε στελέχη του χώρου, αυτό σημαίνει η εταιρεία δεν θα μπορεί να λειτουργεί ως διαπιστευμένο από την ΙΑΤΑ πρακτορείο πώλησης εισιτηρίων, αν και υπάρχουν τρόποι να συνεχίσει να πραγματοποιεί πωλήσεις μέσω τρίτων, εις βάρος όπως του περιθωρίου κέρδους της, όπως εξηγούν οι ίδιοι. Από την πλευρά της η AirfastTickets αρνείται τα παραπάνω, με ανακοίνωσή της δηλώνει πως τα οφειλόμενα χρήματα βρίσκονται στην τράπεζα και ότι οι συνομιλίες συνεχίζονται με την IATA, πως η ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας τους τελευταίους μήνες ώθησε την IATA να ζητήσει την αύξηση των ενέχυρων από τα 11 εκατ. ευρώ στα 20 εκατ. ευρώ και χαρακτηρίζει την οικονομική της ευρωστία «αδιαμφισβήτητη».
Προειδοποίηση
Τι, όμως, ήταν αυτό που οδήγησε στο «θρίλερ» με την AirfastTickets και στον ΙΑΤΑ, έναν οργανισμό κύρους να τη θέσει στο στόχαστρό του;
«Πριν από εβδομάδες λάβαμε γνώση ενός κλίματος ανησυχίας που επικρατούσε στους κόλπους αεροπορικών εταιρειών (σ.σ.: μεταξύ των οποίων η Singapore Airlines και η United Airlines) οι οποίες είχαν πωλήσει, μέσω της AirfastTickets εισιτήρια. Η ανησυχία υφίστατο έπειτα από καθυστερήσεις στην πληρωμή των εισιτηρίων που αγοράστηκαν μέσω της ελληνικής εταιρείας. Στη συνέχεια διερευνήσαμε το ζήτημα και διαπιστώσαμε ότι η ΙΑΤΑ με επιστολή ενημέρωνε τα μέλη της ότι θέτει σε καθεστώς default την εταιρεία» σημειώνουν στο Capital.gr πηγές της βρετανικής τουριστικής αγοράς.
Γιατί, όμως, εμπλέκεται η ΙΑΤΑ (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών) και ποια είναι η σχέση με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία; Αφότου ένα πρακτορείο εισιτηρίων λάβει τη σχετική πιστοποίηση, θα πρέπει να προσκομίσει στην ΙΑΤΑ μία εγγυητική επιστολή το ύψος της οποίας αντιστοιχεί με τον αριθμό των εισιτηρίων που εκτιμούν οι αερομεταφορείς ότι θα διατεθούν (μέσω του πρακτορείου). Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών με ημερήσιο report ενημερώνει τις αεροπορικές εταιρείες για τον αριθμό των εισιτηρίων που έχουν πωληθεί μέσω των πρακτορείων, σε αναλογία με το ποσό της εγγυητικής επιστολής. Το ποσό της εγγυητικής μπορεί να αυξηθεί λόγω αυξημένης ζήτησης, με ένα πρακτορείο να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει εισιτήρια σε χαμηλές τιμές εάν π.χ. εξασφαλίσει τραπεζικό δανεισμό, μεγαλύτερο κεφάλαιο κίνησης και εν γένει προχωρήσει σε μόχλευση.
Οι ίδιες πηγές, αναφέρουν ότι στη Μεγάλη Βρετανία, η AirfastTickets έχει βρεθεί στο επίκεντρο αρνητικών κριτικών από τους πελάτες της. Πράγματι, στον μεγαλύτερο βρετανικό ιστότοπο αξιολόγησης υπηρεσιών και προϊόντων (reviewcenter.com) είναι πολυάριθμα τα αρνητικά σχόλια πελατών που σημειώνουν ότι απροειδοποίητα το εισιτήριό τους ακυρώθηκε και ότι ουδέποτε αποζημιώθηκαν. Αντίστοιχα αρνητικά σχόλια εισπράττει η εταιρεία και στην γερμανική διαδικτυακή σελίδα της στο facebook. Ωστόσο, λένε γνώστες του χώρου, τα σχόλια αυτά δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να εντάσσονται σε έναν πόλεμο από μεγάλα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού που δεν βλέπουν με καλό μάτι την ανάπτυξη της ελληνικής εταιρείας. Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις, η AirfastTickets επιλήφθηκε των προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι πελάτες της.
Πάντως, στην αγορά παραμένουν ερωτήματα και εκφράζονται απορίες γιατί η εταιρεία που εμφανίζεται να οφείλει στην γερμανική αγορά 22 εκατομμύρια ευρώ, δεν εξέδωσε ξεχωριστή ανακοίνωση στα γερμανικά. Όπως και γιατί στην απάντηση που έχει αναρτήσει στη βρετανική σελίδα της στο facebook δεν χαρακτηρίζει τα σχετικά δημοσιεύματα ανακριβή (όπως συνέβη στην ελληνική ανακοίνωση), αλλά αναφέρει, απλώς, ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΙΑΤΑ για τον προσδιορισμό του τρόπου αποπληρωμής και του ύψους των εγγυητικών επιστολών.
Ταχέως αναπτυσσόμενη
Στην τουριστική –και όχι μόνο– αγορά δεν είναι λίγοι αυτοί που δηλώνουν «θαμπωμένοι» από την πορεία της AirfastTickets. Σήμερα εμφανίζεται να αποτελεί μια μία από τις πλέον ταχύτατα ελληνικές αναπτυσσόμενες εταιρείες, με τουλάχιστον 15 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως και τεράστια διαφημιστική παρουσία όχι μόνο στα ελληνικά αλλά και στα ξένα μέσα ενημέρωσης. Πίσω από την εταιρεία βρίσκεται ο 34χρονος Νικόλας Κοκλώνης ο οποίος ύστερα από ένα μικρό πέρασμα από τη Βραζιλία και την Αργεντινή, θα επιστρέψει στην Ελλάδα και θα στήσει την εταιρεία του σε ένα μικρό διαμέρισμα στον Πειραιά. Προσφέροντας φθηνότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό αεροπορικά εισιτήρια, η εταιρεία θα γιγαντωθεί σιγά σιγά και η έδρα της θα μεταφερθεί από τον Πειραιά στη Νέα Υόρκη.
Η «κινηματογραφική» -μέσα σε λίγα χρόνια από το 2009 οπότε ιδρύθηκε- γιγάντωση της Airfasttickets, με ισχυρή παρουσία σε Νέα Υόρκη, Γερμανία, Βρετανία και βέβαια στην Ελλάδα, έκανε ορισμένους να μιλούν για εταιρεία που αναπτύσσεται «πολύ γρήγορα, πολύ σύντομα». Το online γραφείο ταξιδιών εμφάνισε το 2013 κύκλο εργασιών 25,7 εκατ. ευρώ, ενώ, σε πολλές περιπτώσεις, τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας είτε λόγω των εκκεντρικών διαφημίσεών του είτε λόγω της εξαγγελίας σχεδίων εισαγωγής της στο αμερικανικό χρηματιστήριο Nasdaq, παρά τη βραχύβια πορεία της...
Η κρίση, που απομένει να αποδειχθεί εάν θα παραμείνει μόνον σε επικοινωνιακό επίπεδο, ξέσπασε μόλις ώρες πριν από την τελετή του ΕΒΕΑ όπου στην AirfastTickets απονεμήθηκε το βραβείο της πλέον αναπτυσσόμενης μικρομεσαίας επιχείρησης. Σύμφωνα με δημοσιεύματα αρχικά στο εξωτερικό και στη συνέχεια στην Ελλάδα, η εταιρεία φέρεται να έχει συσσωρεύσει οφειλές ύψους 45 εκατ. ευρώ από τη δραστηριοποίησή της σε Αγγλία, Γερμανία και Ελλάδα.
Ως αποτέλεσμα, η διεθνής ένωσης αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ), που εποπτεύει για λογαριασμό των αεροπορικών εταιρειών-μελών της τα πρακτορεία πώλησης εισιτηρίων, έθεσε σε καθεστώς default την AirfastTickets. Ουσιαστικά, λένε στελέχη του χώρου, αυτό σημαίνει η εταιρεία δεν θα μπορεί να λειτουργεί ως διαπιστευμένο από την ΙΑΤΑ πρακτορείο πώλησης εισιτηρίων, αν και υπάρχουν τρόποι να συνεχίσει να πραγματοποιεί πωλήσεις μέσω τρίτων, εις βάρος όπως του περιθωρίου κέρδους της, όπως εξηγούν οι ίδιοι. Από την πλευρά της η AirfastTickets αρνείται τα παραπάνω, με ανακοίνωσή της δηλώνει πως τα οφειλόμενα χρήματα βρίσκονται στην τράπεζα και ότι οι συνομιλίες συνεχίζονται με την IATA, πως η ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας τους τελευταίους μήνες ώθησε την IATA να ζητήσει την αύξηση των ενέχυρων από τα 11 εκατ. ευρώ στα 20 εκατ. ευρώ και χαρακτηρίζει την οικονομική της ευρωστία «αδιαμφισβήτητη».
Προειδοποίηση
Τι, όμως, ήταν αυτό που οδήγησε στο «θρίλερ» με την AirfastTickets και στον ΙΑΤΑ, έναν οργανισμό κύρους να τη θέσει στο στόχαστρό του;
«Πριν από εβδομάδες λάβαμε γνώση ενός κλίματος ανησυχίας που επικρατούσε στους κόλπους αεροπορικών εταιρειών (σ.σ.: μεταξύ των οποίων η Singapore Airlines και η United Airlines) οι οποίες είχαν πωλήσει, μέσω της AirfastTickets εισιτήρια. Η ανησυχία υφίστατο έπειτα από καθυστερήσεις στην πληρωμή των εισιτηρίων που αγοράστηκαν μέσω της ελληνικής εταιρείας. Στη συνέχεια διερευνήσαμε το ζήτημα και διαπιστώσαμε ότι η ΙΑΤΑ με επιστολή ενημέρωνε τα μέλη της ότι θέτει σε καθεστώς default την εταιρεία» σημειώνουν στο Capital.gr πηγές της βρετανικής τουριστικής αγοράς.
Γιατί, όμως, εμπλέκεται η ΙΑΤΑ (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών) και ποια είναι η σχέση με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία; Αφότου ένα πρακτορείο εισιτηρίων λάβει τη σχετική πιστοποίηση, θα πρέπει να προσκομίσει στην ΙΑΤΑ μία εγγυητική επιστολή το ύψος της οποίας αντιστοιχεί με τον αριθμό των εισιτηρίων που εκτιμούν οι αερομεταφορείς ότι θα διατεθούν (μέσω του πρακτορείου). Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών με ημερήσιο report ενημερώνει τις αεροπορικές εταιρείες για τον αριθμό των εισιτηρίων που έχουν πωληθεί μέσω των πρακτορείων, σε αναλογία με το ποσό της εγγυητικής επιστολής. Το ποσό της εγγυητικής μπορεί να αυξηθεί λόγω αυξημένης ζήτησης, με ένα πρακτορείο να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει εισιτήρια σε χαμηλές τιμές εάν π.χ. εξασφαλίσει τραπεζικό δανεισμό, μεγαλύτερο κεφάλαιο κίνησης και εν γένει προχωρήσει σε μόχλευση.
Οι ίδιες πηγές, αναφέρουν ότι στη Μεγάλη Βρετανία, η AirfastTickets έχει βρεθεί στο επίκεντρο αρνητικών κριτικών από τους πελάτες της. Πράγματι, στον μεγαλύτερο βρετανικό ιστότοπο αξιολόγησης υπηρεσιών και προϊόντων (reviewcenter.com) είναι πολυάριθμα τα αρνητικά σχόλια πελατών που σημειώνουν ότι απροειδοποίητα το εισιτήριό τους ακυρώθηκε και ότι ουδέποτε αποζημιώθηκαν. Αντίστοιχα αρνητικά σχόλια εισπράττει η εταιρεία και στην γερμανική διαδικτυακή σελίδα της στο facebook. Ωστόσο, λένε γνώστες του χώρου, τα σχόλια αυτά δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να εντάσσονται σε έναν πόλεμο από μεγάλα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού που δεν βλέπουν με καλό μάτι την ανάπτυξη της ελληνικής εταιρείας. Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις, η AirfastTickets επιλήφθηκε των προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι πελάτες της.
Πάντως, στην αγορά παραμένουν ερωτήματα και εκφράζονται απορίες γιατί η εταιρεία που εμφανίζεται να οφείλει στην γερμανική αγορά 22 εκατομμύρια ευρώ, δεν εξέδωσε ξεχωριστή ανακοίνωση στα γερμανικά. Όπως και γιατί στην απάντηση που έχει αναρτήσει στη βρετανική σελίδα της στο facebook δεν χαρακτηρίζει τα σχετικά δημοσιεύματα ανακριβή (όπως συνέβη στην ελληνική ανακοίνωση), αλλά αναφέρει, απλώς, ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΙΑΤΑ για τον προσδιορισμό του τρόπου αποπληρωμής και του ύψους των εγγυητικών επιστολών.
Ταχέως αναπτυσσόμενη
Στην τουριστική –και όχι μόνο– αγορά δεν είναι λίγοι αυτοί που δηλώνουν «θαμπωμένοι» από την πορεία της AirfastTickets. Σήμερα εμφανίζεται να αποτελεί μια μία από τις πλέον ταχύτατα ελληνικές αναπτυσσόμενες εταιρείες, με τουλάχιστον 15 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως και τεράστια διαφημιστική παρουσία όχι μόνο στα ελληνικά αλλά και στα ξένα μέσα ενημέρωσης. Πίσω από την εταιρεία βρίσκεται ο 34χρονος Νικόλας Κοκλώνης ο οποίος ύστερα από ένα μικρό πέρασμα από τη Βραζιλία και την Αργεντινή, θα επιστρέψει στην Ελλάδα και θα στήσει την εταιρεία του σε ένα μικρό διαμέρισμα στον Πειραιά. Προσφέροντας φθηνότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό αεροπορικά εισιτήρια, η εταιρεία θα γιγαντωθεί σιγά σιγά και η έδρα της θα μεταφερθεί από τον Πειραιά στη Νέα Υόρκη.
Η «κινηματογραφική» -μέσα σε λίγα χρόνια από το 2009 οπότε ιδρύθηκε- γιγάντωση της Airfasttickets, με ισχυρή παρουσία σε Νέα Υόρκη, Γερμανία, Βρετανία και βέβαια στην Ελλάδα, έκανε ορισμένους να μιλούν για εταιρεία που αναπτύσσεται «πολύ γρήγορα, πολύ σύντομα». Το online γραφείο ταξιδιών εμφάνισε το 2013 κύκλο εργασιών 25,7 εκατ. ευρώ, ενώ, σε πολλές περιπτώσεις, τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας είτε λόγω των εκκεντρικών διαφημίσεών του είτε λόγω της εξαγγελίας σχεδίων εισαγωγής της στο αμερικανικό χρηματιστήριο Nasdaq, παρά τη βραχύβια πορεία της...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου