Πράσινο φως άναψε η Κομισιόν για την προτεινόμενη εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines.
"Είναι ξεκάθαρο, λόγω της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και με δεδομένο την πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση της Olympic, πως η Olympic θα εξαναγκαζόταν να εγκαταλείψει την αγορά πολύ σύντομα", δήλωσε ο Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, Joaquin Almunia. "Γι’ αυτό εγκρίναμε τη συγχώνευση καθώς δεν θα έχει πρόσθετες αρνητικές συνέπειες στον ανταγωνισμό".
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, "από διεξοδική έρευνα της Επιτροπής προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών. Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic. Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε.
Εξαιτίας της ελληνικής κρίσης, η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος).
Επιπλέον, ο αριθμός των διαδρομών που εξυπηρετούν η Aegean και η Olympic μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Όταν η Επιτροπή απαγόρευσε την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic το 2011, οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού (βλ. IP/11/68). Σήμερα, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα – Χανιά, Αθήνα – Μυτιλήνη, Αθήνα – Σαντορίνη, Αθήνα – Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα – Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι).
Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στο άμεσο μέλλον σε καμία από αυτές τις διαδρομές. Αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους: οι δυνητικοί ανταγωνιστές διαβλέπουν πιο κερδοφόρες ευκαιρίες αλλού, θεωρούν το κόστος εισόδου πολύ υψηλό ή παραμένουν εκτός της ελληνικής εγχώριας αγοράς εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελληνική οικονομία".
Η ανακοίνωση καταλήγει ότι "η Επιτροπή κατέληξε, επομένως, στο συμπέρασμα ότι οι τυχόν αρνητικές συνέπειες για τον ανταγωνισμό από την απομάκρυνση της Olympic ως ανεξάρτητου ανταγωνιστή δεν οφείλονται στη συγκέντρωση. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά και πρέπει να εγκριθεί.
Η απόφαση της Κομισιόν σηματοδοτεί «νέα εποχή» για την εγχώρια αγορά αερομεταφορών, με τις Aegean Airlines και Olympic Air να επιδιώκουν τη συγχώνευσή τους από το 2010. Τότε οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει τη συμφωνία τη συμφωνία των μετόχων τους για δημιουργία «Εθνικού Πρωταθλητή» στις αερομεταφορές.
Σημειώνεται πως τον Ιούλιο του 2011 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει το αίτημα συγχώνευσης των δύο εταιρειών, με την αιτιολογία ότι θα δημιουργούνταν συνθήκες μονοπωλίου στην ελληνική αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου