24/10/13

Φιάσκο στους αυτοκινητοδρόμους, αντί να προσλαμβάνουν απολύουν στην Ολυμπία Οδό

Κεραυνούς ρίχνει στις περιφέρειες της χώρας η απόφαση της κυβέρνησης να κόψει έργα από το ΕΣΠΑ και να τα διοχετεύσει στους αυτοκινητοδρόμους, όταν η επανεκκίνηση των οδικών έργων καθυστερεί και μεταφέρεται από μήνα σε μήνα.
Το παιχνίδι των εντυπώσεων έχει χαθεί από καιρό και οι εργολάβοι συνεχίζουν να ρίχνουν λάδι στη φωτιά. Όχι μόνο γιατί δεν δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας όπως επιδιώκει η κυβέρνηση αλλά διώχνοντας ακόμη και αυτούς που είχαν προσλάβει για τα “μερεμέτια" των οδικών έργων στην Ολυμπία Οδό μέχρι να αναθεωρηθούν οι συμβάσεις. Η κυβέρνηση μετά το αδιέξοδο που σημειώθηκε για την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης για την συνέχιση των έργων, αποφάσισε να διοχετεύσει την αναγκαία ρευστότητα στα έργα με την αναθεώρηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Έτσι, όμως οι Περιφέρειες όλης της χώρας στερούνται σημαντικούς πόρους. Χθες ο Περιφερειάρχης Κρήτης και πρώην υφυπουργός Οικονομικών κ. Σταύρος Αρναουτάκης εμφανίστηκε σφόδρα δυσαρεστημένος από τους σχεδιασμούς των συναρμοδίων υπουργών. Όπως ανέφερε από την αναθεώρηση των ευρωπαϊκών πόρων έμειναν για την Κρήτη μόνο δύο έργα ενώ εξοβελίστηκαν ακόμη και εκείνα που ήταν ώριμα για να ξεκινήσουν. Το τρικ που όπως αποκάλυψε θα χρησιμοποιηθεί για να “τρέξουν” κάποιες υποδομές (π.χ Γούρνες -Χερσόνησος) είναι να ξεκινήσει η κατασκευή αλλά οι πληρωμές να γίνουν από το 2014 με το νέο ΕΣΠΑ. Ο κ. Αρναουτάκης μιλώντας σε Κρητικά μέσα ενημέρωσης υποστήριξε ότι με τον τρόπο αυτό η Περιφέρεια χάνει από την νέα προγραμματική περίοδο έργα 160 εκ. Ευρώ, εκφράζοντας αμφιβολίες ακόμη και για την τύχη του αεροδρομίου Χανίων. Συγχρόνως μετακινούνται έργα από το επιχειρησιακό πρόγραμμα “Προσπελασιμότητα” του υπουργείου Υποδομών στο ΠΕΠ Κρήτης. Το θέμα ο Περιφερειάρχης Κρήτης σκοπεύει να το φτάσει μέχρι τον Πρωθυπουργό ενώ έχει ζητήσει συστράτευση των βουλευτών του νόμου προκειμένου να υπάρξουν συντονισμένες κινήσεις. Αντίστοιχα, πόροι θα μετακινηθούν για τα οδικά έργα από τα ΠΕΠ Αττικής, ΠΕΠ Μακεδονίας-Θράκης, το ΕΠΠΕΡΡΑ, το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης κ.α προκειμένου να καλυφθεί μια τρύπα 1,2 δισ. Ευρώ όταν το χρηματοδοτικό κενό των έργων υπολογίζεται άνω των 2,2 δισ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών συνεχίζει να τηρεί σιγή ιχθύος για την πορεία αναθεώρησης των οδικών έργων που αναμένεται να μεταφερθούν ως έργα-γέφυρες στο νέο ΕΣΠΑ, επιβεβαιώνοντας ότι είναι αδύνατο με τα χρονοδιαγράμματα που τηρούνται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015. Την ίδια στιγμή στην Ολυμπία Οδό (κατασκευάζει την Κορίνθου -Πατρών), η οποία έγινε ο προπομπός της επανεκκίνησης των εργοταξίων τον περασμένο Απρίλιο, με μια επιχείρηση -φιάσκο, οι εργολάβοι αντί να προσλαμβάνουν προσωπικό, απολύουν και από το “απόθεμα”. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες τις προηγούμενες μέρες η Τέρνα η οποία συμμετέχει στην παραχώρηση αλλά και την κατασκευή του έργου ανακοίνωσε περίπου 30 απολύσεις από το εργοτάξιο που λειτουργεί στο Κόρινθος -Κιάτο.
Πηγές στην εταιρεία σημείωναν ότι οι απολύσεις είναι επιβεβλημένες από τη στιγμή που δεν έχουν κλείσει εκκρεμότητες με την διεύθυνση της κοινοπραξίας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα επαναπροσληφθούν εφόσον υπερπηδηθούν τα εμπόδια. Η Τέρνα, συμμετέχει με 17% στην παραχώρηση του έργου έχοντας εκτός από το “Κόρινθος - Κιάτο” και ένα μεγάλο κομμάτι μετά την Πάτρα. Επειδή με βάση την συμφωνία που έχει γίνει με το δημόσιο το κομμάτι αυτό θα εξαιρεθεί από την παραχώρηση είναι σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση προκειμένου να ξαναμοιραστεί το έργο χωρίς να αλλάζει η μετοχική σύνθεση του έργου.


Δεν υπάρχουν σχόλια: