29/11/11

Κούρεμα των έργων της Ολυμπίας Οδού αποκάλυψε το σπίρτο ο Μαγκριώτης


Ανοιχτό άφησε για πρώτη φορά το ενδεχόμενο "κουρέματος" του έργου της Ολυμπιας Οδού ο υφυπουργός Υποδομών Ι. Μαγκριώτης, απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών Πελοποννήσου, αφού πρώτα διέψευσε κατηγορηματικά τα σενάρια παύσης των εργασιών. Στις απαντήσεις του ο υφυπουργός τόνισε ότι το αρμόδιο υπουργείο εξετάζει τα ακόλουθα σενάρια:

Είτε η Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι τον Πύργο, άρα να κοπούν τα 76 χλμ που ενώνουν την πρωτεύουσα της Ηλείας με την Τσακώνα
Είτε να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έως την Πάτρα και η κατασκευή του τμήματος Μιντιλόγλι - Α/Κ εισόδου Πύργου να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, δηλαδή να φύγουν 170 χλμ από τα 365 συνολικώς της σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα αρκεστεί στα πιο βιώσιμα 200 χλμ του έργου (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα).
Έτσι, το τμήμα Πάτρας - Πύργου θα γίνει ως δημόσιο έργο, ενώ η κατασκευή του κομματιού Πύργος - Τσακώνα θα παραπεμφθεί στις Ελληνικές καλένδες.

" Στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα, όπως είναι γνωστό, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τους Περιβαλλοντικούς Όρους για την περιοχή της Ζαχάρως, από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, στα σύνορα Ηλείας - Μεσσηνίας, σε μήκος 22 χλμ περίπου. Επιπροσθέτως, με την πτώση των κυκλοφοριακών φόρτων, η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα δεν μπορεί να αιτιολογηθεί με βάση τις μελέτες κόστους/οφέλους" αναφέρεται στην απάντηση του υφυπουργού.

Αναφορικά με την επανέναρξη των έργων, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι το δημόσιο με βάση το Πλαίσιο Συναντίληψης έχει επεξεργαστεί σενάρια μακροπρόθεσμης λύσης, που εξετάζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επίσης, τόνισε, οι παραχωρησιούχοι μαζί με ομάδες εργασίας, στις οποίες συμμετέχουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, "συνεχίζουν εντατικά να επεξεργάζονται τους επικαιροποιημένους όρους της μακροχρόνιας λύσης".

Όσον αφορά στην συνέχιση της είσπραξης διοδίων, το υπουργείο Υποδομών επισημαίνει ότι "οι Συμβάσεις Παραχώρησης, παρόλο που δεν εκτελούνται εργασίες κατασκευής, είναι σε ισχύ», ως εκ τούτου, «οι παραχωρησιούχοι εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη της λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων. Σε κάθε περίπτωση, τα έσοδα αυτά θα συνεκτιμηθούν, είτε στο χρηματοδοτικό σχέδιο συνέχισης των έργων, είτε στις προβλεπόμενες αποζημιώσεις, κατά τη διάλυση των συμβάσεων".

Σημειωτέον ότι στην Ολυμπία Οδό ηγείται ως ανάδοχος εταιρείας η Γαλλική Vinci (29,9%), ενώ συμμετέχουν με τα ακόλουθα ποσοστά η Hochtief (17%), η J&P ΑΒΑΞ (17%), η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (17%), η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (17%) και η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%).

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τραπεζικά δάνεια (41%), τα καθαρά έσοδα από τα διόδια (32%), εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (20%) και ίδια κεφάλαια των μετόχων (7%), με τη σύμβαση παραχώρησης να έχει διάρκεια 32 ετών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: