25/11/11

Μυθεύματα τα περί αποχώρησής μας από την Ελλάδα. Μυρίστηκαν χρήμα οι Ούνοι


Την έντονη φημολογία των τελευταίων ημερών περί ενδεχόμενης αποχώρησης από την ελληνική αγορά και τα μεγάλα οδικά έργα διαψεύδουν, με αποκλειστική παρέμβασή τους στο Capital.gr, ανώτατα στελέχη του γερμανικού ομίλου Hocthief.

Στην οικονομική έκθεση των αποτελεσμάτων εννεάμηνου η Hochtief εξέφραζε σκεπτικισμό για την πορεία της κρίσης στην Ελλάδα, ενώ άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε απομειώσεις της αξίας των συμβάσεων στα οδικά έργα (Μαλιακός - Κλειδί και Ελευσίνα-Πάτρα-Τσακώνα) που συμμετέχει.

«Η οικονομική κρίση και η μαζική άρνηση μη καταβολής διοδίων οδήγησε σε μεγάλη μείωση τα έσοδα στους υπό κατασκευή δρόμους», σημειώνει στην έκθεσή της η Hochtief.

Οι συγκεκριμένες παρατηρήσεις των Γερμανών θεωρήθηκαν από παράγοντες της εγχώριας αγοράς ως ο προθάλαμος της «εξόδου» της Hochtief από την Ελλάδα, δεδομένης και της αναστολής των κατασκευαστικών εργασιών στις υπό αναβάθμιση εθνικές οδούς.

«Δεν φεύγουμε»

Σε επικοινωνία τους, ανώτατα στελέχη της Hochtief επισημαίνουν ότι «δεν σκοπεύουμε να αποσυρθούμε από τις εταιρείες παραχώρησης (σημ.: Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) ή τις κοινοπραξίες κατασκευής των δύο οδικών έργων παραχώρησης.

Αντίθετα βρισκόμαστε σε εποικοδομητικό διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προκειμένου να βρούμε μία βιώσιμη λύση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δύο projects. Προσδοκούμε ότι οι προσπάθειές μας θα τύχουν υποστήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Όπως δηλαδή προκύπτει από τα παραπάνω, η Hochtief, φαίνεται να αποκλείει το ενδεχόμενο αποχώρησής της από τα οδικά έργα Μαλιακός - Κλειδί (35%) και Ελευσίνα-Πάτρα-Τσακώνα (17%).

Την ίδια στιγμή, η αναφορά της Hochtief στον «από μηχανής θεό» της Ε.Ε. δεν είναι τυχαία. Και αυτό διότι αποτελεί πλέον κοινό τόπο ότι η απεμπλοκή των μεγάλων οδικών έργων δεν μπορεί να στηριχτεί σε ένα αμιγώς ελληνικό «σχέδιο διάσωσης». Απαιτείται δηλαδή ενδεχόμενη παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που θα καλύψει το «κενό» από την οριστική αποχώρηση των τραπεζικών ιδρυμάτων που χρηματοδοτούσαν τα έργα.

Εξάλλου, η προηγούμενη ηγεσία του Υποδομών είχε διαρρεύσει το «σενάριο της ΕΤΕπ», του οποίου ωστόσο η υλοποίηση συναντά σοβαρά προσκόμματα (σε θεσμικό και χρηματοοικονομικό επίπεδο).

«Ελ. Βενιζέλος»

Αναφορικά με τον διεθνή αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα ανώτατα στελέχη του γερμανικού ομίλου επιβεβαιώνουν στο Capital.gr το ενδιαφέρον της Hocthief για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ.

«Η Hochtief Airport και οι ιδιώτες μέτοχοι ενδιαφέρονται διαρκώς να συμμετάσχουν στην διαδικασία της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ. Ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει καμία οικονομική συμφωνία με το ελληνικό Δημόσιο. Και αυτό είναι ανεξάρτητο από την προωθούμενη πώληση της Hochtief Airport» επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Με τη συγκεκριμένη δήλωση ο γερμανικός κολοσσός φαίνεται να ξεκαθαρίζει τη στάση του έναντι των σχεδίων που επεξεργάζεται το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Σχέδια που προβλέπουν την εξαγορά της υφιστάμενης σύμβασης από την Hochtief και την μεταβίβασή της σε υποψήφιους «μνηστήρες» από το Ταμείο που «ποντάρει» στα προβλήματα ρευστότητας της γερμανικής πολυεθνικής (της οποίας το 51,1% έχει περιέλθει στην ACS).

Δεν υπάρχουν σχόλια: