24/7/11
Παράνομες οι προσλήψεις στο Μουσείο Ακρόπολης
Το «μικροσκόπιο» του Συμβουλίου της Επικρατείας «συνέλαβε» ορισμένες μη νόμιμες ρυθμίσεις στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που αφορά την κήρυξη του οργανισμού του Μουσείου Ακρόπολης, ο οποίος θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με 4.357.536 ευρώ.
Οι παράνομες διατάξεις, που εντοπίστηκαν από τους συμβούλους του Ε' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Κ. Μενουδάκος και εισηγητής ο πάρεδρος Α. Σκούφαλος), αφορούν στον τρόπο πρόσληψης του προσωπικού στο Μουσείο.
Ειδικότερα, με το σχέδιο διατάγματος καθορίζεται η νομική μορφή, η έδρα και η αποστολή του Μουσείου Ακρόπολης. Επίσης, ρυθμίζονται οι αρμοδιότητες του γενικού διευθυντή, η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Μουσείου, ενώ συνιστώνται οι θέσεις του προσωπικού και προβλέπονται τα προσόντα διορισμού και οι διαδικασίες πρόσληψης του, καθώς και τα προσόντα για την επιλογή των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων.
Στην υπ' αριθμ. 141/2011 γνωμοδότηση του Ε' Τμήματος του ΣτΕ, επισημαίνεται ότι είναι μη νόμιμη και κατά συνέπεια διαγραπτέα η διάταξη εκείνη του σχεδίου διατάγματος (άρθρο 15), που προβλέπει τη σύσταση 41 θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Μουσείο.
Η επίμαχη διάταξη κρίθηκε παράνομη, καθώς, σύμφωνα με το άρθρο 103 του Συντάγματος, η δημόσια διοίκηση στελεχώνεται κατ' αρχήν με μόνιμο προσωπικό και κατ' εξαίρεση το Σύνταγμα επιτρέπει την πλήρωση θέσεων με σχέση ιδιωτικού δικαίου.
Στην τελευταία αυτή κατηγορία, δηλαδή σε αυτήν των κατ' εξαίρεση προσλήψεων ιδιωτικού δικαίου, εντάσσονται μόνο οι αναγκαίες προσλήψεις προσώπων με εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις και εμπειρία, η οποία αποδεικνύεται με τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών και επαγγελματική εμπειρία.
Αντίθετα, οι δικαστές, για τους ίδιους λόγους, έκριναν νόμιμη μία δεύτερη διάταξη του ίδιου άρθρου, που προβλέπει τη σύσταση 15 θέσεων ειδικού επιστημονικού προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
Νόμιμη κρίθηκε και η διάταξη του σχεδίου διατάγματος, που προβλέπει την πρόσληψη εκτός ΑΣΕΠ («νόμος Πεπονή») ειδικού επιστημονικού προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, το οποίο εξειδικεύεται στα γνωστικά αντικείμενα: 1) αρχαιολογίας, 2) μουσειολογίας, 3) μουσειοπαιδαγωγικής, 4) συντήρησης αρχαιοτήτων έργων τέχνης, 5) αρχιτεκτόνων και 6) μηχανικών πληροφορικής. Τα πέντε αυτά γνωστικά αντικείμενα του ειδικού επιστημονικού προσωπικού εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του «του νόμου Πεπονή».
Παράνομη κρίθηκε, εξάλλου, η τέταρτη παράγραφος του ίδιου άρθρου (21), που προέβλεπε την εκτός ΑΣΕΠ πρόσληψη άλλων ειδικοτήτων, όπως είναι φιλολόγων, κοινωνικών επιστημόνων κ.λπ.
Επίσης, οι σύμβουλοι Επικρατείας «έκοψαν» ως μη νόμιμη και μία άλλη, δεύτερη ρύθμιση, που προέβλεπε την πρόσληψη δικηγόρου, χωρίς να προηγηθεί -όπως προβλέπει η νομοθεσία- προκήρυξη και να ελεγχθούν οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων από ειδική επιτροπή, να παραχωρηθούν συνεντεύξεις από τους υποψηφίους κ.λπ.
Νόμιμη κρίθηκε η διάταξη εκείνη του σχεδίου διατάγματος, που προβλέπει την πρόσληψη νομικού συμβούλου του Μουσείου κατ' επιλογήν, χωρίς δηλαδή προκήρυξη. Νόμιμη κρίθηκε και η επίμαχη διάταξη, καθώς η κατ' επιλογή κάλυψη της συγκεκριμένης θέσης προβλέπεται από τη νομοθεσία (Ν. 1649/1986).
Τέλος, νόμιμη κρίθηκε η ρύθμιση, που προβλέπει ότι μπορεί να τίθενται πρόσθετα προσόντα για την επιλογή των προϊσταμένων και των υπαλλήλων του Μουσείου.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου