18/11/10

Εξυπνες επενδύσεις σε πλοία από τους Ελληνες εφοπλιστές



Παραγγέλνει πλοία τύπου kamsarmax και containerhsips σε κινεζικά ναυπηγεία. Αυτό θα μπορoύσε να είναι το «προφίλ» του Ελληνα εφοπλιστή σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν στις νέες παραγγελίες πλοίων στο δεκάμηνο του 2010 έτσι όπως τις κατέγραψε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny.

Ο Ελληνας εφοπλιστής για μία ακόμη φορά φαίνεται να οδηγεί τις τάσεις στις νέες παραγγελίες πλοίων με την έμφαση που δίνει σε πλοία που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες (kamsarmax) αλλά και στις προοπτικές του εμπορίου (container).

Στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου, τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εστίασαν το ενδιαφέρον τους οι Ελληνες εφοπλιστές, με τα bulk carriers να αποτελούν το 61,5% των συνολικών παραγγελιών, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny.

Τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται στη δεύτερη θέση ενώ η στροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στα containerships επιβεβαιώνεται και από τις νέες παραγγελίες που έχουν δοθεί για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων.

Τα ναυπηγεία της Κορέας έχουν μέχρι στιγμής τις περισσότερες παραγγελίες ελληνόκτητων πλοίων (119 πλοία) με τους Κινέζους να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής (108 πλοία). Επίσης τρία πλοία ναυπηγούνται στη Ρουμανία ένα μόλις στην Ιαπωνία και ένα στις Φιλιππίνες.

Σε ό,τι αφορά τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου είναι εμφανής επίσης η προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών στα πλοία τύπου kamsarmax τα οποία διακρίνονται για τη μεγαλύτερη ικανότητα πρόσβασης και σε αβαθή λιμάνια. Από τα 142 bulk carriers τα 71 είναι kamsarmax, ενώ ακολουθούν τα handysizes (25 πλοία), τα capsizes (21 πλοία) και τα supramax (14 πλοία). Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών για bulk carriers έχουν δοθεί στην Κίνα (περίπου 51%).

Οι υπόλοιπες κατηγορίες


Στον τομέα των δεξαμενοπλοίων τα περισσότερα υπό παραγγελία πλοία είναι VLCC (26) και ακολουθούν τα suezmax (21 πλοία). Στην Τρίτη θέση με επτά πλοία βρίσκονται τα panamax.

Σε αντίθεση με τα bulk carriers στα δεξαμενόπλοια οι Ελληνες εφοπλιστές φαίνεται να εμπιστεύονται περισσότερο τους Κορεάτες καθώς τα ναυπηγεία της Κορέας ναυπηγούν τα 48 από τα 70 υπό παραγγελία ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια. Τα ναυπηγεία της Κίνας φιλοξενούν ή θα φιλοξενήσουν τις υπόλοιπες παραγγελίες δεξαμενοπλοίων.

Και στα containerships η Κίνα έχει την πρώτη προτίμηση των ελλήνων αφού σε κινεζικά ναυπηγεία δόθηκαν παραγγελίες για 13 από τα 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Συνολικός όγκος

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, τα πλοία που έχουν παραγγείλει στη διάρκεια του πρώτου δεκάμηνου του 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές, ανέρχονται στα 231 και είναι συνολικής μεταφορικής ικανότητας 25.821.710 dwt.

Δεν υπάρχουν σχόλια: