Νέος εμπαιγμός των κατοίκων της Θεσσαλονίκης με την κατασκευή του μετρό. Το μεγαλόπνοο έργο που παρουσιάζει ήδη καθυστέρηση έξι χρόνων σχεδιάζεται να παραδοθεί «ψαλιδισμένο»! Η Αττικό Μετρό Α.Ε. Και το υπουργείο Μεταφορών έχουν ήδη έτοιμη μελέτη για τη λειτουργία του χωρίς τον πολύπαθο σταθμό Βενιζέλου. «Θυσιάζουν» την κατασκευή του στον βωμό των συμφερόντων μεγαλοεργολάβων, με τη βοήθεια και των «αυτογκόλ» της διοίκησης του Γιάννη Μπουτάρη.
Η «βόμβα» στα θεμέλια του μετρό έσκασε λίγα 24ωρα μετά την επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην πόλη. Παρόντος του Γιάννη Μπουτάρη, δήλωσε ότι ξεπερνιούνται (;) τα προβλήματα και προχωρά η κατασκευή του έργου, παρά το γεγονός ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης καταθέτει νέα προσφυγή στο ΣτΕ για την τύχη των αρχαιοτήτων. Απέκρυψε, όμως, ότι υπάρχει μελέτη που προβλέπει να λειτουργήσει το μετρό χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου. Το γεγονός δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. «Το μέτωπο της σήραγγας είναι πεντακάθαρο από τη Νέα Ελβετία έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Θα διεξάγονται εργασίες παντού και δεν πρόκειται οι δικαστικές προσφυγές να επηρεάσουν τις εργασίες» υποστήριξε, σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις αλγεινές εντυπώσεις από την καθυστέρηση.
Παρά τις διαβεβαιώσεις, όμως, του Χρυσοχοΐδη, οι εργασίες επηρεάζονται αρνητικά και πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος να παραδοθεί το έργο ζωής για την πόλη ακρωτηριασμένο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας αποκάλυψε, μιλώντας στη «δημοκρατία», την ύπαρξη της επίμαχης μελέτης που για προφανείς λόγους έμενε κρυφή. «Παρά το γεγονός ότι υπάρχει συμφωνία τα αρχαία να αποσπασθούν και να επανατοποθετηθούν σε ποσοστό 85%, ο δήμος προσφεύγει εκ νέου στο ΣτΕ. Αυτό μας αναγκάζει να προχωράμε στη λειτουργία του μετρό χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου. Οταν επιλυθούν οι δικαστικές διαμάχες, άγνωστο πότε, τότε θα τον κατασκευάσουμε...» υποστήριξε με νόημα.
«Δεν θα συναινούσα στο να κοπεί ένας σταθμός όπως αυτός της Βενιζέλου. Δεν υπάρχει κίνδυνος να μη γίνει ο σταθμός. Θα προχωρήσει το έργο κανονικά και αφού επιλυθούν οι δικαστικές διαμάχες θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του» τονίζει στη «δημοκρατία» ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Γιώργος Ορφανός.
«Ανευ ουσιαστικού λόγου ο Δήμος Θεσσαλονίκης δημιουργεί πρόβλημα στην πορεία υλοποίησης του έργου. Εξετάζουμε κάθε δυνατή λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται με τις προσφυγές για τα αρχαία της Βενιζέλου. Το έργο μπορεί και πρέπει να τελειώσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων» σημειώνει από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος.
Η προσφυγή στο ΣτΕ του Ι. Μπουτάρη
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. σημειώνει ότι στον σταθμό Βενιζέλου υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν ακόμη 18 μήνες για ανασκαφικές εργασίες. «Κάτω από τις βυζαντινές αρχαιότητες που ήρθαν στο φως υπάρχουν και ρωμαϊκές. Εκτιμάται ότι είναι επίσης σημαντικές» λέει ο κ. Τσίτουρας, την ώρα που το θέμα των αρχαίων θα κριθεί στα δικαστήρια.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, από την πλευρά του, υποστηρίζει ότι προσέφυγε εκ νέου στο ΣτΕ επειδή δεν διασφαλίζονται η διάσωση και η ανάδειξη των αρχαιοτήτων: «Με βάση τις υπάρχουσες αποφάσεις δεν είμαστε βέβαιοι ότι τα αρχαία θα αποσπασθούν και θα επανατοποθετηθούν στη θέση τους. Υπάρχει υπουργική απόφαση, αλλά όχι συγκεκριμένο σχέδιο» δηλώνει ο Γιάννης Μπουτάρης.
Πάντως, εκτός του σταθμού Βενιζέλου, κινδυνεύει να μην κατασκευαστεί και ο σταθμός Βούλγαρη. «Δεν θεωρείται σημαντικός γιατί πολύ κοντά βρίσκεται ο σταθμός Νομαρχία της προέκτασης προς την Καλαμαριά. Μελετάμε όλα τα ενδεχόμενα και θα καταλήξουμε» υποστηρίζει ο κ. Τσίτουρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου