Οι χειμερινές εκπτώσεις δεν τόνωσαν την κίνηση στην αγορά της Θεσσαλονίκης, η οποία κατέγραψε μεν μειώσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 αλλά, παρά ταύτα, κρατήθηκε σε κάπως καλύτερα επίπεδα από τα μέσα επίπεδα της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα και με βάση τα στοιχεία έρευνας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά του κέντρου της Θεσσαλονίκης, κυμάνθηκε από το 0% ως το -15%. Δηλαδή, στην καλύτερη περίπτωση, οι πωλήσεις ήταν στα περυσινά επίπεδα. Στις Περιφερειακές όμως αγορές της πόλης, οι μειώσεις ήταν αισθητά μεγαλύτερες αφού κυμάνθηκαν από – 21% έως και -30%
Σε επίπεδο χώρας, η μέση αγοραστική κίνηση κατέγραψε μείωση 19,2% σε σύγκριση με τις περυσινές χειμερινές εκπτώσεις, ενώ ο τζίρος υπολογίζεται κοντά στα 4,7 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ που έγινε σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων παραμένει η πιο θετική περίοδος σε όλη τη διάρκειά τους. Συνολικά υπήρχαν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν ακόμη και το 80%, στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκαν σχετικά θετικά αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης, ενώ καταγράφηκε κόπωση του καταναλωτή λόγω της διάρκειας των εκπτώσεων με αποτέλεσμα την εξανέμιση του ενδιαφέροντός του.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ που έγινε σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων παραμένει η πιο θετική περίοδος σε όλη τη διάρκειά τους. Συνολικά υπήρχαν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν ακόμη και το 80%, στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκαν σχετικά θετικά αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης, ενώ καταγράφηκε κόπωση του καταναλωτή λόγω της διάρκειας των εκπτώσεων με αποτέλεσμα την εξανέμιση του ενδιαφέροντός του.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ το 84,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013.
Όσον αφορά στην εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11% – 20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21% - 30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξεως του 9,5% που δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου τους ξεπέρασε το 40%.
Η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε την μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, στη τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.
Όσον αφορά στην εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11% – 20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21% - 30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξεως του 9,5% που δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου τους ξεπέρασε το 40%.
Η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε την μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, στη τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.
Το ύψος των εκπτώσεων κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (90,3%) προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών που ξεκινούσαν από το -40% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το -50%.
Είναι χαρακτηριστικό πως περίπου 6 στους 10 εμπόρους (59,7%) υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 25,4% την περίοδο από 1/2 έως 15/2, μία σημαντική παράμετρος η οποία καταδεικνύει την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.
Η εικόνα στην Αθήνα
Η εικόνα στην Αθήνα
Μικτή εικόνα ως προς την πορεία της αγοράς της Αθήνας κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, προκύπτει από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης που ανακοινώθηκε σήμερα.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του 36% των εμπορικών επιχειρήσεων στο κέντρο της Αθήνας κινήθηκαν καλύτερα από το 2013, του 40% χειρότερα και του 24% στα ίδια επίπεδα. Όσον αφορά τις Περιφερειακές Αγορές το 20% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν καλύτερα από το 2013, το 60% χειρότερα και το 20% στα ίδια επίπεδα.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα:
-Το 77% των επιχειρήσεων που ανέφερε αύξηση πωλήσεων στο κέντρο της Αθήνας κάνει λόγο για αύξηση πωλήσεων από 0 ως 10 ποσοστιαίες μονάδες, το 23% αύξηση από 11 έως 20 ποσοστιαίες μονάδες. Όσον αφορά τις Περιφερειακές Αγορές, το 50% των ερωτηθέντων αναφέρει αύξηση πωλήσεων από 0-10 ποσοστιαίες μονάδες και το άλλο 50% από 11% έως 20%.
-Το 40% των ερωτηθέντων στο κέντρο της Αθήνας που απάντησαν ότι είχαν μείωση των πωλήσεων αναφέρουν μείωση από 11 έως 20 ποσοστιαίες μονάδες ενώ το 28% των ερωτηθέντων στις Περιφερειακές Αγορές αναφέρουν μείωση μεγαλύτερη από 41%.
-Η καλύτερη περίοδος εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν από τις 15 Ιανουαρίου 2014 έως 31 Ιανουαρίου 2014. Το ίδιο ισχύει και για τις Περιφερειακές Αγορές.
- Το 56% των ερωτηθέντων στο κέντρο της Αθήνας φαίνεται από αρκετά έως και πάρα πολύ ικανοποιημένο από την αγοραστική κίνηση της πρώτης Κυριακής λειτουργίας ενώ στις Περιφερειακές Αγορές το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνάει το 29,9%.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά στις 25-26 Φεβρουαρίου σε δείγμα 110 καταστημάτων από τις περιοχές: Ομόνοια, Κολωνάκι, Σταδίου, Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Αιόλου, Αγ. Μάρκου, Ερμού, Παγκράτι, Πετράλωνα, Πατήσια, Γκύζη, Αμπελόκηποι, Σεπόλια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου