25/1/12

Η συνταγή της επιτυχίας για τη Unismack, χωρίς γλουτένη


Πίσω από τα καινοτόμα προϊόντα σνακ και κράκερ χωρίς γλουτένη Wellaby’s που κερδίζουν την προτίμηση των καταναλωτών σε ΗΠΑ, Αγγλία και Αυστραλία βρίσκεται η βορειοελλαδική εταιρεία Unismack συμφερόντων της οικογένειας Στρατάκη.
Για τα αδέρφια Δημήτρη και Αλέξανδρο Στρατάκη η ενασχόλησή τους με τη βιομηχανία τροφίμων ήταν το φυσικό επακόλουθο της γνώσης και της εμπειρίας που απέκτησαν δουλεύοντας στην αρτοβιομηχανία Cibus που δημιούργησε ο πατέρας τους Γιώργος Στρατάκης το 1993 στη Θεσσαλονίκη.  Μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό και με τη Cibus να έχει περάσει στον έλεγχο της εταιρείας Κατσέλης ζύμωσαν αυτή τη γνώση με τις νέες τάσεις στον χώρο των τροφίμων διεθνώς, δημιούργησαν στη ΒΙΠΕ Κιλκίς την εταιρεία U&S Unismack και έκαναν το επόμενο βήμα. Το 2008 μετά από χρόνια ανάπτυξης και έρευνας κυκλοφόρησαν ένα σνακ χωρίς γλουτένη, χρησιμοποιώντας πραγματικό τυρί ως κύριο συστατικό. Τα Cheese Ups, όπως λέγεται το σνακ, είναι το μοναδικό προϊόν στον κόσμο που παράγεται από 43% πραγματικό τυρί, φουσκώνουν στο φούρνο με τη φυσική διαδικασία ζύμωσης, ενώ δεν περιέχουν χρωστικές.
Σκοπός των αδερφών Στρατάκη είναι η παραγωγή προϊόντων ειδικής διατροφής που δεν έχουν σε τίποτε να ζηλέψουν από τα αντίστοιχα μαζικά προϊόντα στην αγορά. Με αυτό το σκεπτικό, προχώρησαν στη συνέχεια στη δημιουργία δύο ακόμα προϊόντων στην ίδια σειρά: των κράκερ και των μίνι κράκερ.
Τα καινοτόμα προϊόντα σνακ και κράκερ χωρίς γλουτένη με το brand nameWellaby’s αποτέλεσαν το διαβατήριο για την είσοδο σε Αγγλία, Γερμανία, Βαλκάνια, Ιαπωνία, στις Σκανδιναβικές χώρες αλλά και στις πιο δύσκολες και μακρινές αγορές των ΗΠΑ και της Αυστραλίας. Σήμερα όπως τονίζει στηVoria.gr o διευθύνων σύμβουλος της Unismack, Δημήτρης Στρατάκης, η εταιρεία είναι κατά 98% εξαγωγική με το 70% των εξαγωγών της να πραγματοποιούνται σε Αγγλία, ΗΠΑ και Αυστραλία. Στην Ελλάδα η εταιρεία έχει παρουσία με τα κράκερ Wellaby’s μόνο στα καταστήματα της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος. Ωστόσο στα σχέδιά της είναι το λανσάρισμα μιας νέας σειράς καινοτόμων προϊόντων σνακ χωρίς γλουτένη και με κάποια ακόμη ιδιαίτερα χαρακτηριστικά υγιεινής διατροφής που θα απευθύνονται στην ελληνική αγορά με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της και σε περισσότερα σημεία πώλησης.
Ο κ.Στρατάκης θεωρεί πολύ μεγάλη επιτυχία το γεγονός ότι τον περασμένο μήνα η Unismack ξεκίνησε να λανσάρει τα προϊόντα της στην αλυσίδαMarks&Spencer στην Αγγλία υπό το brand name της βρετανικής επιχείρησης. «Για μια εταιρεία τροφίμων είναι η πιο δύσκολη αλυσίδα λόγω των υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών που θέτουν», επισημαίνει ο κ.Στρατάκης.  Στην Αγγλία τα προϊόντα της Unismack βρίσκονται στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως Asda, Sainsbury’s  και Tesco.
Στις ΗΠΑ τα Wellaby’s βρίσκονται στα ράφια της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Wholefoods, που ειδικεύεται στα οργανικά προϊόντα και προϊόντα ειδικής διατροφής. Τα προϊόντα της Unismack είναι τοποθετημένα στα καταστήματα της αλυσίδας στις τέσσερις από τις 11 περιοχές όπου έχει παρουσία η Wholefoods και η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές γα την επέκταση συνεργασίας και στο υπόλοιπο δίκτυο. Εκτός από τα κράκερ και σνακ η Unismack διαθέτει στις ΗΠΑ και μια νέα σειρά αλεύρων από φακή, που αποτελεί μια ανερχόμενη κατηγορία προϊόντων στην αμερικανική αγορά.
Το 2011 η Unismack λάνσαρε τα προϊόντα της και στην αγορά της Αυστραλίας. Εννέα κωδικοί της εταιρείας είναι τοποθετημένοι στα ράφια της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Coles, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου στην τοπική αγορά. Τελευταία αγορά στην οποία μπαίνει εκτελώντας παραγγελία για πρώτη φορά την επόμενη εβδομάδα για τα σούπερ μάρκετ Woolworths είναι αυτή της Νοτίου Αφρικής.
Σύμφωνα με τον κ.Στρατάκη, οι πιο δυναμικές αγορές για τα Wellaby΄s είναι της Αμερικής, της Αυστραλίας και της Αγγλίας λόγω του μεγέθους, των καταναλωτικών συνηθειών και της μεγάλης ζήτησης για προϊόντα value for money. Ο κ.Στρατάκης επισημαίνει ότι η αγορά των προϊόντων σνάκ με υγιεινά χαρακτηριστικά βρίσκεται διεθνώς σε ανοδική πορεία και έχει θετικό πρόσημο σε αντίθεση με την αγορά των απλών σνακ που διατηρείται στάσιμη.
Με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των Wellaby΄s η εταιρεία υλοποιεί στο πλαίσιο του προγράμματος Εξωστρέφεια επενδυτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση της συσκευασίας και του branding.
Η Unismack, την τρέχουσα χρήση, που θα κλείσει στις 30 Ιουνίου 2012, σημειώνει ρυθμούς αύξησης τζίρου της τάξεως του 100%. Αναμένεται, δε, στο τέλος της χρήσης ο κύκλος εργασιών να διαμορφωθεί στα 3 εκατ.ευρώ από περίπου 1,5 εκατ.ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: