Σε μια κίνηση που δημιουργεί πολλά ερωτήματα, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς απέδωσε εύσημα (!!!) για τους χειρισμούς στο θέμα των υποβρυχίων στον αντιπρόεδρο Ευάγγελο Βενιζέλο, κατά τη χθεσινή τελετή καθέλκυσης και ονοματοδοσίας του υποβρυχίου «Πιπίνος» στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ο ίδιος ο κ. Βενιζέλος, τον οποίο βαρύνουν τεράστιες ευθύνες για τους χειρισμούς του σχετικά με τα υποβρύχια και τα ναυπηγεία, είχε ζητήσει να μιλήσει και αυτός κατά την τελετή, κάτι που δεν έγινε, μια και ο πρωθυπουργός ανέλαβε να τον καλύψει.
Χθες, ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι «για να φτάσουμε σήμερα στην καθέλκυση του “Πιπίνος” δούλεψαν και πολλοί άνθρωποι και πολλές κυβερνήσεις. (...) Και οφείλω να θυμίσω ότι όλα αυτά τα υποβρύχια περιήλθαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου την εποχή που ο σημερινός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, ο κ. Βενιζέλος, ήταν υπουργός Εθνικής Αμυνας, με έναν δικό του νόμο που τότε εισηγήθηκε και ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων»! Οσο για τον κ. Βενιζέλο, «καμάρωνε» τη... δικαίωσή του στην πρώτη σειρά των καθισμάτων! Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, που έσπασε έπειτα από... περιπέτειες και την κλασική σαμπάνια, φρόντισε να κρατήσει αποστάσεις. Απευθυνόμενος στον κ. Σαμαρά τόνισε ότι «επί ενάμιση χρόνο είχαμε θέσει ως προτεραιότητα την επίλυση αυτού του προβλήματος και με τολμηρές όσο και ρεαλιστικές πολιτικές κινήσεις και αποφάσεις λύσαμε τελικά τον “γόρδιο δεσμό” και δώσαμε τέλος σε αυτήν την επιζήμια για το εθνικό και δημόσιο συμφέρον, αλλά και την εθνική μας ασφάλεια υπόθεση».
Οι χειρισμοί του Ε. Βενιζέλου, όταν ήταν υπουργός Εθνικής Αμυνας, οδήγησαν το πρόγραμμα των υποβρυχίων σε απόλυτη απραξία και έφεραν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στο χείλος της ολοκληρωτικής καταστροφής. Η συμφωνία στην οποία κατέληξε ο κ. Βενιζέλος (και για την οποία κατέστησε τη Βουλή συνυπεύθυνη, κυρώνοντάς την με τον Νόμο 3885/2010) αποδείχθηκε καταστροφική, διότι υποχρέωνε το Ελληνικό Δημόσιο να συνεχίσει να καταβάλλει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χωρίς την παραμικρή διασφάλιση ότι η κατασκευή των υποβρυχίων θα προχωρούσε.
Τέλος, ανέθεσε σε γαλλικό οίκο την αξιολόγηση των υποψήφιων αγοραστών του πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου των ναυπηγείων. Αντί εκατομμυρίων ευρώ οι αξιολογητές προέκριναν την εταιρία Abu Dhabi Mar, για να πωληθούν τελικά τα ΕΝΑΕ στη μη αξιολογηθείσα Priminvest, συμφερόντων Iskandar Jafa. Τα αποτελέσματα είναι σε όλους γνωστά...
Τι έλεγε η ΝΔ το 2010
Μπορεί σήμερα η Ν.Δ. να ταυτίζεται με το ΠΑΣΟΚ στο θέμα των υποβρυχίων, όμως, ως αντιπολίτευση, δεν συμπεριφερόταν με τον ίδιο τρόπο. Ζητούσε πειστικές απαντήσεις από την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου γιατί δεν προέβλεψε και δεν επέλυσε εγκαίρως το ζήτημα, ενώ ειδικά για τον κ. Βενιζέλο έλεγε ότι «δεν δικαιούται να σιωπά. Είναι, άλλωστε, ο ίδιος που -το 2010- αναθεώρησε την επαχθή σύμβαση Τσοχατζόπουλου για τα υποβρύχια, αποδεχόμενος ακόμη επαχθέστερους όρους». Οι κ. Τσοχατζόπουλος και Βενιζέλος, υποστήριζε η Ν.Δ., ως υπουργοί Εθνικής Αμυνας, «πέτυχαν το ακατόρθωτο. Να έχουμε πληρώσει πάνω από δύο δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά -αντί των οκτώ- να έχουμε παραλάβει, έπειτα από 12 χρόνια, μόνο ένα υποβρύχιο και αυτό με προβλήματα».
Τι έλεγε η ΝΔ το 2010
Μπορεί σήμερα η Ν.Δ. να ταυτίζεται με το ΠΑΣΟΚ στο θέμα των υποβρυχίων, όμως, ως αντιπολίτευση, δεν συμπεριφερόταν με τον ίδιο τρόπο. Ζητούσε πειστικές απαντήσεις από την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου γιατί δεν προέβλεψε και δεν επέλυσε εγκαίρως το ζήτημα, ενώ ειδικά για τον κ. Βενιζέλο έλεγε ότι «δεν δικαιούται να σιωπά. Είναι, άλλωστε, ο ίδιος που -το 2010- αναθεώρησε την επαχθή σύμβαση Τσοχατζόπουλου για τα υποβρύχια, αποδεχόμενος ακόμη επαχθέστερους όρους». Οι κ. Τσοχατζόπουλος και Βενιζέλος, υποστήριζε η Ν.Δ., ως υπουργοί Εθνικής Αμυνας, «πέτυχαν το ακατόρθωτο. Να έχουμε πληρώσει πάνω από δύο δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά -αντί των οκτώ- να έχουμε παραλάβει, έπειτα από 12 χρόνια, μόνο ένα υποβρύχιο και αυτό με προβλήματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου