Το έτος 2000 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους 4,9 εκατ. οχήματα εκ των οποίων 3,1 εκατ. ήταν επιβατικά, 1 εκατ. φορτηγά και 800 χιλιάδες μοτοσυκλέτες. Το ίδιο έτος η κατανάλωση βενζίνης διαμορφώθηκε στα 3.272.333 μετρικούς τόνους και αντίστοιχα η κατανάλωση diesel κίνησης στα 2.266.920 μετρικούς τόνους. Όσο για το πετρέλαιο θέρμανσης – όπου η κατανάλωση εξαρτάται εν πολλοίς από τις καιρικές συνθήκες– την ίδια χρονιά καταναλώθηκαν 3.312.162 μετρικοί τόνοι.
Δώδεκα χρόνια μετά, την περυσινή σεζόν, τα κυκλοφορούντα –σχήμα λόγου– οχήματα στους ελληνικούς δρόμους ήταν κατά 3 εκατ. περισσότερα, ήτοι 7,9 εκατ. εκ των οποίων 5,1 εκατ. επιβατικά, 1,3 εκατ. φορτηγά και 1,5 εκατ. μοτοσυκλέτες. Πόση ήταν η κατανάλωση βενζίνης; 2.901.768 μετρικοί τόνοι ή αλλιώς 11% λιγότερο από το έτος 2000 και 2.073.867 μτdiesel κίνησης ή αλλιώς 9% λιγότερο από το 2000.
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι σήμερα τα αυτοκίνητα είναι πιο οικονομικά, πιο αποδοτικά και υπάρχουν πολλά υβριδικά μοντέλα στους δρόμους. Ωστόσο μόλις τρία χρόνια πριν το 2009, δηλαδή προτού αυξηθούν οι φόροι στα καύσιμα η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική: κατανάλωση βενζίνης 4.055.974 μ.τ. (24% πάνω συγκριτικά με το 2000) και κατανάλωση diesel κίνησης 2.837.350 μ.τ. (25% πάνω από το 2000). Σημειώνεται ότι το 2009 ο συνολικός στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούσαν ήταν μικρότερος (7,8 εκατ. οχήματα).
Θέρμανση
Την τελευταία δεκαετία η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης βρισκόταν σταθερά πάνω από τα 3 εκατ. μετρικούς τόνους. Το 2000 ήταν 3.312.162 μ.τ., το 2004 σημειώθηκε ρεκόρ καθώς έφτασε τους 4.044.205 εκατ. μ.τ. (αύξηση 22%) ενώ το 2009 κυμάνθηκε στα 3.353.442. Υπάρχει δηλαδή μια διακύμανση που διαμορφώνεται ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Το 2011 για πρώτη φορά –και παρά το γεγονός ότι ο χειμώνας ήταν εξαιρετικά βαρύς η κατανάλωση diesel θέρμανσης έπεσε κάτω τα 3 εκατ. στα 2.882.573 μετρικούς τόνους. Για να φτάσουμε στο 2012, όταν η Ελλάδα κυριολεκτικά «πάγωσε» καταναλώνοντας μόλις 1.922.064 μετρικούς τόνους πετρελαίου θέρμανσης δηλαδή 33% λιγότερο συγκριτικά με το 2011 και 42% λιγότερο συγκριτικά με το 2000.
Δώδεκα χρόνια μετά, την περυσινή σεζόν, τα κυκλοφορούντα –σχήμα λόγου– οχήματα στους ελληνικούς δρόμους ήταν κατά 3 εκατ. περισσότερα, ήτοι 7,9 εκατ. εκ των οποίων 5,1 εκατ. επιβατικά, 1,3 εκατ. φορτηγά και 1,5 εκατ. μοτοσυκλέτες. Πόση ήταν η κατανάλωση βενζίνης; 2.901.768 μετρικοί τόνοι ή αλλιώς 11% λιγότερο από το έτος 2000 και 2.073.867 μτdiesel κίνησης ή αλλιώς 9% λιγότερο από το 2000.
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι σήμερα τα αυτοκίνητα είναι πιο οικονομικά, πιο αποδοτικά και υπάρχουν πολλά υβριδικά μοντέλα στους δρόμους. Ωστόσο μόλις τρία χρόνια πριν το 2009, δηλαδή προτού αυξηθούν οι φόροι στα καύσιμα η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική: κατανάλωση βενζίνης 4.055.974 μ.τ. (24% πάνω συγκριτικά με το 2000) και κατανάλωση diesel κίνησης 2.837.350 μ.τ. (25% πάνω από το 2000). Σημειώνεται ότι το 2009 ο συνολικός στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούσαν ήταν μικρότερος (7,8 εκατ. οχήματα).
Θέρμανση
Την τελευταία δεκαετία η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης βρισκόταν σταθερά πάνω από τα 3 εκατ. μετρικούς τόνους. Το 2000 ήταν 3.312.162 μ.τ., το 2004 σημειώθηκε ρεκόρ καθώς έφτασε τους 4.044.205 εκατ. μ.τ. (αύξηση 22%) ενώ το 2009 κυμάνθηκε στα 3.353.442. Υπάρχει δηλαδή μια διακύμανση που διαμορφώνεται ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Το 2011 για πρώτη φορά –και παρά το γεγονός ότι ο χειμώνας ήταν εξαιρετικά βαρύς η κατανάλωση diesel θέρμανσης έπεσε κάτω τα 3 εκατ. στα 2.882.573 μετρικούς τόνους. Για να φτάσουμε στο 2012, όταν η Ελλάδα κυριολεκτικά «πάγωσε» καταναλώνοντας μόλις 1.922.064 μετρικούς τόνους πετρελαίου θέρμανσης δηλαδή 33% λιγότερο συγκριτικά με το 2011 και 42% λιγότερο συγκριτικά με το 2000.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου