25/11/12

3ο σερί νταμπλ για την Red Bull


Ο Sebastian Vettel (6ος) είναι για 3η συνεχή χρονιά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον Fernando Alonso (2ος) που το πάλεψε μέχρι το τέλος αλλά κατάφερε να κάνει την ανατροπή!
Απίστευτος ο αγώνας του Interlagos, που διεξήχθη υπό βροχή και στον οποίο νικητής αναδείχθηκε ο Jenson Button.
Τρίτος ο Felipe Massa που για ακόμα μια φορά έκανε εξαιρετικό αγώνα βοηθώντας τα μέγιστα τον ομόσταβλό του.
Αποσβολωμένος στο τέλος του αγώνα ο Alonso παρακολουθούσε τον μεγάλο του αντίπαλο να πανηγυρίζει την κατάκτηση του Πρωταθλήματος αγκαλιά με τον Michael Schumacher που στο φινάλε της καριέρας του τερμάτισε 7ος.
«Είμαι υπερήφανος για την ομάδα μου. Δεν χάσαμε το Πρωτάθλημα εδώ, αλλά σε κάποιους αγώνες που ήμασταν άτυχοι. Όταν δουλεύεις σκληρά και το κάνεις με την καρδιά σου είσαι υπερήφανος και εγώ είμαι υπερήφανος για την ομάδα», δήλωσε στο βάθρο o Ισπανός μιλώντας στον Nelson Piquet.
Nico Hulkenberg και Lewis Hamilton οδήγησαν τον αγώνα στο μεγαλύτερο διάστημα, αλλά ένα λάθος του Γερμανού στον 55ο γύρο υποχρέωσε τον Βρετανό να ολοκληρώσει με άδοξο τρόπο την καριέρα του στη McLaren.
Ο αγώνας είχε τρομερές διακυμάνσεις με τον τίτλο να αλλάζει χέρια αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του. Θαύμα αυτό που έκανε ο Vettel καθώς μόλις στον 1ο γύρο είδε τον Bruno Senna να τον εμβολίζει προκαλώντας του ζημιά στο χώρο της εξάτμισης της Red Bull. Παρά τη ζημιά και το ότι έπεσε στην τελευταία θέση κατάφερε να ανακάμψει και να φτάσει στο επιθυμητό γι΄αυτόν αποτέλεσμα.
Η Ferrari εξασφάλισε τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα κατασκευαστών ενώ η Caterham κατάφερε να εξασφαλίσει τα επιπλέον εκατομμύρια της 10ης θέσης.
Αγωνία στα όρια καρδιακής προσβολής, πίεση σε σημείο «black out» και αδρεναλίνη σε επίπεδα που έχριζε ψυχολογικής παρακολούθησης… Εκατομμύρια tifosi ανά τον κόσμο με σταυρωμένα τα δάχτυλα προσεύχονταν στο Θεό, τον Αλλάχ και το Βούδα ταυτόχρονα να βάλουν το χέρι τους στην προσπάθεια του Alonso για την μεγάλη ανατροπή!!!
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν οι δύο Ferrari πετάχτηκαν από τις πίσω θέσεις σαν λυσσασμένοι … ταύροι για να «καταπιούνε» όποιον έβρισκαν μπροστά και σε μεγάλο βαθμό έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν στο ξεκίνημα καθώς ο Massa βρέθηκε μπροστά από τον Webber και o Alonso μπροστά από τον Vettel. Δύο στροφές μετά την εκκίνηση, ο ανιψιός του αείμνηστου Ayrton έμοιαζε σαν τη θεϊκή παρέμβαση για τα μιλιούνια των φανατικών της Ferrari όταν τοποθέτησε τη Williams στο εσωτερικό της αριστερής στροφής, ακούμπησε την RB8 του Γερμανού πρωταθλητή στέλνοντάς την στα τάρταρα της κατάταξης και τον Ισπανό δις παγκόσμιο πρωταθλητή στον… παράδεισο. Οι ευχές είχαν πιάσει και ο τρίτος παγκόσμιος τίτλος για τον Alonso έμοιαζε πιο κοντά από ποτέ…
Αυτή όμως έμελλε να είναι μόνο η αρχή ενός απίστευτου θρίλερ που ούτε οι Hitchcock, Spielberg, Cameron, Tarantino, Scorsese, Nolan, Polanski, Fincher, Carpender και Cronenberg δεν θα μπορούσαν να σκηνοθετήσουν. Αυτή ήταν η αρχή ενός απίστευτου αγώνα Formula 1 στο Autodromo Jose Carlos Pace στη Βραζιλία. Του τελευταίου αγώνα του καλύτερου αναμφισβήτητα πρωταθλήματος της τελευταίας δεκαετίας. Το φινάλε του 2012 στο Interlagos ήταν η απόδειξη ότι η ζωή είναι πολλές φορές πολύ πιο… χολιγουντιανή από οποιοδήποτε σενάριο. Ανατροπές, απρόβλεπτος καιρός, μάχες, επαφές, εγκαταλείψεις, ένας τίτλος που άλλαζε από γερμανικά σε ισπανικά χέρια και το ανάποδο, λάθη και υπερβάσεις, χαμόγελα και κλάματα και στο τέλος ένα σπουδαίο πρωταθλητή. Μια ζωντανή διαφήμιση για τη Formula 1, του αδιαφιλονίκητου βασιλιά των motorsports!
Ο Sebastian Vettel για 3η συνεχόμενη χρονιά στη σπουδαία καριέρα του -που είναι ακόμα στο ξεκίνημά της καθώς είναι μόλις 25 ετών- στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Το «τρομερό παιδί» της Red Bull έκανε στο Interlagos ό,τι χρειαζόταν και τερματίζοντας στην 6η θέση κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Νικητής στο GP Βραζιλίας ο Jenson Button. Στο βάθρο ανέβηκαν ο Fernando Alonso, o οποίος έκανε άλλη μία υπέρβαση με το μονοθέσιο της Ferrari και πήρε τη 2η θέση ενώ στην 3η θέση στον αγώνα της πατρίδας του τερμάτισε ο Felipe Massa, που έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες του με τη Scuderia. Ακολούθησαν οι Mark Webber με Red Bull, Nico Hulkenberg με Force India, Sebastian Vettel με Red Bull, Michael Schumacher με Mercedes, Jean-Eric Vergne με Toro Rosso, Kamui Kobayashi με Sauber και Kimi Raikkonen με Lotus.
Στην εκκίνηση η πίστα ήταν ακόμα στεγνή αλλά μια σχετικά δυνατή ψιχάλα είχε ξεκινήσει λίγα λεπτά νωρίτερα. Ωστόσο, όλοι έμειναν με τα slick ελαστικά. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton έφυγε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση, ενώ ο Jenson Button χρειάστηκε να δώσει μάχη με τον Felipe Massa, που έκανε εκπληκτική εκκίνηση για να διατηρήσει τη δεύτερη θέση. Ο Sebastian Vettel δεν ξεκίνησε καλά και έχασε θέσεις, καθώς τον πέρασαν και ο Nico Hulkenberg και οι δύο Ferrari, ωστόσο ο αγώνας του κινδύνευσε να καταστραφεί από πολύ νωρίς. Ο Γερμανός είχε επαφή με τον Bruno Senna και έπεσε τελευταίος, ωστόσο ήταν πολύ τυχερός γιατί το μονοθέσιο της Red Bull δεν έπαθε ζημιά και κατάφερε να συνεχίσει.
Ο Felipe Massa έδωσε μεγάλη μάχη με τον Webber και με αυτόν τον τρόπο έδωσε την ευκαιρία στον Alonso να περάσει και τους δύο και να βρεθεί στην 3η θέση. Ο Ισπανός όμως δεν κατάφερε να αποφύγει το λάθος και από μια μικροέξοδο έχασε την 3η θέση από τον Hulkenberg και έπεσε 4ος. Στο μεταξύ, ο Vettel κέρδιζε συνεχώς θέσεις και είχε ανέβει μέχρι την 6η θέση, πίσω από τις δύο Ferrari, εκμεταλλευόμενος και ένα τετακέ του Mark Webber.
Η βροχή άρχισε να δυναμώνει στους πρώτους γύρους και αρκετοί οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ άλλοι προτίμησαν να μείνουν στην πίστα με τα slick. Στην πρώτη κατηγορία ανήκαν οι διεκδικητές Alonso και Vettel, όπως και ο Lewis Hamilton ενώ στη δεύτερη ο Jenson Button που είχε περάσει στην πρωτοπορία του αγώνα και οι Hulkenberg και Massa. Σε εκείνο περίπου το σημείο εγκατέλειψε και ο Romain Grosjean, και ακολούθησε τους Senna, Perez και Maldonado εκτός αγώνα.
Στο επόμενο διάστημα τα ενδιάμεσα ελαστικά έδειχναν να είναι η καταλληλότερη επιλογή, καθώς οι οδηγοί που τα φορούσαν έκαναν ταχύτερους γύρους. Στην κορυφή ωστόσο βρίσκονταν δύο οδηγοί που είχαν slick, οι Button και Hulkenberg, οι οποίοι μάλιστα έδιναν μάχη μεταξύ τους για την πρωτοπορία. Ο Hulkenberg κατάφερε να περάσει στον 18ο γύρο και να βρεθεί στην πρώτη θέση.
Η βροχή όμως σταμάτησε και όσοι είχαν ενδιάμεσα ελαστικά χρειάστηκε να ξαναμπούν στα pit για να τα αλλάξουν. Οι πρώτοι που πήραν αυτήν την απόφαση ήταν οι Hamilton και Alonso, με τους Vettel και Webber να ακολουθούν 1 γύρο μετά. Κερδισμένοι ήταν φυσικά εκείνοι που επέλεξαν να μη βάλουν ενδιάμεσα εξαρχής, καθώς πλέον βρίσκονταν πάρα πολύ μπροστά από τους υπόλοιπους. Ο Hamilton ακολουθούσε στην 3η θέση και πιο πίσω οι Alonso και Vettel.
Όλα τα συμβάντα των προηγούμενων γύρων ανάγκασαν τον αλυτάρχη στον 23ο γύρο να βγάλει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα καθώς υπήρχαν συντρίμμια σχεδόν σε κάθε στροφή και ο Nico Rosberg είχε κλατάρισμα πατώντας πάνω σε ένα από αυτά. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και οι Hulkenberg και Button είχαν την ευκαιρία να κάνουν ένα ανέξοδο pit stop καθώς βρέθηκαν μετά την επιστροφή τους στην πίστα στην 1η και 2η θέση.
Με την επανεκκίνηση, λίγους γύρους αργότερα, ο Nico Hulkenberg απομακρύνθηκε αμέσως από τις δύο McLaren, που άλλαξαν μεταξύ τους θέσεις όταν ο Hamilton πέρασε τον Button. Πιο πίσω ακολουθούσε ο Alonso, που έχασε προσωρινά την 4η θέση από τον Kobayashi αλλά την ξαναπήρε αμέσως. Ο Felipe Massa έκανε ό,τι μπορούσε και κατάφερε να περάσει τον Vettel για να πάρει την 6η θέση και να ρίξει τον Γερμανό στην 7η ενώ λίγο αργότερα πέρασε και τον Kobayashi.
Με τη βροχή όμως να δυναμώνει για λίγο, ο Hulkenberg δεν απέφυγε το λάθος και ένα γλίστρημα έδωσε στον Hamilton να περάσει στην πρωτοπορία του αγώνα. Στον 53ο γύρο ο Sebastian Vettel έκανε την πρώτη κίνηση στη σκακιέρα της διεκδίκησης του πρωταθλήματος, μπαίνοντας στα pit για να αλλάξει ελαστικά και να βάλει τη μεσαία γόμα, με τον Alosno να μην αποφασίζει να κάνει κίνηση ακόμα. Μπροστά όμως είχαμε ένα από τα σοβαρότερα επεισόδια του αγώνα, όταν ο Hulkenberg στην προσπάθειά του να περάσει τον Hamilton γλίστρησε, έπεσε πάνω του και τον έβγαλε εκτός αγώνα. Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Hulkenberg με ποινή διέλευσης για αυτό το συμβάν, που τον έριξε πίσω και από τον Alonso.
Η βροχή δυνάμωσε κι άλλο και οι οδηγοί ξαναμπήκαν στα pit για να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Μετά από αυτήν την αναμπουμπούλα, ο Alonso βρέθηκε στην 3η θέση, πίσω από τον Massa, που είχε ακόμα τα slick ελαστικά, και ο Vettel στην 7η θέση. Ο Alonso πέρασε εύκολα τον Massa και πήρε τη 2η θέση, πίσω από τον Jenson Button, ο οποίος όμως είχε πολύ καλύτερο ρυθμό και απομακρυνόταν συνεχώς.
Η θέση του Sebastian Vettel βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο όταν κατάφερε να περάσει τον Michael Schumacher και να ανέβει στην 6η θέση, η οποία με τον Alonso στη 2η θέση του έδινε το πρωτάθλημα.
Με Safety Car έγινε και ο τερματισμός του εντυπωσιακού αγώνα! Η έξοδος του Paul di Resta με τη Force India στον προτελευταίο γύρο, και με τον Jenson Button να παίρνει την καρό σημαία ο Sebastian Vettel κατέκτησε τον 3ο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του. Ο Fernando Alonso τερμάτισε 2ος τόσο στον αγώνα όσο και στο πρωτάθλημα ενώ 3ος ήταν ο Felipe Massa. Έτσι ο Γερμανός πήρε τον τίτλο με 281 βαθμούς ενώ ο Alonso έμεινε στη 2η θέση με 278 βαθμούς και ο Kimi Raikkonen διατηρήθηκε 3ος με 207 βαθμούς. Ταυτόχρονα, η Ferrari πήρε τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, πίσω από την πρωταθλήτρια Red Bull, με τη McLaren να μένει στην 3η θέση.
Όπως και να το κάνουμε, το συμπέρασμα είναι ότι ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη, και όσο και να το πάλεψε ο Alonso δεν είχε απέναντί του μόνο τον Vettel, αλλά και μια ιδιοφυία της αεροδυναμικής που ακούει στο όνομα Adrian Newey! Για πολλούς μάλιστα ο Ισπανός πάλευε μόνο με αυτόν για το πρωτάθλημα. Εμείς οφείλουμε όμως να υποκλιθούμε για ακόμα μια φορά και στο «τρομερό παιδί» της Red Bull που η ιστορία έγραψε ότι είναι ο πιο νεαρός πιλότος με τρία πρωταθλήματα στην καριέρα του. Ένα τίτλο που παίρνει από τον αείμνηστο Ayrton Senna… και αυτό από μόνο του λέει πάρα πολλά…

To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2012 ολοκληρώθηκε. Για τις ομάδες ακολουθεί ένα μικρό διάστημα ξεκούρασης και στη συνέχεια θα αφοσιωθούν στην προετοιμασία για το 2013 και την επόμενη σεζόν που θα ξεκινήσει τον προσεχή Μάρτιο στην Αυστραλία.

Τα ρεκόρ

Σε ηλικία 25 χρόνων και 145 ημερών, ο Sebastian Vettel έγινε ο νεότερος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 με τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο ενεργητικό του. Το σχετικό ρεκόρ κρατούσε από το 1991 ο αείμνηστος Ayrton Senna.
Στην 5η πλήρη σεζόν εμπλοκής του στη Formula 1 (σ.σ. το 2007 είχε τρέξει σε 8 αγώνες, έναν με την BMW Sauber και 7 με την Toro Rosso), το παιδί θαύμα από το Heppenheim της Γερμανίας έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά του στο σπορ όντας ο νεότερος poleman, νικητής αγώνα και Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην ιστορία της F1.
Την Κυριακή 25/11 έγινε ο νεότερος 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ενώ είναι μόλις ο 3ος οδηγός στην ιστορία που έχει κατακτήσει τρία συνεχόμενα Πρωταθλήματα, κάτι που στο παρελθόν έχουν καταφέρει μόλις 2 πιλότοι: o Michael Schumacher με τους 5 συνεχόμενους τίτλους (2000-2004) και o Juan Manuel Fangio με τους 4 συνεχόμενους (1954-1957).
Με 26 νίκες σε 101 εκκινήσεις βρίσκεται στην 7η θέση της λίστας των πιλότων με τις περισσότερες νίκες, ενώ καταλαμβάνει την 3η θέση στην κατάταξη των πιλότων με τις περισσότερες pole positions έχοντας εκκινήσει 36 φορές από την πρώτη θέση του γκριντ.
Εκτός αυτού έχει και το ρεκόρ των περισσότερων pole positions σε μια σεζόν (15), το οποίο πήρε στον προτελευταίο αγώνα του 2011 στο Interlagos, από τον Nigel Mansell (είχε 14 το 1992).
Kλείνοντας, σας παραθέτουμε τους πιλότους που έχουν κατακτήσει 3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη Formula 1:
  • Jack Brabham - 1959, 1960, 1966
  • Jackie Stewart - 1969, 1971, 1973
  • Niki Lauda - 1975, 1977, 1984
  • Nelson Piquet - 1981, 1983, 1987
  • Ayrton Senna - 1998, 1990, 1991
  • Sebastian Vettel - 2010, 2011, 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: