Κατάργηση των ΤΕΙ και ένταξη όσων πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια στα Πανεπιστήμια προαναγγέλλει, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης.
Ταυτόχρονα, όσα δεν πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, θα ενταχθούν σε μεταλυκειακού τύπου τεχνική εκπαίδευση, που προσεγγίζει τα ΙΕΚ.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χασάπη, θα γίνει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με σύμπραξη της ΑΔΙΠ (της Ανεξάρτητης Αρχής Αξιολόγησης), προκειμένου τα τμήματα των ΤΕΙ που πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια να ενταχθούν στα Πανεπιστήμια.
Επίσης, θα υπάρχει και χωροταξικός σχεδιασμός, τονίζει ο κ. Χασάπης, καθώς δεν είναι δυνατόν στην ίδια πόλη να υπάρχουν δύο τμήματα με τα ίδια αντικείμενα, όπως είναι τώρα.
Ο κ. Χασάπης επισημαίνει ότι το σχέδιο του υπουργείου προσομοιάζει στο βρετανικό ενώ κάνει λόγο για «τακτοποίηση» και επανασχεδιασμό της ανώτατης εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ, ο κ. Χασάπης ξεκαθαρίζει ότι θα ενταχθούν όλοι στην πανεπιστημιακή βαθμίδα, ανεξάρτητα αν το ΤΕΙ τους ενταχθεί στην πανεπιστημιακή βαθμίδα ή στα ΙΕΚ.
Και επισημαίνει ότι και στο Πανεπιστήμιο δεν είναι όλοι καθηγητές, αλλά καταλαμβάνουν βαθμίδες ανάλογα με τα προσόντα τους. Σε κάθε περίπτωση ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει ότι και τα ΙΕΚ θα αναβαθμισθούν.
Σε κείμενό τους οι πρόεδροι των ΤΕΙ μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου των ΤΕΙ υπογραμμίζουν: «Η υπόστασή τους δεν έχει αμφισβητηθεί από καμία ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η μόνη αναμενόμενη αναβάθμισή τους, είναι η ακαδημαϊκή ολοκλήρωσή τους, βασισμένη σε αξιολογικά κριτήρια. Οποιαδήποτε μεταβολή στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να είναι ετεροβαρής εις βάρος των ΤΕΙ, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα τμήματα ΑΕΙ, με βάση τα επιτεύγματά τους και με στοχευμένη χωροταξική διασπορά».
Η Σύνοδος πάντως αποφάσισε τη συγκρότηση τριμελούς ομάδας εργασίας για τη μελέτη και υποβολή προτάσεων για τη σχεδιαζόμενη ανασυγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
Στο πλαίσιο της 1ης έκτακτης Συνόδου 2015 των Προέδρων και Αναπληρωτών Προέδρων των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα,
1. Ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα διοργάνωσης προγραμμάτων 3ου κύκλου σπουδών (απονομή διδακτορικών διπλωμάτων) στα ΤΕΙ ως θεσμοθετημένου τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας.
2. Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΙ: Θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση, ορθολογική και οριστική επίλυση του ζητήματος της απόδοσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους όλων των Τμημάτων ΤΕΙ, όπως αυτά προκύπτουν από τις σπουδές τους.
3. Προϋπολογισμοί - Οικονομική ασφυξία των Ιδρυμάτων: Η δραματική μείωση των προϋπολογισμών των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα την τελευταία πενταετία κατά 70-77% δημιουργεί συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, και φέτος χωρίς ρεαλιστική οικονομική ενίσχυση είναι εντελώς αδύνατη η λειτουργία των Ιδρυμάτων.
4. Νέες θέσεις Εκπαιδευτικού και Διοικητικού Προσωπικού: Είναι επιτακτική η ανάγκη για πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε τα ΤΕΙ να επιτύχουν τους ακαδημαϊκούς και αναπτυξιακούς στόχους που προβλέπονται στην αποστολή τους. Επιπλέον, η ενδυνάμωση της οργανωτικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, αποτελεί προϋπόθεση για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
O υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χασάπη, θα γίνει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με σύμπραξη της ΑΔΙΠ (της Ανεξάρτητης Αρχής Αξιολόγησης), προκειμένου τα τμήματα των ΤΕΙ που πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια να ενταχθούν στα Πανεπιστήμια.
Επίσης, θα υπάρχει και χωροταξικός σχεδιασμός, τονίζει ο κ. Χασάπης, καθώς δεν είναι δυνατόν στην ίδια πόλη να υπάρχουν δύο τμήματα με τα ίδια αντικείμενα, όπως είναι τώρα.
Ο κ. Χασάπης επισημαίνει ότι το σχέδιο του υπουργείου προσομοιάζει στο βρετανικό ενώ κάνει λόγο για «τακτοποίηση» και επανασχεδιασμό της ανώτατης εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ, ο κ. Χασάπης ξεκαθαρίζει ότι θα ενταχθούν όλοι στην πανεπιστημιακή βαθμίδα, ανεξάρτητα αν το ΤΕΙ τους ενταχθεί στην πανεπιστημιακή βαθμίδα ή στα ΙΕΚ.
Και επισημαίνει ότι και στο Πανεπιστήμιο δεν είναι όλοι καθηγητές, αλλά καταλαμβάνουν βαθμίδες ανάλογα με τα προσόντα τους. Σε κάθε περίπτωση ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει ότι και τα ΙΕΚ θα αναβαθμισθούν.
Σε κείμενό τους οι πρόεδροι των ΤΕΙ μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου των ΤΕΙ υπογραμμίζουν: «Η υπόστασή τους δεν έχει αμφισβητηθεί από καμία ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η μόνη αναμενόμενη αναβάθμισή τους, είναι η ακαδημαϊκή ολοκλήρωσή τους, βασισμένη σε αξιολογικά κριτήρια. Οποιαδήποτε μεταβολή στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να είναι ετεροβαρής εις βάρος των ΤΕΙ, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα τμήματα ΑΕΙ, με βάση τα επιτεύγματά τους και με στοχευμένη χωροταξική διασπορά».
Η Σύνοδος πάντως αποφάσισε τη συγκρότηση τριμελούς ομάδας εργασίας για τη μελέτη και υποβολή προτάσεων για τη σχεδιαζόμενη ανασυγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
Στο πλαίσιο της 1ης έκτακτης Συνόδου 2015 των Προέδρων και Αναπληρωτών Προέδρων των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα,
1. Ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα διοργάνωσης προγραμμάτων 3ου κύκλου σπουδών (απονομή διδακτορικών διπλωμάτων) στα ΤΕΙ ως θεσμοθετημένου τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας.
2. Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΙ: Θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση, ορθολογική και οριστική επίλυση του ζητήματος της απόδοσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους όλων των Τμημάτων ΤΕΙ, όπως αυτά προκύπτουν από τις σπουδές τους.
3. Προϋπολογισμοί - Οικονομική ασφυξία των Ιδρυμάτων: Η δραματική μείωση των προϋπολογισμών των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα την τελευταία πενταετία κατά 70-77% δημιουργεί συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, και φέτος χωρίς ρεαλιστική οικονομική ενίσχυση είναι εντελώς αδύνατη η λειτουργία των Ιδρυμάτων.
4. Νέες θέσεις Εκπαιδευτικού και Διοικητικού Προσωπικού: Είναι επιτακτική η ανάγκη για πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε τα ΤΕΙ να επιτύχουν τους ακαδημαϊκούς και αναπτυξιακούς στόχους που προβλέπονται στην αποστολή τους. Επιπλέον, η ενδυνάμωση της οργανωτικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, αποτελεί προϋπόθεση για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
O υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου