17/11/14

Επένδυση στη Βουλγαρία για τη Μαρινόπουλος

Συνηθίζουμε αναφερόμενοι στα Βαλκάνια και τις εκεί ελληνικές business να στεκόμαστε στις τράπεζες. Να όμως που το λιανεμπόριο έχει πάρει πλέον τον ρόλο του οικονομικού πρεσβευτή της χώρας μας, με μεγάλες μάλιστα επιτυχίες. Και αυτό σε μια κρίσιμη για την οικονομία της χώρας περίοδο όπου οι αποτυχίες είναι συνηθέστερες των επιτυχιών. Νέο λοιπόν πεδίο δραστηριότητας εσχάτως φαίνεται να είναι η αγορά της Βουλγαρίας. Μία εβδομάδα μόλις μετά τα εγκαίνια του εμπορικού κέντρου Sofia Ring Mall από τους ομίλους των οικογενειών Φουρλή και Κούστα, ήρθε η σημαντική συμφωνία του ομίλου Μαρινόπουλου με την AP Mart AD να αλλάξει τα δεδομένα και στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Συγκεκριμένα, η AP Mart AD, ιδιοκτήτρια εταιρεία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Piccadilly στη Βουλγαρία, και η CMB Bulgaria, ιδιοκτήτρια εταιρεία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Carrefour Bulgaria, ανακοίνωσαν συμφωνία για τη συγχώνευση των επιχειρήσεων λιανεμπορίου Piccadilly και Carrefour Μαρινόπουλος Βουλγαρίας.
Οι AP Mart AD και CMB Bulgaria συμφώνησαν από κοινού σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 46 εκατ. λεβ Βουλγαρίας (50% εντός του 2014 και 50% εντός του 2015) προκειμένου να βελτιωθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις πληρωμών των προμηθευτών και να υποστηριχθεί περαιτέρω η λειτουργία της επιχείρησης. Οι δύο εταιρείες θα διατηρήσουν ίσα ποσοστά στη νέα κοινοπραξία, η οποία αφορά στη λειτουργία δικτύου 75 καταστημάτων στη Βουλγαρία, με περίπου 3.000 εργαζομένους και ετήσιο τζίρο 452 εκατ. λεβ για το 2013. Πρόκειται για μια συμφωνία αιχμής που δίνει στον όμιλο μεγάλο εκτόπισμα σε μια περίοδο ανακατατάξεων συνολικά στην αγορά λιανικής τροφίμων στη Βουλγαρία και τα Βαλκάνια. Επικεφαλής των δύο σχημάτων, ως Regional Manager, θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Μαρινόπουλος Α.Ε. Ζερόμ Λουμπέρ, ο οποίος από το 2004 βρίσκεται στη χώρα μας. Το 2012, και μετά από διακοπή τριών ετών, ανέλαβε εκ νέου καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στην 100% ελληνικής ιδιοκτησίας Μαρινόπουλος Α.Ε., έχοντας την ευθύνη μιας επιχείρησης με τζίρο μεγαλύτερο των 2,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, στη Βουλγαρία, στην Αλβανία, στην ΠΓΔΜ και την Κύπρο. Σε τοπικό επίπεδο συνεπικεφαλής του σχήματος θα είναι ο κ. Μίλος Ρίστιτς της CMB Bulgaria και η κυρία Τάνια Κόσεβα-Μπόσοβα της Piccadilly. Ο πυρήνας της στρατηγικής του νέου σχήματος περιλαμβάνει την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων και την επιτυχή συγχώνευση των δύο brands.
Ερχονται κι άλλες στρατηγικές κινήσεις
Σύμφωνα με πηγές του newmoney.gr, υπάρχει παράλληλο ενδιαφέρον του ομίλου Μαρινόπουλου και για άλλη μία αγορά των Βαλκανίων. Αν και επίσημα τίποτα δεν έχει εκφραστεί, μεγάλη φαίνεται να είναι η κινητικότητα στην αγορά της Σερβίας, όπου σημαντικό σχήμα ελληνικών συμφερόντων φέρεται να έχει στοχοποιηθεί για την πώλησή του. Η συγκεκριμένη αγορά σαφώς και ενδιαφέρει μεσοπρόθεσμα το ελληνικό γκρουπ με παρουσία σε Κύπρο, Αλβανία, Σκόπια και Βουλγαρία και πληροφορίες μας αναφέρουν πως μόλις υπάρξει κινητικότητα θα προκύψει και παράλληλη ενέργεια, ενώ ήδη πραγματοποιούνται αναγνωριστικές κινήσεις. Ας μην ξεχνάμε πως ο όμιλος Μαρινόπουλου πρόσφατα εγκαινίασε το δεύτερο κατάστημα του δικτύου του στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, στο Τέτοβο, στο νέο εμπορικό κέντρο Rem Mall, οξύνοντας τον ανταγωνισμό για τις υπάρχουσες ελληνικές εταιρείες στη γειτονική χώρα. Με στόχο την ανάπτυξή της, η Μαρινόπουλος Α.Ε. έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές επενδύσεις σε αγορές εκτός ελληνικών συνόρων, λειτουργώντας συνολικά 61 καταστήματα στα Βαλκάνια. Αναλυτικότερα, η εταιρεία έχει στην Κύπρο 18 καταστήματα, στη Βουλγαρία 22, στην Αλβανία 19, στα Σκόπια δύο, ενώ ο γενικότερος επενδυτικός σχεδιασμός της περιλαμβάνει και τη Σερβία. Η Σερβία ως αγορά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας, καθώς οι σχέσεις με τον συγκεκριμένο λαό είναι στενές, ενώ ήδη δραστηριοποιούνται εκεί ο όμιλος Βερόπουλου και η Delhaize. Και οι δύο εταιρείες έχουν παρουσία στη γείτονα τα τελευταία χρόνια και επενδύουν μεταφέροντας τον εν Ελλάδι ανταγωνισμό τους εκτός συνόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: