6/6/13

Γενικά φορολογικά θέματα ανέργων

Πλειάδα ερωτήσεών σας αφορούσε τέκνα που είναι άνεργα και αν πρέπει ή αν μπορούν να δηλωθούν σαν προστατευόμενα μέλη, καθώς και πως χειρίζονται τις δικές τους φορολογικές δηλώσεις.

Έχω παιδί του 1986 άνεργο τα τελευταία χρόνια. Μπορεί να δηλωθεί σαν προστατευόμενο μέλος με βεβαίωση ανεργίας από μένα γιατί μένει και μαζί μας;
Όχι, μόνο τα παιδιά γεννημένα από 1/1/1987 και είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ μπορούν να δηλωθούν σαν προστατευμένα μέλη.

Έχουμε από μισό διαμέρισμα ο καθένας και από ένα αυτοκίνητο με την γυναίκα μου. Εγώ πέρυσι δεν είχα πραγματικά εισοδήματα (άνεργος). Το πραγματικό εισόδημα της γυναίκας μου καλύπτει το άθροισμα των τεκμηρίων λόγω σπιτιού και αυτοκινήτου, και το δικό της και το δικό μου. Δεν θα έχουμε πρόβλημα ή θα μου καταλογισθεί φόρος για τεκμαρτό εισόδημα δικό μου και θα πρέπει εκ των υστέρων να προσπαθήσω να πείσω τον έφορο για την πραγματικότητα και να διορθώσει τον φόρο;

Ναι θα υπολογιστεί τεκμήριο στον σύζυγο και θα πρέπει μετά να απευθυνθεί στον έφορο για να αμφισβητηθεί η ετήσια αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης.

Mπορώ να δηλώσω τον γιο μου ως προστατευόμενο μέλος, ο οποίος είναι τώρα 24 ετών και εγγεγραμμένος ως άνεργος στα μητρώα του ΟΑΕΔ εδώ και 2 χρόνια;
Ναι. 

Ο γιος μου άνεργος (30 ετών) μένει στο σπίτι μου! Δεν ήταν ποτέ στον ΟΑΕΔ ούτε έχει βρει δουλειά!!! Θα κάνει φορολογική δήλωση; Και αν ναι, θα υπολογίσουν τεκμήριο 3000 ΕΥ!! Θα χρειαστεί αποδείξεις; Υπάρχει τεκμήριο που μένει στο πατρικό σπίτι;
Αν ο γιος δεν έχει κάνει πότε δηλώσεις μέχρι σήμερα και δεν έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο στο όνομά του (πχ αυτοκίνητο ή ακίνητο) δεν υποχρεούται να κάνει φορολογική δήλωση για το 2012. 

Άνεργος 30 ετών ( χωρίς ΟΑΕΔ, μόνο σπουδές, στρατό,) ούτε ένα ένσημο, θα κάνει φορολογική δήλωση; Και αν ΝΑΙ ,θα υπολογίσουν 3000 ευρώ για τεκμήριο διαβίωσης; Μήπως τότε πρέπει να παρουσιάσει και αποδείξεις 750 ΕΥ ( 25%); 
Αν δεν έχει κάνει πότε δηλώσεις μέχρι σήμερα και δεν έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο στο όνομά του (πχ αυτοκίνητο ή ακίνητο) δεν υποχρεούται να κάνει φορολογική δήλωση για το 2012. 

Ο γιός μου είναι 27 ετών. Αν και άνεργος, επειδή είναι πτυχιούχος πολυτεχνικής σχολής λόγω άδειας άσκησης επαγγέλματος πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές. Δεν έχει εισόδημα, δεν έχει ακίνητο ούτε αυτοκίνητο. Θα πρέπει να γράψει στην δήλωσή του α) ότι είναι φιλοξενούμενος στο σπίτι μου; β) να συμπληρώσει τον σχετικό κωδικό για τις εισφορές; γ) αποδείξεις αγορών;
Αν δεν έχει κάνει πότε δηλώσεις μέχρι σήμερα και δεν έχει εισόδημα και κανένα περιουσιακό στοιχείο στο όνομά του (πχ αυτοκίνητο ή ακίνητο) δεν υποχρεούται να κάνει φορολογική δήλωση για το 2012

Άνεργος εγγεγραμμένος στον ΟΑΕΔ, ηλικίας 29 ετών ,χωρίς κάποιο εισόδημα, υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης; Συντηρείται από τους γονείς και μένει μαζί τους.
Αν δεν έχει κάνει πότε δηλώσεις μέχρι σήμερα και δεν έχει εισόδημα και κανένα περιουσιακό στοιχείο στο όνομά του (πχ αυτοκίνητο ή ακίνητο) δεν υποχρεούται να κάνει φορολογική δήλωση για το 2012

Γεια σας είμαι άνεργος εργαζόμουν στην εταιρεία (Ράδιο Κορασίδη) η όποια έκανε πτώχευση μου χρεωστάει πολλά χρήματα τα όποια μάλλον δεν πρόκειται να πάρω λόγω ότι η εταιρεία δεν μου κολλούσε ένσημα δεν μπορώ να μπω ούτε στο ταμείο ανεργίας. Η σύζυγος μου είναι ελεύθερος επαγγελματίας μας συντηρεί έμενα και το παιδί μου  έχω ένα στεγαστικό δάνειο για την πρώτη κατοικία στο όποιο έχω κάνει πάγωμα για ένα χρόνο λόγω αδυναμίας πληρωμής. Έχω ένα αμάξι στο όνομα μου 1798 κ.εκ. μοντέλο 2003/10 στο όποιο έχω παραδώσει πινακίδες. Η σύζυγος μου έχει ένα αμάξι 500 κυβικά. Υπήρχε άλλο ένα αμάξι το όποιο πουλήθηκε λόγο οικονομικού προβλήματος φέτος στις 4/2/2013. Σύνολο ακίνητων είναι 1 κυρία κατοικία 80 τμ, μια εξοχική κατοικία 90 τμ και ένα κατάστημα 14 τμ στο όποιο εργάζεται η σύζυγος μου. Είναι όλα 50% σε έμενα και 50% στη σύζυγο μου. Στην εξοχική κατοικία έγινε μια μονιμοποίηση ημιυπόγειου χορού. Πρέπει να το δηλώσω από τα προηγούμενα έτη.  Έχω δήλωση εισοδήματα από μερίσματα μετοχών.  Είμαι κάτοχος κάποιων μετοχών,  δεν υπάρχουν λογαριασμοί μετρητών. Πρέπει να δηλωθούν οι μετοχές?  θέλω να ρωτήσω αν υπάρχουν τεκμήρια για τα παραπάνω και αν μπορώ να κάνω χρήση τον προηγούμενων ετών από εισοδήματα από μερίσματα;
Επειδή η περίπτωση σας είναι πολύ περιπλοκή, θα σας συμβουλεύαμε να απευθυνθείτε σε κάποιο υπεύθυνο λογιστικό γραφείο, για να γίνει σωστή ανάλωση προηγούμενων ετών κλπ κλπ

Η κόρη μου (28 ετών σήμερα) μετανάστευσε στον Καναδά τον Απρίλιο του 2012. ήταν άνεργη από το 2011. για όλο το 2012 δεν προκύπτει πραγματικό η τεκμαρτό εισόδημα (δηλαδή εισόδημα 0). κάνει δήλωση; αν κάνει, καταχωρεί δαπάνες όσες με το 25% του τεκμαρτού ελάχιστου εισοδήματος (3000 ευρώ);
Αν δεν έχει κάνει ποτέ δηλώσεις μέχρι σήμερα και δεν έχει εισόδημα και κανένα περιουσιακό στοιχειό στο όνομα της (πχ αυτοκίνητο η ακίνητο) δεν υποχρεούται να κάνει φορολογική δήλωση για το 2012

Η κόρη μου φέτος έκλεισε τα 26. Πέρσι ήταν 25 ετών. Κάνει master στο εξωτερικό. Δεν έχει εισόδημα και κανένα περιουσιακό στοιχειό. Μέχρι τώρα ήταν προστατευόμενο μέλος μου. Φέτος θα μπορέσω να τη δηλώσω ως προστατευόμενο μέλος; Αν όχι, μπορεί να γραφεί άνεργη και να συνεχίσει να είναι μέλος μου για δυο χρόνια;

Άνεργοι είναι όσοι είναι εγγεγραμμένοι στις λίστες του ΟΑΕΔ.

Ο γιος μου 2012 ήταν στρατιώτης για έξη μήνες γεννημένος το 1986, θεωρείται προστατευόμενο μέλος ή πρέπει να κάνει ξεχωριστή δήλωση;
Αν δηλώθηκε και στον ΟΑΕΔ σαν άνεργος,  μπορεί

Δεν υπάρχουν σχόλια: