Ο 33χρονος πιλότος που εκκινούσε από την 5η θέση έφερε τη Ferrari στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για 2η φορά φέτος. Ο Φελίπε Μάσα με την άλλη F138 τερμάτισε 3ος σφραγίζοντας την κυριαρχία της Ιταλικής ομάδας. Ανάμεσά τους ο Ράικονεν με τη Lotus.
Η εξέλιξη του αγώνα δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική καθότι σε μεγάλο βαθμό η προσπάθεια των πιλότων οριοθετήθηκε από τα λάστιχα.
Ήταν αρκετές οι περιπτώσεις που οι οδηγοί αναγκάζονταν να ακολουθούν ρυθμό τελείως διαφορετικό απ' αυτό που μπορούσαν ώστε να προστατεύσουν από υπέρμετρη φθορά τα ελαστικά της Pirelli.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ρόσμπεργκ να ξεκινά καλά και να διατηρεί το προβάδισμα στην πρώτη στροφή. Πίσω του έγινε χαμός με τους Φέτελ και Χάμιλτον να ακουμπάνε τροχούς και το Γερμανό να στρίβει τελικά 2ος πίσω από τη Mercedes του Ρόσμπεργκ. Ο Αλόνσο εκμεταλλεύτηκε τη στιγμιαία αστάθεια της Mercedes του Χάμιλτον για να πάρει την εξωτερική στην καμπή Renault και να περάσει μπροστά. Στους πρώτους γύρους του αγώνα σχηματίστηκε ένα τρενάκι με τους Ρόσμπεργκ, Φέτελ και Αλόνσο και ακριβώς πίσω τους άλλο ένα με τους Χάμιλτον, Ράικονεν και Μάσα.
Ήταν ηλίου φαεινότερο πως οι Mercedes καθυστερούσαν τους υπόλοιπους έτσι μετά τα πρώτα πιτ στοπ ο Αλόνσο που μπήκε νωρίτερα απ’ όλους πέρασε μπροστά με το Φέτελ να ακολουθεί. Πολύ γρήγορα κατέστη σαφές πως η RB8 δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει το ρυθμό της Ferrari και άρχισαν οι υποθέσεις αν στη Red Bull προσπαθούσαν να βγάλουν τον αγώνα μ’ ένα πιτ στοπ λιγότερο. Όπως και να έχει αποδείχτηκε στην πράξη ότι δεν μπορούσαν, άλλαξαν λοιπόν στρατηγική στο Φέτελ μετά το μέσο του αγώνα. Αυτό βελτίωσε το γυρολόγιο του Γερμανού αλλά πλέον η δυνατότητά του να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο είχε μηδενιστεί.
Μπροστά ο Αλόνσο δεν πιέζονταν αλλά οι Ράικονεν (σ.σ: έκανε ένα πιτ στοπ λιγότερο) και Μάσα έδωσαν μάχη για την 2η θέση με το Φινλανδό να επικρατεί αθόρυβα.
Οι Mercedes έκαναν έναν απογοητευτικό αγώνα με το Χάμιλτον να τερματίζει εκτός βαθμών και το Ρόσμπεργκ να κρατά τελικά με νύχια και με δόντια την 6η θέση από τον ντι Ρέστα.
Σημάδια βελτίωσης από τις McLaren που τερμάτισαν και οι δυο στους βαθμούς αλλά στη Βρετανική ομάδα έχουν ακόμη πολύ δρόμο για να παρουσιαστούν ανταγωνιστικοί.
Η εξέλιξη του αγώνα δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική καθότι σε μεγάλο βαθμό η προσπάθεια των πιλότων οριοθετήθηκε από τα λάστιχα.
Ήταν αρκετές οι περιπτώσεις που οι οδηγοί αναγκάζονταν να ακολουθούν ρυθμό τελείως διαφορετικό απ' αυτό που μπορούσαν ώστε να προστατεύσουν από υπέρμετρη φθορά τα ελαστικά της Pirelli.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ρόσμπεργκ να ξεκινά καλά και να διατηρεί το προβάδισμα στην πρώτη στροφή. Πίσω του έγινε χαμός με τους Φέτελ και Χάμιλτον να ακουμπάνε τροχούς και το Γερμανό να στρίβει τελικά 2ος πίσω από τη Mercedes του Ρόσμπεργκ. Ο Αλόνσο εκμεταλλεύτηκε τη στιγμιαία αστάθεια της Mercedes του Χάμιλτον για να πάρει την εξωτερική στην καμπή Renault και να περάσει μπροστά. Στους πρώτους γύρους του αγώνα σχηματίστηκε ένα τρενάκι με τους Ρόσμπεργκ, Φέτελ και Αλόνσο και ακριβώς πίσω τους άλλο ένα με τους Χάμιλτον, Ράικονεν και Μάσα.
Ήταν ηλίου φαεινότερο πως οι Mercedes καθυστερούσαν τους υπόλοιπους έτσι μετά τα πρώτα πιτ στοπ ο Αλόνσο που μπήκε νωρίτερα απ’ όλους πέρασε μπροστά με το Φέτελ να ακολουθεί. Πολύ γρήγορα κατέστη σαφές πως η RB8 δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει το ρυθμό της Ferrari και άρχισαν οι υποθέσεις αν στη Red Bull προσπαθούσαν να βγάλουν τον αγώνα μ’ ένα πιτ στοπ λιγότερο. Όπως και να έχει αποδείχτηκε στην πράξη ότι δεν μπορούσαν, άλλαξαν λοιπόν στρατηγική στο Φέτελ μετά το μέσο του αγώνα. Αυτό βελτίωσε το γυρολόγιο του Γερμανού αλλά πλέον η δυνατότητά του να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο είχε μηδενιστεί.
Μπροστά ο Αλόνσο δεν πιέζονταν αλλά οι Ράικονεν (σ.σ: έκανε ένα πιτ στοπ λιγότερο) και Μάσα έδωσαν μάχη για την 2η θέση με το Φινλανδό να επικρατεί αθόρυβα.
Οι Mercedes έκαναν έναν απογοητευτικό αγώνα με το Χάμιλτον να τερματίζει εκτός βαθμών και το Ρόσμπεργκ να κρατά τελικά με νύχια και με δόντια την 6η θέση από τον ντι Ρέστα.
Σημάδια βελτίωσης από τις McLaren που τερμάτισαν και οι δυο στους βαθμούς αλλά στη Βρετανική ομάδα έχουν ακόμη πολύ δρόμο για να παρουσιαστούν ανταγωνιστικοί.
Ο Αλόνσο μετά το πέσιμο της καρό σημαίας και τους πανηγυρισμούς ήταν χειμαρρώδεις στις δηλώσεις του: «Πιθανόν ακόμη το μονοθέσιο μας δεν είναι το ταχύτερο. Μολονότι έπρεπε να πάρουμε το πρωτάθλημα το 2010 το χάσαμε στον τελευταίο αγώνα από το Σεμπάστιαν. Πέρυσι υστερούσαμε ένα δευτερόλεπτο στο γύρο και παρόλα αυτά μείναμε στη μάχη μέχρι το τέλος. Φέτος έχουμε ανταγωνιστικό πακέτο, δεν έχουμε το ταχύτερο μονοθέσιο αλλά το παλεύουμε. Σίγουρα την Κυριακή στον αγώνα ο ρυθμός μας είναι καλός πιθανόν δεν είμαστε οι πιο γρήγοροι αλλά έχουμε καλά πιτ στοπ, εκκινήσεις και ελεγχόμενη φθορά ελαστικών. Πολλά στοιχεία απαραίτητα σ’ ένα μονοθέσιο που διεκδικεί πρωτάθλημα. Στα χρόνια που είμαι στην Ferrari αισθάνομαι μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση φέτος αλλά δεν είμαι ακόμη ικανοποιημένος με την απόδοση. Θα χρειαστούμε σημαντικά βήματα βελτίωσης στους επόμενους αγώνες».
O Κίμι Ράικονεν ανέβηκε για 3η συνεχή φορά στο 2ο σκαλί του βάθρου και μείωσε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Σεμπάστιαν Φέτελ στους 4 βαθμούς. Μιλώντας μετά τη λήξη του αγώνα ξεκαθάρισε πως η δεύτερη θέση σήμερα ήταν το μέγιστο δυνατό: «Σε μια φάση όταν ήμουν επικεφαλής του αγώνα σκέφτηκα τη νίκη αλλά είχα φθαρμένα ελαστικά και ο Αλόνσο πίσω μου φρέσκα. Ήταν εύκολο γι’ αυτόν να περάσει δεν είχε νόημα να προσπαθήσω να τον κρατήσω. Στο τέλος ήταν πολύ γρήγορη η Ferrari. Εγώ δεν εκκίνησα καλά, όμως δεν νομίζω πως εκεί κρίθηκε τίποτα. Σίγουρα δεν είμαι ευχαριστημένος καθότι δεν κέρδισα αλλά πήραμε σημαντικούς βαθμούς μειώνοντας τη διαφορά από το Φέτελ. Βέβαια και ο Φερνάντο μείωσε τη διαφορά του από εμένα και είμαστε τώρα όλοι πιο κοντά στο κυνήγι του τίτλου».
Ο έτερος πιλότος της Ferrari, Φελίπε Μάσα που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο φέτος δεν παρέλειψε να εκφράσει τη δυσφορία του για την απόφαση των αγωνοδικών να του επιβάλλουν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση θεωρώντας πως έκλεισε το Γουέμπερ: «Είμαι απογοητευμένος απ’ αυτό που έγινε χτες. Δεν επηρέασα την απόδοση του Γουέμπερ. Προσπάθησα να παίξω επίθεση στον αγώνα και να περάσω αντιπάλους μπαίνοντας νωρίτερα στα πιτ. Ίσως να μπορούσα να δώσω μάχη με τον Κίμι αλλά τελικά ήταν ένας σπουδαίος αγώνας και κάναμε σπουδαία δουλειά. Το μονοθέσιο μας ήταν υπέροχο σ’ αυτή την πίστα και όσον αφορά στη φθορά των ελαστικών δεν είμαστε σα την Lotus αλλά κάναμε το καλύτερο δυνατό. Ελπίζω από δω και πέρα σε κάθε αγώνα να διεκδικούμε θέση στο βάθρο».
Ο μεγάλος χαμένος του σημερινού αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ απέδωσε την υστέρηση της Red Bull στη φθορά των ελαστικών: «Πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με την 4η θέση. Τα πρώτα τρία μονοθέσια ήταν πολύ γρήγορα για μας καθότι έκαναν πολύ καλύτερη δουλειά στην προστασία των ελαστικών τους. Το μονοθέσιο μας είναι γρήγορο αλλά φθείρει πολύ τα ελαστικά. Ήταν λάθος που προσπαθήσαμε να βγάλουμε τον αγώνα με τρία πιτ στοπ για να διαπιστώσουμε στο τέλος στην πράξη ότι δεν μπορούσαμε».
Ο μεγάλος χαμένος του σημερινού αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ απέδωσε την υστέρηση της Red Bull στη φθορά των ελαστικών: «Πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με την 4η θέση. Τα πρώτα τρία μονοθέσια ήταν πολύ γρήγορα για μας καθότι έκαναν πολύ καλύτερη δουλειά στην προστασία των ελαστικών τους. Το μονοθέσιο μας είναι γρήγορο αλλά φθείρει πολύ τα ελαστικά. Ήταν λάθος που προσπαθήσαμε να βγάλουμε τον αγώνα με τρία πιτ στοπ για να διαπιστώσουμε στο τέλος στην πράξη ότι δεν μπορούσαμε».
Μεγάλη απογοήτευση στο στρατόπεδο των Mercedes που εκκίνησαν από την πρώτη σειρά και τελικά περιορίστηκαν στους 8 βαθμούς της 6ης θέσης που πήρε ο Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός πιλότος που εκκίνησε για 2ο συνεχή αγώνα από την pole τόνισε: «Δεν περίμενα να είναι τόσο δύσκολα για μας. Νόμιζα ότι θα είμαστε σε καλύτερη θέση. Γιατί είμαστε τόσο γρήγοροι σ’ ένα γύρο και μετά τόσο αργοί στον αγώνα. Είναι περίεργο και είχαμε υπέρμετρη φθορά και στους δυο άξονες. Δεν έχω εξήγηση. Στο πρώτο μέρος του αγώνα κατάφερα να κρατηθώ μπροστά έστω βραδυπορώντας τους. Μετά όμως πέσαμε τόσο απότομα, ήταν απίστευτο. Είναι τόσο παράδοξο».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που εκκινούσε 2ος συμπλήρωσε: «Δε θέλω να ξαναζήσω τέτοια εμπειρία. Δεν είχα καθόλου πρόσφυση δεν μπορούσα να πιέσω και όταν το έκανα τα ελαστικά αμέσως διαλύονταν. Είμαι τελείως χαμένος σήμερα, δεν ξέρω τι πήγε στραβά. Κάποιοι άλλοι βελτίωσαν περισσότερο τα μονοθέσια τους σήμερα. Εμείς παρότι είχαμε αναβαθμίσεις δεν μπορέσαμε να λύσουμε το πρόβλημα της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που εκκινούσε 2ος συμπλήρωσε: «Δε θέλω να ξαναζήσω τέτοια εμπειρία. Δεν είχα καθόλου πρόσφυση δεν μπορούσα να πιέσω και όταν το έκανα τα ελαστικά αμέσως διαλύονταν. Είμαι τελείως χαμένος σήμερα, δεν ξέρω τι πήγε στραβά. Κάποιοι άλλοι βελτίωσαν περισσότερο τα μονοθέσια τους σήμερα. Εμείς παρότι είχαμε αναβαθμίσεις δεν μπορέσαμε να λύσουμε το πρόβλημα της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου