15/5/13

Τι αναζητά η κυβέρνηση από το Πεκίνο για τα λιμάνια

Τη σύνδεση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα με απτές κινήσεις για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας θα ζητήσει από το Πεκίνο η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με κορυφαίους κυβερνητικούς παράγοντες που συνοδεύουν τον πρωθυπουργό στην επίσκεψη του στην Κίνα. 

Έτσι την ώρα που η κινεζική ηγεσία βάζει στην ατζέντα των επαφών λιμάνια, ναυπηγεία, ναυτική εκπαίδευση και ειδικές οικονομικές ζώνες η Αθήνα ανταπαντά μεταξύ άλλων και με σαφή αιτήματα για την «πραγματοποίηση επενδύσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την εισαγωγή τεχνογνωσίας, τη διασφάλιση παροχής υψηλού επίπεδου υπηρεσιών όπου εμπλακούν κινεζικά συμφέροντα και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας εν γένει».

Αυτό αναφέρουν στο Capital.gr, προσθέτοντας πως «ασφαλώς και τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις όπως και τα μελλοντικά φορολογικά έσοδα από τις κινεζικές δραστηριότητες στην Ελλάδα είναι σημαντικά αλλά προέχει να διασφαλιστεί πως αυτές θα συμβάλουν μακροπρόθεσμα στην εθνική οικονομία.

Υπενθυμίζεται πως το κομμάτι των επαφών που αφορά ναυτιλία και υποδομές είναι το μεγαλύτερο στις διμερείς οικονομικές σχέσεις τόσο επί του παρόντος όσο και δυνητικά. Η μεγάλη πλειοψηφία των κινεζικών εισαγωγών και εξαγωγών εμπορευμάτων μεταφέρεται με ελληνόκτητα πλοία με πολλά εξ΄ αυτών να έχουν μάλιστα ναυπηγηθεί τελευταία στην Κίνα από Έλληνες εφοπλιστές και κινεζικές τραπεζικές χρηματοδοτήσεις.

Πάνω από όλα όμως δεσπόζει το πετυχημένο κινεζικό project της Cosco στον Πειραιά το οποίο και η ίδια θέλει να επεκτείνει σε ολόκληρο το λιμάνι. Πρόκειται όμως για ένα λιμάνι, που εξυπηρετεί παράλληλα με το διεθνές εμπόριο τις εισαγωγές, την ακτοπλοΐα και τον θαλάσσιο τουρισμό και το οποίο η Αθήνα φιλοδοξεί να το δει πρώτο στη Μεσόγειο.

Η κυβέρνηση γνωρίζοντας ότι η Cosco «θα χτυπήσει δυνατά» τον διαγωνισμό αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να καταστήσει σαφές ότι επιθυμεί ενδεχομένη επικράτησή της να συνοδευτεί με ευρύτερου αναπτυξιακού χαρακτήρα οφέλη για τη χώρα.

Κάτι τέτοιο θα της επιτρέψει άλλωστε να αποφύγει ανάλογες πολιτικές και συνδικαλιστικές αντιδράσεις με αυτές που γνώρισε η Ελλάδα κατά την τελευταία περίοδο της δεύτερης κυβέρνησης Κ. Καραμανλή οπότε και υπεγράφη η πρώτη σύμβαση με την Cosco.

Δεν υπάρχουν σχόλια: