Εκατό νέες θέσεις εργασίας για κάθε εκατό νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε μαρίνες κατά το εμπειρικό προηγούμενο της Βαρκελώνης θα επιδιώξει η χώρα να εξασφαλίσει στα πλαίσια των διαγωνισμών για τη παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της των 46 τουριστικών λιμένων που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ.
Και ενώ η προθεσμία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την πρώτη ομάδα των μαρίνων Αλίμου, Νέας Επιδαύρου, Ύδρας και Πόρου ολοκληρώνεται την ερχόμενη Πέμπτη ολόκληρη η ευρωπαϊκή βιομηχανία θαλάσσιου τουρισμού παρακολουθεί τις εξελίξεις από τον Αθήνα όπου και θα διεξαχθεί έως τα τέλη του μήνα 200 Έλληνες το Posidonia Sea Tourism Forum.
Σε αυτό το πλαίσιο αίσθηση για το πόσο πίσω βρίσκεται η Ελλάδα στον θαλάσσιο τουρισμό με δεδομένες τις δυνατότητές της προκαλούν τα πρώτα στοιχεία από το forum. Και αυτό διότι τα δυνητικά έσοδα και τα οικονομικά οφέλη από τον τομέα του yachting είναι εντυπωσιακά. Η Ελλάδα, με παροιμιωδώς μεγάλη ακτογραμμή, πληθώρα νησιωτικών προορισμών και μεγάλη σε διάρκεια καλοκαιρινή περίοδο, είναι ο ιδανικός προορισμός για διακοπές yachting.
Το ισπανικό μοντέλο
Στην Καταλονία, για παράδειγμα, κάθε νέα θέση εργασίας σε μια μαρίνα δημιουργεί αντίστοιχα εννιά θέσεις εργασίας στην αντίστοιχη τοπική οικονομία. Στη Βαρκελώνη ειδικότερα, για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς για το yachting κλάδους της τοπικής οικονομίας» σύμφωνα με τον Oscar Siches, Διευθυντή και συνιδιοκτήτη των μαρίνων Pantalan del Mediterraneo και Moll Vell στη Μαγιόρκα και μέλος του ICOMIA Marinas Group. «Σύμφωνα με μια μελέτη της Ισπανικής Ένωσης Τουριστικών Λιμένων, κάθε τουρίστας που ξοδεύει€100 σε μία μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον €450 στην τοπική οικονομία» επισημαίνει ο Siches. «Ιδιαίτερα πρέπει να τονιστεί ότι ένας απλός τουρίστας ξοδεύει€59,50 ανά ημέρα στις Βαλεαρίδες νήσους, ενώ ένας “yachting” τουρίστας ξοδεύει αντίστοιχα €111,50 ανά ημέρα».
Τα μεγάλα λάθη
Σύμφωνα με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη μέχρι σήμερα έχουν χωροθετηθεί 153 μαρίνες και στην πραγματικότητα λειτουργούν αξιοπρεπώς σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές λιγότερες από 25. Με βάση στοιχεία του πρόεδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιου Σταυρίδη η Ελλάδα ελλιμενίζει μόνον 9.000σκάφη. Όπως έχει αποκαλύψει ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Ν. Γράτσος χιλιάδες έχουν φύγει τα τελευταία έτη εξαιτίας της φορολογικής πολιτική που επέβαλε η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου. Έχουν δε μετασταθμεύσει στην Τουρκία. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννης Εμίρης παραδέχτηκε προ ημερών δημόσια ότι «έχουμε τον χαμηλότερο μέσο όρο θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο».
Ζητούμενο 13 χιλ. θέσεις εργασίας
Επιχειρείται έτσι λοιπόν να αλλάξει αυτή η κατάσταση κάτι που εάν γίνει επιτυχώς και με βάση τον αριθμό των αναξιοποίητων ελληνικών μαρίνων και το παράδειγμα της Βαρκελώνης τότε μπορεί να δούμε τη δημιουργία τουλάχιστον13 χιλιάδων επιπλέον θέσεων απασχόλησης γύρω από το Yachting.
Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του τουριστικού λιμένα του Αλίμου, μαζί με τους αντίστοιχους της Ύδρας, του Πόρου και της Νέας Επιδαύρου που είναι σε εξέλιξη είναι η πρώτη . από τις έξι διαγωνιστικές διαδικασίες που θα πραγματοποιηθούν φέτος. Έπονται άμεσα πέντε διαγωνισμοί για την παραχώρηση των τουριστικών λιμένων της Πύλου, της Χίου, της Αρετσούς, τμήμα του λιμένα του Λαυρίου και του Αργοστολίου.
Το σχέδιο «Νηρηίδες»
Η αξιοποίησή τους γίνεται με βάση το σχέδιο «Νηρηίδες» που προβλέπει συνολικά την αξιοποίηση με μακροχρόνια μίσθωση 46 τουριστικών λιμένων με καταληκτικό ορόσημο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας το 2015. Οι «Νηρηίδες» βασίζονται καταρχήν στην ομαδοποιημένη αξιοποίηση (Clusters) -που αποτελούνται από μία βασική μαρίνα που λειτουργεί ως βασικός κόμβος και από αριθμό δορυφορικών λιμένων-αλλά και στη στοχευμένη αξιοποίηση μεμονωμένων λιμένων, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση κάποιων σε μαρίνες για mega yachts. Εδώ υποψηφιότητα έχουν οι μαρίνες Λαυρίου, Μυκόνου και Αργοστολίου.
Ένα δισεκατομμύριο ευρώ «πλέει» τριγύρω μας
«Με έξι εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, η Μεσόγειος αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη περιοχή κρουαζιέρας παγκοσμίως, καθώς και έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς yachting για εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο, καθιστώντας το θαλάσσιο τουρισμό ένα σημαντικό όχημα οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια.
«Το ανατολικό τμήμα της περιοχής, που περιλαμβάνει την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κροατία, την Αλβανία, το Μαυροβούνιο και όλες τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, προσελκύει επί του παρόντος το ένα τρίτο του συνολικού όγκου κρουαζιέρων που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο, με τουλάχιστον2 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως - ή 9,2 εκατομμύρια επισκέψεις σε λιμάνια. Σε οικονομικούς όρους, κάθε επίσκεψη σε λιμάνι αποφέρει κατά μέσο όρο €99ανά επιβάτη, εκ των οποίων το 80% μεταβιβάζεται στην ευρύτερη τοπική οικονομία και το 20% στο λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι μόνο οι κρουαζιέρες ωφελούν άμεσα τις τοπικές οικονομίες των προορισμών στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, με έσοδα που ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών των μελών των πληρωμάτων», πρόσθεσε.
Με την ευκαιρία του forum για τον θαλάσσιο τουρισμό στην Αθήνα βρίσκονται αυτές τις μέρες ή καταφτάνουν, στελέχη των Royal Caribbean Cruise Line, Carnival Corporation, TUI Cruises, Costa Cruises, Celebrity Cruises, Silversea Cruises, Seabourn Cruise Line, Paul Gauguin Cruises, Louis Cruises, MYBA - The Worldwide Yachting Association, ICOMIA Marinas Group, Fraser Yachts Worldwide, D-Marin Marinas Group, MDL Marinas Group, The Superyacht Cup και ο Οργανισμός Λιμένων.
Και ενώ η προθεσμία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την πρώτη ομάδα των μαρίνων Αλίμου, Νέας Επιδαύρου, Ύδρας και Πόρου ολοκληρώνεται την ερχόμενη Πέμπτη ολόκληρη η ευρωπαϊκή βιομηχανία θαλάσσιου τουρισμού παρακολουθεί τις εξελίξεις από τον Αθήνα όπου και θα διεξαχθεί έως τα τέλη του μήνα 200 Έλληνες το Posidonia Sea Tourism Forum.
Σε αυτό το πλαίσιο αίσθηση για το πόσο πίσω βρίσκεται η Ελλάδα στον θαλάσσιο τουρισμό με δεδομένες τις δυνατότητές της προκαλούν τα πρώτα στοιχεία από το forum. Και αυτό διότι τα δυνητικά έσοδα και τα οικονομικά οφέλη από τον τομέα του yachting είναι εντυπωσιακά. Η Ελλάδα, με παροιμιωδώς μεγάλη ακτογραμμή, πληθώρα νησιωτικών προορισμών και μεγάλη σε διάρκεια καλοκαιρινή περίοδο, είναι ο ιδανικός προορισμός για διακοπές yachting.
Το ισπανικό μοντέλο
Στην Καταλονία, για παράδειγμα, κάθε νέα θέση εργασίας σε μια μαρίνα δημιουργεί αντίστοιχα εννιά θέσεις εργασίας στην αντίστοιχη τοπική οικονομία. Στη Βαρκελώνη ειδικότερα, για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς για το yachting κλάδους της τοπικής οικονομίας» σύμφωνα με τον Oscar Siches, Διευθυντή και συνιδιοκτήτη των μαρίνων Pantalan del Mediterraneo και Moll Vell στη Μαγιόρκα και μέλος του ICOMIA Marinas Group. «Σύμφωνα με μια μελέτη της Ισπανικής Ένωσης Τουριστικών Λιμένων, κάθε τουρίστας που ξοδεύει€100 σε μία μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον €450 στην τοπική οικονομία» επισημαίνει ο Siches. «Ιδιαίτερα πρέπει να τονιστεί ότι ένας απλός τουρίστας ξοδεύει€59,50 ανά ημέρα στις Βαλεαρίδες νήσους, ενώ ένας “yachting” τουρίστας ξοδεύει αντίστοιχα €111,50 ανά ημέρα».
Τα μεγάλα λάθη
Σύμφωνα με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη μέχρι σήμερα έχουν χωροθετηθεί 153 μαρίνες και στην πραγματικότητα λειτουργούν αξιοπρεπώς σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές λιγότερες από 25. Με βάση στοιχεία του πρόεδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιου Σταυρίδη η Ελλάδα ελλιμενίζει μόνον 9.000σκάφη. Όπως έχει αποκαλύψει ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Ν. Γράτσος χιλιάδες έχουν φύγει τα τελευταία έτη εξαιτίας της φορολογικής πολιτική που επέβαλε η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου. Έχουν δε μετασταθμεύσει στην Τουρκία. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννης Εμίρης παραδέχτηκε προ ημερών δημόσια ότι «έχουμε τον χαμηλότερο μέσο όρο θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο».
Ζητούμενο 13 χιλ. θέσεις εργασίας
Επιχειρείται έτσι λοιπόν να αλλάξει αυτή η κατάσταση κάτι που εάν γίνει επιτυχώς και με βάση τον αριθμό των αναξιοποίητων ελληνικών μαρίνων και το παράδειγμα της Βαρκελώνης τότε μπορεί να δούμε τη δημιουργία τουλάχιστον13 χιλιάδων επιπλέον θέσεων απασχόλησης γύρω από το Yachting.
Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του τουριστικού λιμένα του Αλίμου, μαζί με τους αντίστοιχους της Ύδρας, του Πόρου και της Νέας Επιδαύρου που είναι σε εξέλιξη είναι η πρώτη . από τις έξι διαγωνιστικές διαδικασίες που θα πραγματοποιηθούν φέτος. Έπονται άμεσα πέντε διαγωνισμοί για την παραχώρηση των τουριστικών λιμένων της Πύλου, της Χίου, της Αρετσούς, τμήμα του λιμένα του Λαυρίου και του Αργοστολίου.
Το σχέδιο «Νηρηίδες»
Η αξιοποίησή τους γίνεται με βάση το σχέδιο «Νηρηίδες» που προβλέπει συνολικά την αξιοποίηση με μακροχρόνια μίσθωση 46 τουριστικών λιμένων με καταληκτικό ορόσημο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας το 2015. Οι «Νηρηίδες» βασίζονται καταρχήν στην ομαδοποιημένη αξιοποίηση (Clusters) -που αποτελούνται από μία βασική μαρίνα που λειτουργεί ως βασικός κόμβος και από αριθμό δορυφορικών λιμένων-αλλά και στη στοχευμένη αξιοποίηση μεμονωμένων λιμένων, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση κάποιων σε μαρίνες για mega yachts. Εδώ υποψηφιότητα έχουν οι μαρίνες Λαυρίου, Μυκόνου και Αργοστολίου.
Ένα δισεκατομμύριο ευρώ «πλέει» τριγύρω μας
«Με έξι εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, η Μεσόγειος αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη περιοχή κρουαζιέρας παγκοσμίως, καθώς και έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς yachting για εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο, καθιστώντας το θαλάσσιο τουρισμό ένα σημαντικό όχημα οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια.
«Το ανατολικό τμήμα της περιοχής, που περιλαμβάνει την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κροατία, την Αλβανία, το Μαυροβούνιο και όλες τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, προσελκύει επί του παρόντος το ένα τρίτο του συνολικού όγκου κρουαζιέρων που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο, με τουλάχιστον2 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως - ή 9,2 εκατομμύρια επισκέψεις σε λιμάνια. Σε οικονομικούς όρους, κάθε επίσκεψη σε λιμάνι αποφέρει κατά μέσο όρο €99ανά επιβάτη, εκ των οποίων το 80% μεταβιβάζεται στην ευρύτερη τοπική οικονομία και το 20% στο λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι μόνο οι κρουαζιέρες ωφελούν άμεσα τις τοπικές οικονομίες των προορισμών στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, με έσοδα που ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών των μελών των πληρωμάτων», πρόσθεσε.
Με την ευκαιρία του forum για τον θαλάσσιο τουρισμό στην Αθήνα βρίσκονται αυτές τις μέρες ή καταφτάνουν, στελέχη των Royal Caribbean Cruise Line, Carnival Corporation, TUI Cruises, Costa Cruises, Celebrity Cruises, Silversea Cruises, Seabourn Cruise Line, Paul Gauguin Cruises, Louis Cruises, MYBA - The Worldwide Yachting Association, ICOMIA Marinas Group, Fraser Yachts Worldwide, D-Marin Marinas Group, MDL Marinas Group, The Superyacht Cup και ο Οργανισμός Λιμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου