Στο Μαρούσι μετακομίζει αυτές τις ημέρες από τη Νορβηγία το ανθρώπινο δυναμικό της εισηγμένης στο Nasdaq, ναυτιλιακής Ocean Rig, μιας εταιρείας με κεφαλαιοποίηση 2,15 δισ. δολ. συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Εντός των ημερών αναμένεται να μετεγκατασταθούν από το Stavanger, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της σκανδιναβικής χώρας, στην Αθήνα περί τα 60 στελέχη, ως επί το πλείστον Νορβηγοί.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για το core προσωπικό της διαχειρίστριας το οποίο απασχολείται μεταξύ άλλων και με τις ανά τον πλανήτη ναυλώσεις των εξειδικευμένων πλοίων-τρυπανιών. Πρόκειται για μια από τις μεγάλες ναυτιλιακές της διεθνούς off shore βιομηχανίας που ειδικεύεται στις εξορύξεις υδρογονανθράκων, αερίου και πετρελαίου, από υπεράκτια κοιτάσματα μεγάλου βάθους.
Η επιλογή του Αμαρουσίου δεν είναι τυχαία και σχετίζεται με το γεγονός ότι εκεί βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της ιδιωτικής ναυτιλιακής του επιχειρηματία, της Cardiff Marine αλλά και άλλων επιχειρήσεων ενδιαφέροντος του. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι έχουν αγοραστεί πρόσφατα σε πολύ κοντινά σημεία, στο ύψος της Φραγκοκλησιάς, άλλα 4 τουλάχιστον κτήρια γραφείων.
Η κρίσιμη σημειολογικά εξέλιξη έρχεται σε μια περίοδο που άλλες ελληνικές επιχειρήσεις όπως η Coca Cola 3E ή η ΦΑΓΕ και άλλες επιλέγουν το δρόμο της εξόδου. Ταυτίζεται δε χρονικά και με την ανακάλυψη στην νοτιοανατολική Μεσόγειο μερικών από τα πλέον υποσχόμενα κοιτάσματα υδρογονανθράκων αλλά και την ώρα που το λιμάνι του Πειραιά αναδεικνύεται σε νότια πύλη της Ευρώπης.
Ερμηνεύεται μάλιστα από ορισμένους κύκλους ως ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ειδικά σε μια περίοδο που πολύς λόγος γίνεται για το πόσο ελκυστική είναι πλέον η Ελλάδα ως έδρα για την ποντοπόρο, μετά την πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση των ναυτιλιακών με το τελευταίο φορολογικό νόμο.
H έλευση της Ocean Rιg στην Αθήνα δεν γίνεται, βέβαια, για λόγους εγγύτητας με τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Αυτό θα μπορούσε να γίνει και γίνεται από οιοδήποτε σημείο του πλανήτη, αναφέρουν στην Ακτή Μιαούλη.
Άλλωστε η έδρα της εταιρείας ήταν και παραμένει στη Λευκωσία ενώ διαθέτει γραφεία μεταξύ άλλων και στο Λονδίνο, το Χιούστον, το Τζέρσεϊ , το Άμστερνταμ και το Ρίο.
Όμως η ραχοκοκαλιά των στελεχών της που από την ίδρυσή της βρισκόταν στη Νορβηγία, έρχεται πλέον στο Μαρούσι. Και αυτό γίνεται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές για λόγους «στρατηγικής επιλογής του επιχειρηματία» αλλά και «πολύ ανταγωνιστικότερου πλέον μισθολογικού κόστους της Ελλάδας έναντι της Νορβηγίας».
Μητρική της Ocean Rig είναι η επίσης εισηγμένη στο Nasdaq DryShips που ελέγχεται και αυτή από τον Έλληνα εφοπλιστή. Η DryShips άντλησε μόλις το προηγούμενο 48ωρο κεφάλαια της τάξης των 126,4 εκατ. δολ. από την αμερικανική κεφαλαιαγορά μέσω νέου placement μετοχών της Ocean Rig.
Η DryShips εξαγόρασε προ πενταετίας τη νορβηγική εξειδικευμένη ναυτιλιακή και την εισήγαγε (spin off) πρόσφατα στο Nasdaq ενώ είχε εν τω μεταξύ αναπτύξει τον στόλο της από πλοία τρυπάνια (drill ships) στα 10 πλοία, τα τρία υπό ναυπήγηση στην Νότιο Κορέα. Ανάπτυξη που χρειάστηκε και συνεχίζει να στηρίζεται σε τραπεζικές και όχι μόνο χρηματοδοτήσεις δισεκατομμυρίων.
Είναι χαρακτηριστικό του εκτοπίσματος που έχει αποκτήσει, καθώς η ενεργοβόρα παγκόσμια οικονομία αναζητά κοιτάσματα σε ολοένα και πιο βαθιά νερά, το ότι η κεφαλαιοποίηση της μητρικής DryShips (που ελέγχει μετά το προχθεσινό placement το 59,4% περίπου της Ocean Rig) είναι της τάξης του ενός δισ. έναντι δύο δισ. της θυγατρικής επισημαίνουν ναυτιλιακά στελέχη της off shore βιομηχανίας.
Επιχειρηματικό αντικείμενο της Ocean Rig είναι η ναύλωση των drill ships της σε ενεργειακούς ομίλους προκειμένου να εντοπιστούν και να εξορυχθούν κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Η αξία των πλοίων αυτών είναι της τάξης των 600εκατ δολ. το κάθε ένα ενώ οι ναύλοι τους ανέρχονται σε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ημερησίως.
Ένα εξ αυτών, το Eirik Raude, έγινε γνωστό στις αρχές Φεβρουαρίου ότι έκλεισε12μηνο ναυλοσύμφωνο για εργασίες στη δυτική Αφρική έναντι 217 εκατ. δολαρίων.
Η ένταση κεφαλαίου γίνεται προφανής και από το γεγονός ότι για την χρηματοδότηση των τριών υπό ναυπήγηση drill ships, η Ocean Rig πρόσφατα χρειάστηκε πρόσθετο κοινοπρακτικό δανεισμό ύψους 1,35 δισ. δολαρίων.
Η διαχείρισή της, όπως φαίνεται από τις εξελίξεις, θα γίνεται πλέον κατ’ ουσία, από το Μαρούσι και όχι από το παγωμένο Stavanger.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για το core προσωπικό της διαχειρίστριας το οποίο απασχολείται μεταξύ άλλων και με τις ανά τον πλανήτη ναυλώσεις των εξειδικευμένων πλοίων-τρυπανιών. Πρόκειται για μια από τις μεγάλες ναυτιλιακές της διεθνούς off shore βιομηχανίας που ειδικεύεται στις εξορύξεις υδρογονανθράκων, αερίου και πετρελαίου, από υπεράκτια κοιτάσματα μεγάλου βάθους.
Η επιλογή του Αμαρουσίου δεν είναι τυχαία και σχετίζεται με το γεγονός ότι εκεί βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της ιδιωτικής ναυτιλιακής του επιχειρηματία, της Cardiff Marine αλλά και άλλων επιχειρήσεων ενδιαφέροντος του. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι έχουν αγοραστεί πρόσφατα σε πολύ κοντινά σημεία, στο ύψος της Φραγκοκλησιάς, άλλα 4 τουλάχιστον κτήρια γραφείων.
Η κρίσιμη σημειολογικά εξέλιξη έρχεται σε μια περίοδο που άλλες ελληνικές επιχειρήσεις όπως η Coca Cola 3E ή η ΦΑΓΕ και άλλες επιλέγουν το δρόμο της εξόδου. Ταυτίζεται δε χρονικά και με την ανακάλυψη στην νοτιοανατολική Μεσόγειο μερικών από τα πλέον υποσχόμενα κοιτάσματα υδρογονανθράκων αλλά και την ώρα που το λιμάνι του Πειραιά αναδεικνύεται σε νότια πύλη της Ευρώπης.
Ερμηνεύεται μάλιστα από ορισμένους κύκλους ως ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ειδικά σε μια περίοδο που πολύς λόγος γίνεται για το πόσο ελκυστική είναι πλέον η Ελλάδα ως έδρα για την ποντοπόρο, μετά την πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση των ναυτιλιακών με το τελευταίο φορολογικό νόμο.
H έλευση της Ocean Rιg στην Αθήνα δεν γίνεται, βέβαια, για λόγους εγγύτητας με τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Αυτό θα μπορούσε να γίνει και γίνεται από οιοδήποτε σημείο του πλανήτη, αναφέρουν στην Ακτή Μιαούλη.
Άλλωστε η έδρα της εταιρείας ήταν και παραμένει στη Λευκωσία ενώ διαθέτει γραφεία μεταξύ άλλων και στο Λονδίνο, το Χιούστον, το Τζέρσεϊ , το Άμστερνταμ και το Ρίο.
Όμως η ραχοκοκαλιά των στελεχών της που από την ίδρυσή της βρισκόταν στη Νορβηγία, έρχεται πλέον στο Μαρούσι. Και αυτό γίνεται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές για λόγους «στρατηγικής επιλογής του επιχειρηματία» αλλά και «πολύ ανταγωνιστικότερου πλέον μισθολογικού κόστους της Ελλάδας έναντι της Νορβηγίας».
Μητρική της Ocean Rig είναι η επίσης εισηγμένη στο Nasdaq DryShips που ελέγχεται και αυτή από τον Έλληνα εφοπλιστή. Η DryShips άντλησε μόλις το προηγούμενο 48ωρο κεφάλαια της τάξης των 126,4 εκατ. δολ. από την αμερικανική κεφαλαιαγορά μέσω νέου placement μετοχών της Ocean Rig.
Η DryShips εξαγόρασε προ πενταετίας τη νορβηγική εξειδικευμένη ναυτιλιακή και την εισήγαγε (spin off) πρόσφατα στο Nasdaq ενώ είχε εν τω μεταξύ αναπτύξει τον στόλο της από πλοία τρυπάνια (drill ships) στα 10 πλοία, τα τρία υπό ναυπήγηση στην Νότιο Κορέα. Ανάπτυξη που χρειάστηκε και συνεχίζει να στηρίζεται σε τραπεζικές και όχι μόνο χρηματοδοτήσεις δισεκατομμυρίων.
Είναι χαρακτηριστικό του εκτοπίσματος που έχει αποκτήσει, καθώς η ενεργοβόρα παγκόσμια οικονομία αναζητά κοιτάσματα σε ολοένα και πιο βαθιά νερά, το ότι η κεφαλαιοποίηση της μητρικής DryShips (που ελέγχει μετά το προχθεσινό placement το 59,4% περίπου της Ocean Rig) είναι της τάξης του ενός δισ. έναντι δύο δισ. της θυγατρικής επισημαίνουν ναυτιλιακά στελέχη της off shore βιομηχανίας.
Επιχειρηματικό αντικείμενο της Ocean Rig είναι η ναύλωση των drill ships της σε ενεργειακούς ομίλους προκειμένου να εντοπιστούν και να εξορυχθούν κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Η αξία των πλοίων αυτών είναι της τάξης των 600εκατ δολ. το κάθε ένα ενώ οι ναύλοι τους ανέρχονται σε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ημερησίως.
Ένα εξ αυτών, το Eirik Raude, έγινε γνωστό στις αρχές Φεβρουαρίου ότι έκλεισε12μηνο ναυλοσύμφωνο για εργασίες στη δυτική Αφρική έναντι 217 εκατ. δολαρίων.
Η ένταση κεφαλαίου γίνεται προφανής και από το γεγονός ότι για την χρηματοδότηση των τριών υπό ναυπήγηση drill ships, η Ocean Rig πρόσφατα χρειάστηκε πρόσθετο κοινοπρακτικό δανεισμό ύψους 1,35 δισ. δολαρίων.
Η διαχείρισή της, όπως φαίνεται από τις εξελίξεις, θα γίνεται πλέον κατ’ ουσία, από το Μαρούσι και όχι από το παγωμένο Stavanger.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου