Κόκκινη κάρτα βγάζουν και αυτή τη χρονιά οι Γερμανοί στη χώρα μας, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του γερμανικού ιδρύματος ερευνών για τον τουρισμό BAT (Stiftung für Zukunftsfragen), η οποία καταγράφει σε ετήσια βάση τις ταξιδιωτικές τάσεις και προτιμήσεις, μόλις το 0,8% των Γερμανών τουριστών επιλέγουν μέχρι στιγμής την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό το 2013, ποσοστό που μεταφράζεται σε 534 χιλ. επισκέπτες.
Το ποσοστό αυτό είναι μάλιστα το χαμηλότερο της τελευταίας δεκαετίας, δεδομένου πως η Γερμανία αποτελούσε για χρόνια τη βασικότερη τουριστική πηγή εσόδων. Ενδεικτικά, το 2012 το ποσοστό των Γερμανών που επέλεξε τη χώρα μας για διακοπές ήταν διπλάσιο, αγγίζοντας το 1,7%, ενώ πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, το 2009, περισσότεροι από 2,2 εκατ. Γερμανοί τουρίστες, ποσοστό 3,3%, είχαν επισκεφτεί την Ελλάδα.
Η αιτία της χαμηλής απήχησης που έχει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, είναι πως η εικόνα της Ελλάδας παραμένει ακόμη για το γερμανικό κοινό «πολύ αρνητική», εξαιτίας των γνωστών προβλημάτων που αντιμετωπίζει λόγω της κρίσης, αλλά και της αίσθησης που έχουν οι Γερμανοί τουρίστες πως δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτοι.
Έτσι, παρά το γεγονός πως οι προορισμοί της Μεσογείου θεωρούνται ιδιαίτερα ελκυστικοί στο γερμανικό κοινό, εντούτοις τη μερίδα του λέοντος παίρνει η Ισπανία, την οποία φέτος αναμένεται να επισκεφτεί το 8,2% των Γερμανών τουριστών και η Τουρκία, που βρίσκεται στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, με ποσοστό 5,4%. Ισπανία και Τουρκία θεωρούνται εξάλλου οι χώρες με την καλύτερη αντιστοιχία μεταξύ προσφερόμενων υπηρεσιών και τιμής.
Όπως καταγράφει η μελέτη, η Ελλάδα κατρακυλά στην ένατη θέση των προτιμήσεων των Γερμανών, χάνοντας μερίδιο από την Ιταλία, την ανερχόμενη Κροατία, την Αυστρία, τη Γαλλία και τις σκανδιναβικές χώρες.
Η έρευνα, η οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2012, πραγματοποιήθηκε σε 4.000 Γερμανούς άνω των 14 ετών και αφορούσε στην «ταξιδιωτική συμπεριφορά» τους την προηγούμενη χρονιά, αλλά και στα φετινά σχέδια διακοπών τους.
Η μελέτη πάντως αφήνει ένα μικρό παραθυράκι αισιοδοξίας, δεδομένου πως το 34,4% των ερωτηθέντων δεν έχουν επιλέξει ακόμη τον προορισμό τους, οπότε υπάρχουν περιθώρια για αντιστροφή του κλίματος. Η πτώση των ποσοστών αφίξεων από τη Γερμανία, εκτός από τις εγχώριες τουριστικές επιχειρήσεις, φαίνεται πως έχει θορυβήσει και το υπουργείο Τουρισμού, με την επίσκεψη της Ό. Κεφαλογιάννη στο Βερολίνο την προηγούμενη εβδομάδα, όπου συναντήθηκε με ταξιδιωτικούς πράκτορες, εκπροσώπους της TUI και τουριστικούς φορείς, να μην θεωρείται τυχαία.
Το ποσοστό αυτό είναι μάλιστα το χαμηλότερο της τελευταίας δεκαετίας, δεδομένου πως η Γερμανία αποτελούσε για χρόνια τη βασικότερη τουριστική πηγή εσόδων. Ενδεικτικά, το 2012 το ποσοστό των Γερμανών που επέλεξε τη χώρα μας για διακοπές ήταν διπλάσιο, αγγίζοντας το 1,7%, ενώ πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, το 2009, περισσότεροι από 2,2 εκατ. Γερμανοί τουρίστες, ποσοστό 3,3%, είχαν επισκεφτεί την Ελλάδα.
Η αιτία της χαμηλής απήχησης που έχει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, είναι πως η εικόνα της Ελλάδας παραμένει ακόμη για το γερμανικό κοινό «πολύ αρνητική», εξαιτίας των γνωστών προβλημάτων που αντιμετωπίζει λόγω της κρίσης, αλλά και της αίσθησης που έχουν οι Γερμανοί τουρίστες πως δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτοι.
Έτσι, παρά το γεγονός πως οι προορισμοί της Μεσογείου θεωρούνται ιδιαίτερα ελκυστικοί στο γερμανικό κοινό, εντούτοις τη μερίδα του λέοντος παίρνει η Ισπανία, την οποία φέτος αναμένεται να επισκεφτεί το 8,2% των Γερμανών τουριστών και η Τουρκία, που βρίσκεται στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, με ποσοστό 5,4%. Ισπανία και Τουρκία θεωρούνται εξάλλου οι χώρες με την καλύτερη αντιστοιχία μεταξύ προσφερόμενων υπηρεσιών και τιμής.
Όπως καταγράφει η μελέτη, η Ελλάδα κατρακυλά στην ένατη θέση των προτιμήσεων των Γερμανών, χάνοντας μερίδιο από την Ιταλία, την ανερχόμενη Κροατία, την Αυστρία, τη Γαλλία και τις σκανδιναβικές χώρες.
Η έρευνα, η οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2012, πραγματοποιήθηκε σε 4.000 Γερμανούς άνω των 14 ετών και αφορούσε στην «ταξιδιωτική συμπεριφορά» τους την προηγούμενη χρονιά, αλλά και στα φετινά σχέδια διακοπών τους.
Η μελέτη πάντως αφήνει ένα μικρό παραθυράκι αισιοδοξίας, δεδομένου πως το 34,4% των ερωτηθέντων δεν έχουν επιλέξει ακόμη τον προορισμό τους, οπότε υπάρχουν περιθώρια για αντιστροφή του κλίματος. Η πτώση των ποσοστών αφίξεων από τη Γερμανία, εκτός από τις εγχώριες τουριστικές επιχειρήσεις, φαίνεται πως έχει θορυβήσει και το υπουργείο Τουρισμού, με την επίσκεψη της Ό. Κεφαλογιάννη στο Βερολίνο την προηγούμενη εβδομάδα, όπου συναντήθηκε με ταξιδιωτικούς πράκτορες, εκπροσώπους της TUI και τουριστικούς φορείς, να μην θεωρείται τυχαία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου