20/5/11

Η κρίση προκαλεί shut down στους Η/Υ


Είδος πολυτελείας οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές για τους Έλληνες στην περίοδο της λιτότητας και της κρίσης, όσο και αν οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν την καθημερινότητα και επιταχύνουν μια σειρά συναλλαγών με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Και αυτό οι εισαγωγείς Η/Υ το βλέπουν να γίνεται καθημερινά όλο και πιο έντονο, με τις πωλήσεις τους να συρρικνώνονται όσο περιορίζεται και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Στο πρώτο τρίμηνο φέτος η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών καταγράφει πτώση σχεδόν 34%, καθώς διατέθηκαν 196.238 τεμάχια έναντι 296.393 ηλεκτρονικών υπολογιστών την αντίστοιχη περίοδο του 2010, σύμφωνα με στοιχεία της IDC και εκτιμήσεων από την αγορά. Ουσιαστικά, συνεχίζεται αμείωτη η αρνητική τάση της περσινής χρονιάς, όπου στο σύνολο η αγορά έχασε το 25% του τζίρου της.

Πλέον, οι στρατηγικές αναπροσαρμόζονται, με τις εταιρείες να προσπαθούν να συγκρατήσουν τα μερίδιά τους, αφού όσο ζορίζεται η αγορά τόσο πιέζονται να επιδείξουν ικανοποιητικά -τηρουμένων των αναλογιών- αποτελέσματα. Και όπως είναι λογικό, αλλάζουν και οι συσχετισμοί, αφού όσο πιο μικρή είναι η πτώση για έναν κατασκευαστή, τόσο αυξάνει το κομμάτι της πίτας που απολαμβάνει από το περίπου 1 δισ. ευρώ που είναι ο ετήσιος τζίρος της εγχώριας αγοράς.

Ο κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος, αντιπρόεδρος της Πλαίσιο Computers ανέφερε στο Capital.gr ότι δεν έχει νόημα κάποιος να «αγοράζει» μερίδια αγοράς, γιατί εντέλει πλήττει τα οικονομικά στοιχεία του. «Σημασία έχει σε αυτή την πτωτική αγορά να μπορείς να διατηρήσεις δυνάμεις και να επωφεληθείς όσο μπορείς από την υποχώρηση των άλλων, έχοντας ικανοποιητικά προϊόντα».

Ουσιαστικά αυτό που κάνουν οι παίκτες της αγοράς είναι να βγάζουν προσφορές-κράχτες για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Αυτή η τακτική δίνει μια ώθηση περιστασιακή, «αλλά μετά η αγορά παγώνει και περιμένει την επόμενη», σχολίασε ο ίδιος. Η στρατηγική του Πλαισίου είναι η έμφαση στα προϊόντα Turbo X, η ανάπτυξη των υπηρεσιών after sales και η βελτίωση σε όλα τα κανάλια πώλησης της εταιρείας, από τα καταστήματα και τους καταλόγους, μέχρι και το Internet.

Η κάμψη των πωλήσεων για την Πλαίσιο Computers ήταν λίγο πάνω από 27% στο πρώτο τρίμηνο του έτους όμως κατάφερε να «τσιμπήσει» μερίδιο κατά μία μονάδα και να ανέλθει στο 11,3%.

Ο κ. Μιχάλης Οικονομάκης, γενικός διευθυντής της Lenovo σε Ελλάδα και Κύπρο εκτίμησε ότι οι πτωτικές τάσεις της αγοράς θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά στόχος της εταιρείας είναι σε αυτό το αρνητικό κλίμα να συνεχίσει να διευρύνει τα μερίδια αγοράς της, αλλά με υγιή τρόπο ανάπτυξης.

Κάτι που τουλάχιστον έχει καταφέρει στο κομμάτι των επαγγελματικών PC. Μάλιστα, τα νέα προϊόντα που θα φέρει στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα θα απευθύνονται κυρίως, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η εταιρεία είχε μερίδιο αγοράς της τάξης του 6,6% το 2010 έναντι 3,3% έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ οι πωλήσεις της στο πρώτο τρίμηνο της δίνουν ποσοστό 4,7%, αυξημένο οριακά κατά 0,6% σε σχέση με πέρυσι, αν και διέθεσε 21% λιγότερα μηχανήματα.

Οι μεγάλες απώλειες

Ο πρωταθλητής της αγοράς, η Hewlett Packard είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 42% στο πρώτο τρίμηνο εφέτος και το μερίδιό της να πέφτει κατά 3 μονάδες και να κινείται στην περιοχή του 21%.

Την μεγαλύτερη πτώση όμως, σημείωσε η Acer κατά 56,5%, χάνοντας 4,5 μονάδες από το μερίδιο αγοράς της σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο πέρυσι, το οποίο και διαμορφώθηκε στο 8,5%.

Ιδιαίτερα «σφιχτά» ήταν τα πράγματα και για τα προϊόντα Apple, τα οποία διατίθενται στην Ελλάδα από την iSquare, θυγατρική εταιρεία της Quest. Στο πρώτο τρίμηνο πουλήθηκαν περί τα 4.300 κομμάτια Mac, μειωμένα κατά 34,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας για το συγκεκριμένο διάστημα κινείται στο 2,2%.

Έπονται σε πτώση η Toshiba (-23%), η οποία όμως αύξησε το μερίδιο αγοράς της κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες (στο 14,6%), η Sony με -22,7% και μερίδιο της τάξης του 7%, η Dell με -19% και κομμάτι 9,5% της πίτας και το e-Shop με -20,6% και μερίδιο 3,3%.

Εξαίρεση αποτελεί μόλις μία εταιρεία, η ASUS που αύξησε τον ρυθμό ανάπτυξή της κατά 49% και το μερίδιο της λίγο πάνω από το 3%.

Οι πωλήσεις

Μικρότερη κάμψη καταγράφεται στους Η/Υ που απευθύνονται σε επιχειρήσεις, αφού όπως είναι λογικό, κάποιες ανάγκες δεν μπορούν να αγνοηθούν, ιδιαίτερα όταν απαιτείται εξοπλισμός για την καλή λειτουργία μιας εταιρείας.

Οι συγκεκριμένες πωλήσεις εμφάνισαν πτώση 29,5% και διαμορφώθηκαν στα 74.788 τεμάχια, ενώ οι αγορές Η/Υ από ιδιώτες ήταν αυτές που κατακρημνίστηκαν (-36,2%).

Ανά κατηγορία ηλεκτρονικού υπολογιστή, διατέθηκαν 58.796 desktop (-34,9%) και συνολικά 137.442 φορητά (-33,3%).

Δεν υπάρχουν σχόλια: