11/5/14

Άντεξε στην πίεση ο Hamilton και κατέκτησε την 4η συνεχόμενη νίκη του

Μία ακόμα μεγάλη νίκη πέτυχε ο Lewis Hamilton, που δεν έσπασε κάτω από την ασφυκτική πίεση του Nico Rosberg.
Ας δούμε όμως την εξέλιξη του αγώνα, όπως την καταγράψαμε κατά τη διάρκειά του.

Ο αγώνας ξεκίνησε με καλό καιρό, αν και το πρωί είχε βρέξει. Η πρόγνωση του καιρού έδινε μια μικρή πιθανότητα 10% για επανεμφάνιση της βροχής κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Όλοι οι οδηγοί, εκτός από τον Jean-Eric Vergne, είχαν επιλέξει να εκκινήσουν με τη μεσαία γόμα της Pirelli. Ο Γάλλος είχε δεχτεί ποινή 10 θέσεων στο grid, λόγω ενός τροχού που είχε αποσυνδεθεί από το μονοθέσιο κατά τη διάρκεια των FP. Με ποινή 5 θέσεων ξεκίνησε και ο Sebastian Vettel, που επιπλέον ανέφερε προβλήματα μπλοκαρίσματος που κίνησαν υποψίες για σπασμένο antiroll bar.
Η εκκίνηση έγινε χωρίς απρόοπτα. Ο Bottas έφυγε εντυπωσιακά, περνώντας στην τρίτη θέση, ενώ οι Mercedes διατήρησαν τις θέσεις τους. Με τα προσπεράσματα στη Βαρκελώνη να είναι ούτως ή άλλως δύσκολα, η κατάταξη έμεινε αμετάβλητη για πολλούς γύρους. O Rosberg διατηρούσε μια σταθερή διαφορά, κάτω από 2" από τον Hamilton, ενώ πίσω από τις Mercedes η διαφορά όλο ένα και μεγάλωνε. Ήδη από τον τέταρτο γύρο ο Bottas βρισκόταν 9.2 δευτερόλεπτα πίσω, ενώ παράλληλα ο Ricciardo ήταν κολλημένος πάνω του. Τελικά η Red Bull όμως ζήτησε από τον Αυστραλό να διατηρήσει μια απόσταση ενός δευτερολέπτου προκειμένου να προφυλάξει τα ελαστικά του.
Πιο πίσω ο Vettel έδινε τη δικιά του μάχη για να αναπληρώσει τις χαμένες θέσεις. Μια μικρή επαφή με τον Magnussen δεν του κόστισε, ενώ στον 10 γύρο προσπέρασε όμορφα από την εξωτερική της στροφής 10 τον Gutierrez. Στον 13ο γύρο ξεκίνησε τον χορό των pits, μπαίνοντας πρώτος για να αλλάξει την μεσαία γόμα με τη σκληρή. Δύο γύρους μετά τον ακολούθησε και ο Ricciardo, που έχανε χρόνο πίσω από τη Williams, μη μπορώντας να την προσπεράσει, αφού υστερούσε εμφανώς στις ευθείες.
Στο μεταξύ ο Grosjean πραγματοποιούσε μια πολύ καλή εμφάνιση, κρατώντας και τις δύο Ferrari πίσω του. Πραγματοποίησε την αλλαγή ελαστικών ένα γύρο μετά τον Ricciardo, κρατώντας όμως τη μεσαία γόμα, όπως και ο Felipe Massa που μπήκε ταυτόχρονα στα pits.
Οι δύο Ferrari έμειναν για έναν ακόμα γύρο στην πίστα, με τον Alonso, που βρισκόταν 0.7" πίσω από τον Raikkonen, να μπαίνει πρώτος στα pits, επιστρέφοντας πίσω από τον Grosjean. Αν και αυτό αρχικά φάνηκε σαν κίνηση υπέρ του Ισπανού, τελικά η ολοκλήρωση του pitstop του Kimi τον έφερε και πάλι μπροστά από τον teammate του.
Ο Hamilton έλαβε εντολή να πιέσει, αλλά λίγο μετά κλήθηκε στα pits. Αυτό έδωσε ευκαιρία στον Rosberg να πιέσει ο ίδιος, μένοντας στην πίστα για πάνω από ένα γύρο και κάνοντας ταχύτερο χρόνο. Ο Hamilton βέβαια δεν ήταν διατεθειμένος να αφήσει το Γερμανό να χτίσει διαφορά και απάντησε άμεσα, ρίχνοντας το FL του teammate του κατά 6 δέκατα.
Τελικά στον 22ο γύρο ήρθε και η σειρά του Rosberg να μπει στα pits, επιλέγοντας, αντίθετα με τον Lewis, τη σκληρή γόμα. Τέλος ο Bottas, που παρέμενε τρίτος, μπήκε και αυτός για τα μεσαία, επιστρέφοντας στην 4η θέση, πίσω από τον Ricciardo.
Με την κατάταξη πλέον να έχει ομαλοποιηθεί, η απορία ήταν αν η Red Bull, ειδικά με τον Ricciardo, θα επιχειρούσε στρατηγική δύο pitstop, αλλά και πώς θα επηρέαζε τις Mercedes η διαφοροποίησή τους στη στρατηγική. Η οδηγία που έλαβε ο Lewis ήταν να δημιουργήσει διαφορά 4" στους επόμενους 4 γύρους, αλλά ήση από τον 24ο η διαφορά είχε φτάσει στα 3,4".
Πιο πίσω ο Raikkonen επιχείρησε δύο φορές να περάσει τον Grosjean, με τη δεύτερη να είναι επιτυχημένη και τα βλέμματα πλέον να στρέφονται στον Alonso που βρισκόταν πίσω από τη Lotus. Τελικά πέρασε και αυτός με τη βοήθεια του DRS στην ευθεία.
Ο Rosberg μάζευε τη διαφορά που πλέον είχε πέσει στα 2.8". Ο Grosjean φαινόταν να χάνει ταχύτητα, με τους Massa και Vettel να αρχίζουν να τον πλησιάζουν. Η διαφορά των Mercedes για κάποιο λόγο άνοιξε ξανά στα 4.3" αλλά ταυτόχρονα ο Hamilton ανέφερε στο teamradio προβλήματα με την ισορροπία του πίσω μέρους.
Στον 29ο γύρο ο Massa προχώρησε σε αλλαγή ελαστικών, επιλέγοντας τη σκληρή γόμα. Έπεσε έτσι στην 14η θέση, μπροστά από τον Maldonado, που μόλις είχε προσπεράσει τον Gutierrez. Μπροστά τους οι Magnussen, Kvyat και Button, όλοι εκτός δεκάδας.
H Mercedes παρακινούσε τον Hamilton να πιέσει περισσότερο, τονίζοντάς του ότι η θερμοκρασία των ελαστικών ήταν χαμηλή και δεν υπήρχε λόγος να είναι υπερπροστατευτικός, όμως ο Βρετανός απάντησε ότι έχει αρκετή υπερστροφή και δεν θέλει να ρισκάρει, οπότε δεν σκόπευε να ανοίξει και άλλο τη διαφορά του.
Στο μεταξύ η διαφορά του Ricciardo από τον Rosberg είχε φτάσει τα 26". Άλλα 12" πιο πίσω ο Bottas, ενώ σχετικά πιο κοντά, στα 5.3" ακολουθούσαν ο Raikkonen με τον Alonso, χωρίς να απειλούνται από τον επόμενο της κατάταξης, Nico Hulkenberg, που ήταν τουλάχιστον 10" πιο πίσω.
Στον 34 γύρο ήρθε η ώρα για το δεύτερο pitstop του Vettel, που έχοντας εκπληρώσει την υποχρέωση να φορέσει τη σκληρή γόμα, γύρισε στη μεσαία, επιστρέφοντας στην πίστα 14ος πίσω από τον Romain Grosjean, που λίγο αργότερα μπήκε και αυτός στο γκαράζ για να βάλει τα πορτοκαλί Pirelli.
Το ίδιο έκανε και ο Alonso, που γυρνώντας στην πίστα βρήκε μπροστά του τον Magnussen και τον προσπέρασε άνετα στην πρώτη στροφή. Τους Massa και Magnussen πέρασε ακολούθως και ο Vettel, ενώ δύο γύρους μετά ο Δανός έχασε ακόμα μία θέση από τον Massa, που στην κυριολεξία τον προσπέρασε στο τέλος της ευθείας σαν σταματημένο, χρησιμοποιώντας και το DRS.
Στον 43ο γύρο ο Hamilton μπήκε για τα σκληρά ελαστικά, σε ένα μέτριο από άποψη ταχύτητας pitstop, και με καθυστέρηση ενός γύρου από κάποια ασυνεννοησία στον ασύρματο, ενώ ακολούθησε μια έντονη διαφωνία σχετικά με τις ρυθμίσεις της πτέρυγας του μονοθεσία του. Την ίδια στιγμή ο Rosberg παραπονιόταν ότι χάνει χρόνο λόγω graining. Τελικά ήρθε η ώρα και για τον Γερμανό, που κέρδισε 1.8" από τον Hamilton μόνο από την ταχύτητα των μηχανικών κατά την αλλαγή. Παρόλα αυτά επέστρεψε στην πίστα 2ος, ενώ η διαφορά άνοιξε στα 4.8"
Νωρίτερα ο Raikkonen είχε πραγματοποιήσει και αυτός αλλαγή σε σκληρή γόμα, πέφτοντας πίσω από τον Vettel, ενώ αργότερα, μετά και το δικό του pitstop, o Bottas μπήκε ανάμεσά τους. Αθόρυβα ο Ricciardo μπήκε για τη δικιά του αλλαγή, διατηρώντας την τρίτη θέση, ενώ 4ος τώρα ήταν ο Alonso που χρωστούσε ακόμα ένα pitstop, όπως εξάλλου και ο Seb.
Η προσοχή μας όμως ήταν στις πρώτες θέσεις, με τους Hamilton και Rosberg να αυξομειώνουν τη διαφορά τους, επηρεασμένοι και από την κίνηση στην πίστα. Δύο διαδοχικοί ταχύτεροι γύροι του Nico έριξαν τη διαφορά στα μόλις 2.3"
Ο 52ος γύρος βρήκε τον Vettel να μπαίνει γι' αυτό που υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν το τρίτο και τελευταίο του pitstop, πράγμα που τον έριξε στην 7η θέση της κατάταξης πίσω από τον Raikkonen. Τον ακολούθησε και ο Alonso, που δυστυχώς για τον ίδιο, βγήκε στην πίστα τη στιγμή που ο Γερμανός ερχόταν με φόρα από την ευθεία και αναγκαστικά έμεινε πίσω του.
Η κατάταξη πλέον είχε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Bottas, Raikkonen, Vettel, Alonso, Grosjean, Perez και Hulkenberg στη δεκάδα, με τις McLaren, τον Masa και τον Maldonado να ακολουθούν.
Ο Vettel, που στο μεταξύ είχε κάνει τον ταχύτερο γύρο, πλησίαζε ταχύτατα τον Kimi. Επιχείρησε και πέτυχε το προσπέρασμα στα φρένα της στροφής 10, ανεβαίνοντας στην 5η θέση, ενώ ο Lewis ζητούσε συμβουλές από την ομάδα για να περιορίσει το graining στα ελαστικά του. H διαφορά του Rosberg πλέον είχε κλείσει αισθητά, κάτω από το 1" στον 59ο γύρο, κάτι που σήμαινε ότι ο Γερμανός πλέον θα είχε στη διάθεσή του και το DRS.
Ο Vettel είχε στο στόχαστρό του τον Bottas, τον οποίον πλησίαζε προοδευτικά. Πιο πίσω ο Alonso είχε πλέον φτάσει τον Raikkonen, οπότε είχαμε άλλη μία μάχη να περιμένουμε για τα τελικά στάδια του αγώνα. Ο Ισπανός έδειχνε να πλησιάζει αλλά όχι αρκετά. Αντίστοιχα ο Sebastian είχε φτάσει πλέον τον Bottas αλλά η Red Bull δεν έδειχνε να έχει καμία τύχη να περάσει τη Williams στην ευθεία.
Τα πράγματα όμως άλλαξαν στον επόμενο γύρο. Μετά από μεγάλη μάχη, που κράτησε τέσσερεις στροφές, ο Alonso τελικά κατάφερε και επιβλήθηκε του Raikkonen. Η διαφορά τους αμέσως άνοιξε στα 4". Σχεδόν ταυτόχρονα ο Vettel κατάφερνε να περάσει τον Bottas στα φρένα της στροφής 10.
Ο Rosberg κατάφερε να φτάσει σε απόσταση βολής από τον Hamilton στον τελευταίο γύρο, όμως ο Βρετανός άντεξε στην πίεση και πέτυχε μία ακόμα μεγάλη νίκη, που απεκατέστησε και την τάξη στην κορυφή της βαθμολογίας.
Χωρίς να μας απασχολήσει ιδιαίτερα, ο Ricciardo έκανε έναν άψογο αγώνα, κατακτώντας επιτέλους μια θέση στο βάθρο, ενώ άξιος συγχαρητηρίων και ο Vettel, που παρά τα προβλήματα όλο το Σαββατοκύριακο και την ποινή που δέχτηκε χθες, πέρασε στα ίσια τις Ferrari και τον Bottas, τερματίζοντας τελικά 4ος. Φοβερός αγώνας και για τον Romain Grosjean, που μπορεί τελικά να μην μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά από τις Ferrari, όπως έκανε σε μεγάλο μέρος του αγώνα, κέρδισε όμως τους πρώτους φετινούς βαθμούς της Lotus.

Δεν υπάρχουν σχόλια: