Χρειάστηκαν 10 μήνες, τόνοι αιτήσεων, αμέτρητα πιστοποιητικά και ατελείωτες ώρες αναμονής σε δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου μία ομάδα νέων επιχειρηματιών να ανοίξει ένα online κατάστημα.
Την ώρα που η αγορά προϊόντων μέσω του διαδικτύου ανθεί εκτός συνόρων, με την υποδοχή αυτής της νέας αγοράς να είναι θετική και εντός συνόρων, οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει όποιος επιθυμεί να ξεκινήσει μία επιχείρηση μέσω του internet είναι μάλλον αποτρεπτικές.
«Το άνοιγμα ενός καταστήματος online συναντά περισσότερες δυσκολίες από το άνοιγμα ενός συνηθισμένου μαγαζιού, κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιούνται οι Online πληρωμές», εξηγεί ο Φώτης Αντωνόπουλος, συνιδρυτής του καταστήματος που εμπορεύεται προϊόντα με βάση το λάδι ελιάς στο διαδίκτυο (www.oliveshop.com).
Για να συλλέξουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, ο Φώτης και οι συνεργάτες του πέρασαν από την εφορία, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, τις δημοτικές υπηρεσίες, τις υγειονομικές υπηρεσίες, την πυροσβεστική και τις τράπεζες. Μάλιστα, το υγειονομικό απαίτησε ακτινογραφία θώρακος από όλους τους συνεργάτες της επιχείρησης, αλλά μεγάλη αίσθηση προκάλεσε η σουρεαλιστική απαίτηση και για δείγμα κοπράνων.
Μείζον θέμα αποτέλεσε και η αντιμετώπιση των ελληνικών τραπεζών. Προκειμένου να μπορούν οι πελάτες να συμπληρώνουν τα τραπεζικά τους στοιχεία στην ιστοσελίδα του καταστήματος για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Οι τράπεζες απαίτησαν ολόκληρη η ιστοσελίδα να είναι αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.
«Όσο κι αν τους εξηγούσαμε ότι η ιστοσελίδα μας προορίζεται κυρίως για ξένη πελατεία, οι τράπεζες μας αγνοούσαν εντελώς».
Τελικά ο Φώτης και οι συνεργάτες τους αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα πληρωμών PayPal και να διακόψουν κάθε συνεργασία με τις ελληνικές τράπεζες. «Αυτές χάνουν, όχι εμείς. Καταφέραμε να λύσουμε το θέμα που είχε προκύψει μέσα σε μία ημέρα», δηλώνει ο Φώτης.
Περιγράφει ακόμα τις τεράστιες διαφορές στη διαδικασία που απαιτείται από τις ελληνικές αρχές και την αμερικανική υπηρεσία προϊόντων και τροφίμων (FDA) για το άνοιγμα της επιχείρησης:
«Έπειτα από επικοινωνία μου με την FDA, έλαβα ένα email που εξηγούσε λεπτομερώς όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθήσουμε. Συμπληρώσαμε μία ηλεκτρονική αίτηση σε πέντε λεπτά και λάβαμε την τελική απάντηση 24 ώρες μετά την κατάθεσή της».
Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες οι αγορές μέσω του διαδικτύου (e-commerce) απέφεραν το 2011 έσοδα 1,7 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 30% σε σύγκριση με το 2010.
Την ώρα που η αγορά προϊόντων μέσω του διαδικτύου ανθεί εκτός συνόρων, με την υποδοχή αυτής της νέας αγοράς να είναι θετική και εντός συνόρων, οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει όποιος επιθυμεί να ξεκινήσει μία επιχείρηση μέσω του internet είναι μάλλον αποτρεπτικές.
«Το άνοιγμα ενός καταστήματος online συναντά περισσότερες δυσκολίες από το άνοιγμα ενός συνηθισμένου μαγαζιού, κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιούνται οι Online πληρωμές», εξηγεί ο Φώτης Αντωνόπουλος, συνιδρυτής του καταστήματος που εμπορεύεται προϊόντα με βάση το λάδι ελιάς στο διαδίκτυο (www.oliveshop.com).
Για να συλλέξουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, ο Φώτης και οι συνεργάτες του πέρασαν από την εφορία, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, τις δημοτικές υπηρεσίες, τις υγειονομικές υπηρεσίες, την πυροσβεστική και τις τράπεζες. Μάλιστα, το υγειονομικό απαίτησε ακτινογραφία θώρακος από όλους τους συνεργάτες της επιχείρησης, αλλά μεγάλη αίσθηση προκάλεσε η σουρεαλιστική απαίτηση και για δείγμα κοπράνων.
Μείζον θέμα αποτέλεσε και η αντιμετώπιση των ελληνικών τραπεζών. Προκειμένου να μπορούν οι πελάτες να συμπληρώνουν τα τραπεζικά τους στοιχεία στην ιστοσελίδα του καταστήματος για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Οι τράπεζες απαίτησαν ολόκληρη η ιστοσελίδα να είναι αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.
«Όσο κι αν τους εξηγούσαμε ότι η ιστοσελίδα μας προορίζεται κυρίως για ξένη πελατεία, οι τράπεζες μας αγνοούσαν εντελώς».
Τελικά ο Φώτης και οι συνεργάτες τους αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα πληρωμών PayPal και να διακόψουν κάθε συνεργασία με τις ελληνικές τράπεζες. «Αυτές χάνουν, όχι εμείς. Καταφέραμε να λύσουμε το θέμα που είχε προκύψει μέσα σε μία ημέρα», δηλώνει ο Φώτης.
Περιγράφει ακόμα τις τεράστιες διαφορές στη διαδικασία που απαιτείται από τις ελληνικές αρχές και την αμερικανική υπηρεσία προϊόντων και τροφίμων (FDA) για το άνοιγμα της επιχείρησης:
«Έπειτα από επικοινωνία μου με την FDA, έλαβα ένα email που εξηγούσε λεπτομερώς όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθήσουμε. Συμπληρώσαμε μία ηλεκτρονική αίτηση σε πέντε λεπτά και λάβαμε την τελική απάντηση 24 ώρες μετά την κατάθεσή της».
Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες οι αγορές μέσω του διαδικτύου (e-commerce) απέφεραν το 2011 έσοδα 1,7 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 30% σε σύγκριση με το 2010.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου