Μια κίνηση που θα οδηγήσει σε μεσοπρόθεσμα οφέλη, για τον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων, βρίσκεται πίσω από τα δύσκολα αποτελέσματα του ομίλου στο δ’ τρίμηνο, όπως εξήγησε χθες στη διάρκεια του conf. Call με τους αναλυτές ο επικεφαλής του ομίλου Γ. Κωστόπουλος.
Το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο η εταιρεία προχώρησε σε πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου - «μαμούθ», μειώνοντας κατά 7% το εργασιακό δυναμικό του ομίλου ή αλλιώς κατά 320 υπαλλήλους. Με την κίνηση αυτή το συνολικό προσωπικό του ομίλου μειώθηκε στους 4.300 υπαλλήλους.
Το συνολικό κόστος του προγράμματος περιλαμβανομένων των αποζημιώσεων αλλά και των επιπλέον κινήτρων που δόθηκαν στους εργαζόμενους που αποχώρησαν ήταν 40 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έγιναν και άλλες κινήσεις παροχής κινήτρων για πρόωρη αποχώρηση και πριν μερικά χρόνια ο όμιλος απασχολούσε περίπου 5,5 χιλιάδες εργαζόμενους.
Όσο για την προέλευση των εργαζομένων που αποχώρησαν περίπου οι μισοί προέρχονται από τον τομέα της εμπορίας, καθώς μετά την εξαγορά της BP, προέκυψαν συνέργειες μεταξύ της ΕΚΟ και της Ελληνικά Καύσιμα, όπως μετονομάστηκε η εξαγορασθείσα εταιρεία. Από τις δύο εταιρείες αποχώρησαν περίπου 200 άτομα, ενώ οι υπόλοιποι προέρχονται από άλλες διευθύνσεις και κεντρικές υπηρεσίες του ομίλου.
Η απόσβεση των 40 εκατομμυρίων που δόθηκαν για το VRS (Voluntary Reduction Scheme) αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε διάστημα 18 μηνών καθώς το ετήσιο όφελος που θα προκύψει από τη μείωση του κόστους μισθοδοσίας είναι 26 εκατ. ευρώ αρχής γενομένης από το πρώτο τρίμηνο του 2012.
ΕμπορίαΠάντως όπως έδειξαν και τα λειτουργικά αποτελέσματα του τομέα της εμπορίας καυσίμων, εκεί φαίνεται ότι θα εστιάσει ο όμιλος στο προσεχές διάστημα κυρίως στο κομμάτι τους ελέγχου του κόστους:
- Έκλεισαν 4 τερματικά των ΕΚΟ και BP, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και Πελοπόννησο
- Το μισό όφελος από τη μείωση του προσωπικού θα προέλθει από τον τομέα της λιανικής
- Κλείνουν συμφωνίες με μεταφορείς για μείωση του κόστους των μεταφορικών
- Γίνεται επαναδιαπραγμάτευση και μείωση των μισθώσεων
Οι κινήσεις αυτές αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά τα αποτελέσματα του τομέα μέσα στο 2012, αν και όπως τόνισε ο κ. Κωστόπουλος στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, η αγορά θα συνεχίσει να κινείται πτωτικά σε επίπεδο πωλήσεων το 2012 και αναμένεται να σταθεροποιηθεί το 2013 και πιθανόν να αρχίσει να ανακάμπτει από τα τέλη του 2013 αρχές 2014. Η μείωση στις πωλήσεις βενζινών, συνολικά στο μερίδιο της ελληνικής αγοράς που τροφοδοτείται από τα διυλιστήρια των Ελ.Πε. ήταν 10,4% στις βενζίνες, 11,7% στο diesel ενώ ανοδικά κατά 1,6% κινήθηκε το πετρέλαιο θέρμανσης.
Το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο η εταιρεία προχώρησε σε πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου - «μαμούθ», μειώνοντας κατά 7% το εργασιακό δυναμικό του ομίλου ή αλλιώς κατά 320 υπαλλήλους. Με την κίνηση αυτή το συνολικό προσωπικό του ομίλου μειώθηκε στους 4.300 υπαλλήλους.
Το συνολικό κόστος του προγράμματος περιλαμβανομένων των αποζημιώσεων αλλά και των επιπλέον κινήτρων που δόθηκαν στους εργαζόμενους που αποχώρησαν ήταν 40 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έγιναν και άλλες κινήσεις παροχής κινήτρων για πρόωρη αποχώρηση και πριν μερικά χρόνια ο όμιλος απασχολούσε περίπου 5,5 χιλιάδες εργαζόμενους.
Όσο για την προέλευση των εργαζομένων που αποχώρησαν περίπου οι μισοί προέρχονται από τον τομέα της εμπορίας, καθώς μετά την εξαγορά της BP, προέκυψαν συνέργειες μεταξύ της ΕΚΟ και της Ελληνικά Καύσιμα, όπως μετονομάστηκε η εξαγορασθείσα εταιρεία. Από τις δύο εταιρείες αποχώρησαν περίπου 200 άτομα, ενώ οι υπόλοιποι προέρχονται από άλλες διευθύνσεις και κεντρικές υπηρεσίες του ομίλου.
Η απόσβεση των 40 εκατομμυρίων που δόθηκαν για το VRS (Voluntary Reduction Scheme) αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε διάστημα 18 μηνών καθώς το ετήσιο όφελος που θα προκύψει από τη μείωση του κόστους μισθοδοσίας είναι 26 εκατ. ευρώ αρχής γενομένης από το πρώτο τρίμηνο του 2012.
ΕμπορίαΠάντως όπως έδειξαν και τα λειτουργικά αποτελέσματα του τομέα της εμπορίας καυσίμων, εκεί φαίνεται ότι θα εστιάσει ο όμιλος στο προσεχές διάστημα κυρίως στο κομμάτι τους ελέγχου του κόστους:
- Έκλεισαν 4 τερματικά των ΕΚΟ και BP, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και Πελοπόννησο
- Το μισό όφελος από τη μείωση του προσωπικού θα προέλθει από τον τομέα της λιανικής
- Κλείνουν συμφωνίες με μεταφορείς για μείωση του κόστους των μεταφορικών
- Γίνεται επαναδιαπραγμάτευση και μείωση των μισθώσεων
Οι κινήσεις αυτές αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά τα αποτελέσματα του τομέα μέσα στο 2012, αν και όπως τόνισε ο κ. Κωστόπουλος στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, η αγορά θα συνεχίσει να κινείται πτωτικά σε επίπεδο πωλήσεων το 2012 και αναμένεται να σταθεροποιηθεί το 2013 και πιθανόν να αρχίσει να ανακάμπτει από τα τέλη του 2013 αρχές 2014. Η μείωση στις πωλήσεις βενζινών, συνολικά στο μερίδιο της ελληνικής αγοράς που τροφοδοτείται από τα διυλιστήρια των Ελ.Πε. ήταν 10,4% στις βενζίνες, 11,7% στο diesel ενώ ανοδικά κατά 1,6% κινήθηκε το πετρέλαιο θέρμανσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου