Ένα ακόμη επεισόδιο στις διπλωματικές αψιμαχίες μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ιράν γράφεται με τη δημοσίευση πληροφοριών ότι το καθεστώς της Τεχεράνης αρνήθηκες να εφοδιάσει δεξαμενόπλοιο με 500 χιλιάδες βαρέλια αργού πετρελαίου τα οποία σχεδιαζόταν να μεταφερθούν στην Ελλάδα.
Η είδηση δημοσιεύθηκε από το ημιεπίσημο ιρανικό πρακτορείο Fars και αναμεταδόθηκε από το διεθνές ειδησεογραφικό δίκτυο Reuters το οποίο εκτίμησε ότι πρόκειται για αντίποινα του Ιράν στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να σταματήσει να προμηθεύεται ιρανικό πετρέλαιο από την 1η Ιουλίου του 2012.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε το ιρανικό πρακτορείο Fars και αναδημοσίευσε το Reuters, οι ιρανικές αρχές αρνήθηκαν να μεταφορτώσουν τα 500 χιλιάδες βαρέλια αργού ππετρελαίου σε δεξαμενόπλοιο που επρόκειτο να μεταφέρει τον μαύρο χρυσό σε κάποιο διυλιστήριο στην Ελλάδα. Και τα δύο πρακτορεία ειδήσεων δεν προσδιορίζουν την ημερομηνία που υποτίθεται ότι συνέβη το περιστατικό, ούτε το όνομα του πλοίου το οποίο αρνήθηκαν να φορτώσουν οι Ιρανοί.
Ο εκπρόσωπος του Ομίλου Ελληνικών Πετρελαίων Άγγελος Στράνης, μιλώντας στο protothema.gr, αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι ο όμιλος των ΕΛΠΕ έχει σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Πηγές δε, της Motor Oil επιβεβαιώνουν στο protothema.gr την πρόσφατη επίσημη τοποθέτηση του ομίλου κατά την οποία «η MotorOil δεν προμηθεύεται πλέον ιρανικό πετρέλαιο».
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, η κάλυψη των ελληνικών αναγκών σε πετρέλαιο από το Ιράν έχει περιοριστεί στο 20% περίπου.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters, η ελβετική θυγατρική της γαλλικής πετρελαϊκής εταιρείας Total καθώς και η εταιρεία εμπορευματικών συναλλαγών Mercuria βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τα ΕΛΠΕ στο πλαίσιο της προσπάθειας να εξευρεθούν εναλλακτικές πηγές ανεφοδιαασμού με πετρέλαιου μετά το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ιρανικό πετρέλαιο.
Η είδηση δημοσιεύθηκε από το ημιεπίσημο ιρανικό πρακτορείο Fars και αναμεταδόθηκε από το διεθνές ειδησεογραφικό δίκτυο Reuters το οποίο εκτίμησε ότι πρόκειται για αντίποινα του Ιράν στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να σταματήσει να προμηθεύεται ιρανικό πετρέλαιο από την 1η Ιουλίου του 2012.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε το ιρανικό πρακτορείο Fars και αναδημοσίευσε το Reuters, οι ιρανικές αρχές αρνήθηκαν να μεταφορτώσουν τα 500 χιλιάδες βαρέλια αργού ππετρελαίου σε δεξαμενόπλοιο που επρόκειτο να μεταφέρει τον μαύρο χρυσό σε κάποιο διυλιστήριο στην Ελλάδα. Και τα δύο πρακτορεία ειδήσεων δεν προσδιορίζουν την ημερομηνία που υποτίθεται ότι συνέβη το περιστατικό, ούτε το όνομα του πλοίου το οποίο αρνήθηκαν να φορτώσουν οι Ιρανοί.
Ο εκπρόσωπος του Ομίλου Ελληνικών Πετρελαίων Άγγελος Στράνης, μιλώντας στο protothema.gr, αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι ο όμιλος των ΕΛΠΕ έχει σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Πηγές δε, της Motor Oil επιβεβαιώνουν στο protothema.gr την πρόσφατη επίσημη τοποθέτηση του ομίλου κατά την οποία «η MotorOil δεν προμηθεύεται πλέον ιρανικό πετρέλαιο».
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, η κάλυψη των ελληνικών αναγκών σε πετρέλαιο από το Ιράν έχει περιοριστεί στο 20% περίπου.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters, η ελβετική θυγατρική της γαλλικής πετρελαϊκής εταιρείας Total καθώς και η εταιρεία εμπορευματικών συναλλαγών Mercuria βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τα ΕΛΠΕ στο πλαίσιο της προσπάθειας να εξευρεθούν εναλλακτικές πηγές ανεφοδιαασμού με πετρέλαιου μετά το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ιρανικό πετρέλαιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου