Νέα αύξηση των εξαγωγών της βάζοντας στόχο το άνοιγμα της αγοράς της Τουρκίας και την ενίσχυση της παρουσίας της στα Βαλκάνια αναμένει το 2012 ηΔάιος Πλαστικά. Με 25 ευρεσιτεχνίες για καινοτόμα προϊόντα στο ενεργητικό της και τον αέρα του leader στην Ευρώπη στα πλαστικά κάλυψης σπαραγγιώνη εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία από τη Νάουσα πραγματοποίησε πέρσι στο εξωτερικό το 63% των συνολικών της πωλήσεων σε πλαστικά, που ανήλθαν σε 14,5 εκατ.ευρώ., ενώ για το 2012 αναμένει άνοδο του ποσοστού των εξαγωγών στο 70%. Η εταιρεία εξάγει σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης, Ισραήλ, Νότια Αφρική, αναπτύσσεται σιγά-σιγά στις βαλκανικές αγορές και τελευταία πραγματοποιεί άνοιγμα στην Τουρκία.
Η Δάιος Πλαστικά δουλεύει συνεχώς πάνω σε νέα καινοτόμα προϊόντα όχι μόνο στον τομέα των αγροτικών εφαρμογών, όπου εξειδικεύεται αλλά ευρύτερα των πλαστικών. Έτσι, είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει το 2012 πρώτη στα Βαλκάνια μια νέα παλετοσακούλα(stretch hood) για βιομηχανικά προϊόντα, ενώ παράγει πειραματικά ένα νέο προϊόν WPC(Wood Plastic Composite) για δάπεδα γύρω από πισίνες. Η εταιρεία σχεδιάζει ανάλογα και τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά να προχωρήσει στην εγκατάσταση γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιό της το 2013.
Η Δάιος Πλαστικά δουλεύει συνεχώς πάνω σε νέα καινοτόμα προϊόντα όχι μόνο στον τομέα των αγροτικών εφαρμογών, όπου εξειδικεύεται αλλά ευρύτερα των πλαστικών. Έτσι, είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει το 2012 πρώτη στα Βαλκάνια μια νέα παλετοσακούλα(stretch hood) για βιομηχανικά προϊόντα, ενώ παράγει πειραματικά ένα νέο προϊόν WPC(Wood Plastic Composite) για δάπεδα γύρω από πισίνες. Η εταιρεία σχεδιάζει ανάλογα και τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά να προχωρήσει στην εγκατάσταση γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιό της το 2013.
Παράλληλα, στον τομέα της στάγδην άρδευσης η Δάιος Πλαστικά βρίσκεται σε συζητήσεις ώστε να αναλάβει την παραγωγή συστημάτων για τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη για τον αμερικανικό όμιλο John Deere Water. Ο εν λόγω όμιλος εξαγόρασε την ισραηλινή Plastro, με την οποία συνεργαζόταν η Δάιος από το 1988 και έχει θέσει ως στόχο να αποτελέσει το νούμερο ένα παίκτη στα συστήματα άρδευσης παγκοσμίως μέχρι το 2015.
Καινοτομία από το 1997
Από το 1977, οπότε ξεκινάει τη δραστηριότητά της η Δάιος Πλαστικά επικεντρώνεται στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί. «Αναπτύσσουμε συνεχώς νέα προϊόντα μετά από συστηματική ερευνά και πειραματισμό σε πραγματικές συνθήκες. Η έρευνα και ανάπτυξη δεν γίνεται σε κάποιο εργαστήριο αλλά στο χωράφι», τονίζει στη Voria.gr ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας, Γιάννης Τσακίρης με αφορμή τη συμμετοχή της Δάιος Πλαστικά στην 24η Agrotica.
Μεταξύ άλλων η εταιρεία διαθέτει πλαστικά φύλλα για την κάλυψη του αμπελιού, της καλλιέργειας του βαμβακιού, του σπαραγγιού, για θερμοκήπια, τη ξήρανση του καπνού και καλλιεργειών σε χαμηλά τούνελς, όπως το καρπούζι, το πεπόνι, η τομάτα κλπ. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 25 πατέντες που διαθέτει η Δάιος Πλαστικά , οι 17 αφορούν την καλλιέργεια του σπαραγγιού.
Στην παρούσα φάση, η εταιρεία προωθεί στην αγορά τα φύλλα για την κάλυψη της κερασιάς, που έχει ξεκινήσει να παράγει πειραματικά εδώ και δυο χρόνια. Για το προϊόν υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τη Γερμανία και την Τουρκία, ενώ στην Ελλάδα η εταιρεία εκπαιδεύει ακόμη τους παραγωγούς. «Είμαστε πολύ κοντά στον αγρότη και στόχος μας είναι να βρίσκουμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Στην Δ.Ευρώπη ό,τι καλλιεργείται και είναι ευαίσθητο στη βροχή καλύπτεται. Σε μερικά χρόνια και με τις κλιματικές αλλαγές δεν θα υπάρχει ακάλυπτη καλλιέργεια», εξηγεί ο κ.Τσακίρης. Έτσι, σε ό,τι αφορά πχ τις νέες εναλλακτικές καλλιέργειες, όπως της ροδιάς η εταιρεία παράγει ένα ασπρόμαυρο φιλμ το οποίο μπαίνει ουσιαστικά στο έδαφος για να προστατεύει το δέντρο από το χόρτα και να είναι πιο αποτελεσματική η άρδευση.
«Η αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης αλλά σε διαφορετική βάση. Οι Έλληνες κακο-έμαθαν με τις επιδοτήσεις. Έγιναν αυτοσκοπός και δεν ενδιαφέρονταν για νέες ποικιλίες ή αγορές. Η αγορά αλλάζει αναγκαστικά και δυστυχώς με βάναυσο τρόπο. Μένουν οι πιο σοβαροί και νοικοκύρηδες αγρότες, η γη γίνεται πιο φθηνή άρα υπάρχει η δυνατότητα να μεγαλώσει ο κλήρος. Επίσης, μπαίνουν πολλά νέα παιδιά στην αγροτική παραγωγή. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας αλλά αρχίζει να μπαίνει το νερό στο αυλάκι. Πάντως, οι συνθήκες οδηγούν σε αγρότες με 100-200 στρέμματα, που θα είναι επιχειρηματίες και θα καλλιεργούν όλο το χρόνο εξειδικευμένα προϊόντα», επισημαίνει ο κ.Τσακίρης.
Καινοτομία από το 1997
Από το 1977, οπότε ξεκινάει τη δραστηριότητά της η Δάιος Πλαστικά επικεντρώνεται στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί. «Αναπτύσσουμε συνεχώς νέα προϊόντα μετά από συστηματική ερευνά και πειραματισμό σε πραγματικές συνθήκες. Η έρευνα και ανάπτυξη δεν γίνεται σε κάποιο εργαστήριο αλλά στο χωράφι», τονίζει στη Voria.gr ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας, Γιάννης Τσακίρης με αφορμή τη συμμετοχή της Δάιος Πλαστικά στην 24η Agrotica.
Μεταξύ άλλων η εταιρεία διαθέτει πλαστικά φύλλα για την κάλυψη του αμπελιού, της καλλιέργειας του βαμβακιού, του σπαραγγιού, για θερμοκήπια, τη ξήρανση του καπνού και καλλιεργειών σε χαμηλά τούνελς, όπως το καρπούζι, το πεπόνι, η τομάτα κλπ. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 25 πατέντες που διαθέτει η Δάιος Πλαστικά , οι 17 αφορούν την καλλιέργεια του σπαραγγιού.
Στην παρούσα φάση, η εταιρεία προωθεί στην αγορά τα φύλλα για την κάλυψη της κερασιάς, που έχει ξεκινήσει να παράγει πειραματικά εδώ και δυο χρόνια. Για το προϊόν υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τη Γερμανία και την Τουρκία, ενώ στην Ελλάδα η εταιρεία εκπαιδεύει ακόμη τους παραγωγούς. «Είμαστε πολύ κοντά στον αγρότη και στόχος μας είναι να βρίσκουμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Στην Δ.Ευρώπη ό,τι καλλιεργείται και είναι ευαίσθητο στη βροχή καλύπτεται. Σε μερικά χρόνια και με τις κλιματικές αλλαγές δεν θα υπάρχει ακάλυπτη καλλιέργεια», εξηγεί ο κ.Τσακίρης. Έτσι, σε ό,τι αφορά πχ τις νέες εναλλακτικές καλλιέργειες, όπως της ροδιάς η εταιρεία παράγει ένα ασπρόμαυρο φιλμ το οποίο μπαίνει ουσιαστικά στο έδαφος για να προστατεύει το δέντρο από το χόρτα και να είναι πιο αποτελεσματική η άρδευση.
«Η αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης αλλά σε διαφορετική βάση. Οι Έλληνες κακο-έμαθαν με τις επιδοτήσεις. Έγιναν αυτοσκοπός και δεν ενδιαφέρονταν για νέες ποικιλίες ή αγορές. Η αγορά αλλάζει αναγκαστικά και δυστυχώς με βάναυσο τρόπο. Μένουν οι πιο σοβαροί και νοικοκύρηδες αγρότες, η γη γίνεται πιο φθηνή άρα υπάρχει η δυνατότητα να μεγαλώσει ο κλήρος. Επίσης, μπαίνουν πολλά νέα παιδιά στην αγροτική παραγωγή. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας αλλά αρχίζει να μπαίνει το νερό στο αυλάκι. Πάντως, οι συνθήκες οδηγούν σε αγρότες με 100-200 στρέμματα, που θα είναι επιχειρηματίες και θα καλλιεργούν όλο το χρόνο εξειδικευμένα προϊόντα», επισημαίνει ο κ.Τσακίρης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου