Η Tesla κατασκευάζει ήδη ένα εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών 465 χιλιάδων τ.μ. Μάλλον, όμως, δεν της φτάνει.
Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο επικεφαλής της εταιρείας, Elon Musk την προηγούμενη εβδομάδα, μιλώντας για πρώτη φορά για την ανταπόκριση που είχαν οι νέες μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά. Τις πρώτες ημέρες παραγγελιών μετά την ανακοίνωση του προϊόντος στις 30 Απριλίου, η Tesla έλαβε αιτήματα που αντιστοιχούν σε δυνάμει έσοδα ύψους 800 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg Business.
«Είναι σκέτη τρέλα», είπε ο Musk στο πλαίσιο παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Tesla την προηγούμενη Τρίτη. «Ο όγκος ζήτησης είναι απλά συγκλονιστικός».
Προτού αρχίσει κανείς να ενθουσιάζεται, είναι σημαντικό να λάβει υπόψιν τον μεγαλύτερο "αστερίσκο": οι παραγγελίες δεν θα μετατραπούν απαραίτητα σε πωλήσεις. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις οικιακές μπαταρίες αποθήκευσης που πωλούνται υπό το brand Powerwall. Οποιοσδήποτε πιστεύει σε ένα μέλλον φθηνής ηλιακής ενέργειας μπορεί να κάνει την παραγγελία του τώρα, δηλαδή χρόνια πριν την παράδοση, χωρίς να δώσει προκαταβολή και χωρίς να δεσμευτεί για την αγορά. Συγκριτικά, για να παραγγείλει κανείς ένα αυτοκίνητο της Tesla, τύπου Model X, χρειάζεται να προκαταβάλει 5.000 δολάρια.
Με κανέναν τρόπο η Tesla δεν μπορεί να διατηρήσει το επίπεδο ζήτησης που αντικατοπτρίζουν οι προ-παραγγελίες. Οι μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας είναι sold out έως τα μέσα του 2016. Ο Musk ισχυρίστηκε πως η παραγωγή μπαταριών αποθήκευσης θα μπορούσε «εύκολα» να καλύψει την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου των 5 δισ. δολαρίων της Tesla στη Νεβάδα, το οποίο έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το επόμενο έτος. Η τεράστια εγκατάσταση ήταν αρχικά προγραμματισμένο να αφιερώσει περίπου τα δύο τρίτα της παραγωγής της σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε το εργοστάσιο μεγαλύτερο», είπε ο Musk.
Όσο για τα κέρδη, η Tesla βγάζει πιθανότατα πολύ λίγα από τις πρόωρες πωλήσεις μπαταριών. Ο Musk προέβλεψε πως τα μικτά περιθώρια θα είναι στην αρχή «μικρά» αλλά θα αυξηθούν φτάνοντας «γύρω στο 20%» όταν η παραγωγή πάρει μπρος στο νέο εργοστάσιο.
Οι αναλυτές προσπαθούν ακόμη να βρουν πώς να αποτιμήσουν τη νέα δραστηριότητα. Η Baird & Co. και η Morgan Stanley δεν λαμβάνουν ακόμη υπόψιν τις μπαταρίες αποθήκευσης κατά την αξιολόγηση της Tesla. Η ακριβής εκτίμηση για τη ζήτηση μπορεί να πάρει πάνω από χρόνο, έγραψε στους επενδυτές ο Adam Jonas της Morgan Stanley. Από την πλευρά του ο Ryan Brinkman της JPMorgan Chase αποτιμά τη νέα επιχείρησης αποθήκευσης ενέργειας στα 15 δολάρια ανά μετοχή, ή στα περίπου 1,9 δισ. δολάρια. «Ενώ θεωρούμε πως είναι σχετικά νωρίς να εκτιμήσουμε με καλό βαθμό ακρίβειας», είπε, «το βλέπουμε πολύ θετικά».
Τα μαθηματικά πίσω τη μπαταρία των 800 εκατ. δολαρίων
Παρά τις επιφυλάξεις, το ενδιαφέρον για τις νέες μπαταρίες της Tesla είναι τεράστιο. Η φθηνή αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας είναι κάτι που οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας κυνηγούν εδώ και χρόνια με μικρή επιτυχία –ένα προϊόν που έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και να αυξήσει τη χρήση της ηλιακής ενέργειας. Αλλά η Tesla δεν θέλησε να δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία για τις κρατήσεις. Ιδού πως το Bloomberg Business κατέληξε στο ποσό των 800 εκατ. δολαρίων:
• Οι παραγγελίες για τις οικιακές μπαταρίες Powerwall που έχουν σχεδιαστεί για να "συνεργάζονται" με στέγες που διαθέτουν φωτοβολταϊκά πάνελ, έχουν φτάσει τις 38.000, σύμφωνα με στοιχεία από την ομιλία του ίδιου του Musk κατά την παρουσίαση των κερδών
• Ορισμένοι πελάτες παραγγέλνουν περισσότερες από μία μπαταρίες, με το μέσο όρο κρατήσεων να φτάνει κάπου ανάμεσα σε 1,5 με 2 μπαταρίες. Για τη συνολική ζήτηση, ο Musk έκανε λόγο για «περίπου 50.000 ή 60.000» μπαταρίες με βάση τις προ-παραγγελίες. Ας πούμε, λοιπό,ν περίπου 55.000 μπαταρίες.
• Η Powerwall βγαίνει σε δύο σχέδια που πωλούνται σε διαφορετικές τιμές: 3.000 και 3.500 δολάρια. Αν πάρουμε το μέσο όρο, βγαίνει 3.250 δολάρια ανά τεμάχιο.
• Οι συνολικές παραγγελίες για την Powerwall μέχρι στιγμής: 178,8 εκατ. δολάρια.
Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης, ωστόσο, για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και το πιο αξιόπιστο νούμερο παραγγελιών, προέρχεται από επιχειρήσεις. Όταν η Tesla παρουσιασε το προϊόν, ανέφερε ότι εργάζεται ήδη πάνω σε projects με την Target και την Amazon αλλά και με εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η Electric από τη Νότια Καλιφόρνια και η OnCor με έδρα το Τέξας. Αυτό το προϊόν, ονόματι Powerpack, συνδυάζει μπαταρίες 100 κιλοβατώρων.
• Ο Musk δήλωσε ότι η εταιρεία έχει λάβει 2.500 παραγγελίες για τις μπαταρίες εμπορικής χρήσης και ότι μια τυπική εγκατάσταση γίνεται με «τουλάχιστον 10 Powerpacks». Που σημαίνει 25.000 μονάδες, συνολικού ύψους 2,5 εκατ. κιλοβατώρων.
• Στο Twitter του την περασμένη εβδομάδα ο Musk αναφέρθηκε στην τιμολόγηση του Powerpack, κάνοντας λόγο για 250 δολάρια ανά κιλοβατώρα.
• Συνολικές παραγγελίες για το Powerpack μέχρι στιγμής: 625 εκατ. δολάρια.
Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο επικεφαλής της εταιρείας, Elon Musk την προηγούμενη εβδομάδα, μιλώντας για πρώτη φορά για την ανταπόκριση που είχαν οι νέες μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά. Τις πρώτες ημέρες παραγγελιών μετά την ανακοίνωση του προϊόντος στις 30 Απριλίου, η Tesla έλαβε αιτήματα που αντιστοιχούν σε δυνάμει έσοδα ύψους 800 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg Business.
«Είναι σκέτη τρέλα», είπε ο Musk στο πλαίσιο παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Tesla την προηγούμενη Τρίτη. «Ο όγκος ζήτησης είναι απλά συγκλονιστικός».
Προτού αρχίσει κανείς να ενθουσιάζεται, είναι σημαντικό να λάβει υπόψιν τον μεγαλύτερο "αστερίσκο": οι παραγγελίες δεν θα μετατραπούν απαραίτητα σε πωλήσεις. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις οικιακές μπαταρίες αποθήκευσης που πωλούνται υπό το brand Powerwall. Οποιοσδήποτε πιστεύει σε ένα μέλλον φθηνής ηλιακής ενέργειας μπορεί να κάνει την παραγγελία του τώρα, δηλαδή χρόνια πριν την παράδοση, χωρίς να δώσει προκαταβολή και χωρίς να δεσμευτεί για την αγορά. Συγκριτικά, για να παραγγείλει κανείς ένα αυτοκίνητο της Tesla, τύπου Model X, χρειάζεται να προκαταβάλει 5.000 δολάρια.
Με κανέναν τρόπο η Tesla δεν μπορεί να διατηρήσει το επίπεδο ζήτησης που αντικατοπτρίζουν οι προ-παραγγελίες. Οι μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας είναι sold out έως τα μέσα του 2016. Ο Musk ισχυρίστηκε πως η παραγωγή μπαταριών αποθήκευσης θα μπορούσε «εύκολα» να καλύψει την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου των 5 δισ. δολαρίων της Tesla στη Νεβάδα, το οποίο έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το επόμενο έτος. Η τεράστια εγκατάσταση ήταν αρχικά προγραμματισμένο να αφιερώσει περίπου τα δύο τρίτα της παραγωγής της σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε το εργοστάσιο μεγαλύτερο», είπε ο Musk.
Όσο για τα κέρδη, η Tesla βγάζει πιθανότατα πολύ λίγα από τις πρόωρες πωλήσεις μπαταριών. Ο Musk προέβλεψε πως τα μικτά περιθώρια θα είναι στην αρχή «μικρά» αλλά θα αυξηθούν φτάνοντας «γύρω στο 20%» όταν η παραγωγή πάρει μπρος στο νέο εργοστάσιο.
Οι αναλυτές προσπαθούν ακόμη να βρουν πώς να αποτιμήσουν τη νέα δραστηριότητα. Η Baird & Co. και η Morgan Stanley δεν λαμβάνουν ακόμη υπόψιν τις μπαταρίες αποθήκευσης κατά την αξιολόγηση της Tesla. Η ακριβής εκτίμηση για τη ζήτηση μπορεί να πάρει πάνω από χρόνο, έγραψε στους επενδυτές ο Adam Jonas της Morgan Stanley. Από την πλευρά του ο Ryan Brinkman της JPMorgan Chase αποτιμά τη νέα επιχείρησης αποθήκευσης ενέργειας στα 15 δολάρια ανά μετοχή, ή στα περίπου 1,9 δισ. δολάρια. «Ενώ θεωρούμε πως είναι σχετικά νωρίς να εκτιμήσουμε με καλό βαθμό ακρίβειας», είπε, «το βλέπουμε πολύ θετικά».
Τα μαθηματικά πίσω τη μπαταρία των 800 εκατ. δολαρίων
Παρά τις επιφυλάξεις, το ενδιαφέρον για τις νέες μπαταρίες της Tesla είναι τεράστιο. Η φθηνή αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας είναι κάτι που οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας κυνηγούν εδώ και χρόνια με μικρή επιτυχία –ένα προϊόν που έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και να αυξήσει τη χρήση της ηλιακής ενέργειας. Αλλά η Tesla δεν θέλησε να δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία για τις κρατήσεις. Ιδού πως το Bloomberg Business κατέληξε στο ποσό των 800 εκατ. δολαρίων:
• Οι παραγγελίες για τις οικιακές μπαταρίες Powerwall που έχουν σχεδιαστεί για να "συνεργάζονται" με στέγες που διαθέτουν φωτοβολταϊκά πάνελ, έχουν φτάσει τις 38.000, σύμφωνα με στοιχεία από την ομιλία του ίδιου του Musk κατά την παρουσίαση των κερδών
• Ορισμένοι πελάτες παραγγέλνουν περισσότερες από μία μπαταρίες, με το μέσο όρο κρατήσεων να φτάνει κάπου ανάμεσα σε 1,5 με 2 μπαταρίες. Για τη συνολική ζήτηση, ο Musk έκανε λόγο για «περίπου 50.000 ή 60.000» μπαταρίες με βάση τις προ-παραγγελίες. Ας πούμε, λοιπό,ν περίπου 55.000 μπαταρίες.
• Η Powerwall βγαίνει σε δύο σχέδια που πωλούνται σε διαφορετικές τιμές: 3.000 και 3.500 δολάρια. Αν πάρουμε το μέσο όρο, βγαίνει 3.250 δολάρια ανά τεμάχιο.
• Οι συνολικές παραγγελίες για την Powerwall μέχρι στιγμής: 178,8 εκατ. δολάρια.
Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης, ωστόσο, για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και το πιο αξιόπιστο νούμερο παραγγελιών, προέρχεται από επιχειρήσεις. Όταν η Tesla παρουσιασε το προϊόν, ανέφερε ότι εργάζεται ήδη πάνω σε projects με την Target και την Amazon αλλά και με εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η Electric από τη Νότια Καλιφόρνια και η OnCor με έδρα το Τέξας. Αυτό το προϊόν, ονόματι Powerpack, συνδυάζει μπαταρίες 100 κιλοβατώρων.
• Ο Musk δήλωσε ότι η εταιρεία έχει λάβει 2.500 παραγγελίες για τις μπαταρίες εμπορικής χρήσης και ότι μια τυπική εγκατάσταση γίνεται με «τουλάχιστον 10 Powerpacks». Που σημαίνει 25.000 μονάδες, συνολικού ύψους 2,5 εκατ. κιλοβατώρων.
• Στο Twitter του την περασμένη εβδομάδα ο Musk αναφέρθηκε στην τιμολόγηση του Powerpack, κάνοντας λόγο για 250 δολάρια ανά κιλοβατώρα.
• Συνολικές παραγγελίες για το Powerpack μέχρι στιγμής: 625 εκατ. δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου