Ας δούμε όμως τα πράγματα πιο αναλυτικά. Στο άρθρο 31 του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που αφορά στις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης (τεκμήρια) ορίζεται ότι «Διάστημα μεγαλύτερο από δεκαπέντε (15) ημέρες λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Τα ίδια εφαρμόζονται και σε περίπτωση ακινησίας ή ολοκληρωτικής καταστροφής του αυτοκινήτου από οποιαδήποτε αιτία». Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι αυτό που ισχύει για τα αυτοκίνητα ισχύει και για τα σκάφη αναψυχής, πλην των οριζόμενων για την παλαιότητα. Η παραπάνω διάταξη, η οποία είχε προστεθεί στον ΚΦΕ το 2010 έχει λειτουργήσει σαν παράθυρο προκειμένου να αποφεύγεται ή να μειώνεται κατά πολύ η τεκμαρτή δαπάνη για τα σκάφη αναψυχής αλλά και για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού.
Αυτό που πρακτικά γίνεται από πολλούς φορολογούμενους είναι να υποβάλουν στην αρμόδια εφορία κάθε Δευτέρα δήλωση ακινησίας και να προχωρούν στην άρση της κάθε Παρασκευή. Με αυτόν τον τρόπο το σκάφος αναψυχής και το ΙΧ εμφανίζεται να είναι σε κίνηση 12 ημέρες το μήνα (3 ημέρες κάθε εβδομάδας) και έτσι να μηδενίζεται η τεκμαρτή δαπάνη ή να περιορίζεται δραστικά ανάλογα με τον αριθμό των ημερών που είναι το σκάφος ή το ΙΧ σε κίνηση.
Αυτό γίνεται διότι, όπως ορίζεται στη διάταξη, διάστημα μεγαλύτερο από 15 ημέρες λογίζεται ως ολόκληρος μήνας.
Οπότε διάστημα μικρότερο των 15 ημερών δεν λογίζεται μήνας, οπότε δεν προκύπτει τεκμαρτή δαπάνη. Με άλλα λόγια αποφεύγεται η φορολόγηση του ιδιοκτήτη του σκάφους με το τεκμήριο παρά το γεγονός ότι αυτός το χρησιμοποιεί κανονικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου