25/10/12

Η διαδικτυακή πύλη των παγκόσμιων ανακλήσεων

Ελέγξτε αν το προϊόν που σας ενδιαφέρει, από παιδικό παιχνίδι έως αυτοκίνητο, είναι στη λίστα των «ελαττωματικών» ή ακατάλληλων που έχουν ανακληθεί  ανά τον κόσμο με μερικά κλικ! Αν είναι τότε μπορείτε να αποζημιωθείτε. Αν έχετε πρόβλημα σε ένα προϊόν που δεν περιλαμβάνεται στη λίστα, ζητήστε βοήθεια και αν αποδειχθεί ότι έχετε δίκαιο θα περιληφθεί στη λίστα και θα αποζημιωθείτε.

Μια νέα διεθνής δικτυακή πύλη εγκαινιάστηκε προ ημερών στις Βρυξέλλες, η οποία επιτρέπει στις αρχές ανά τον κόσμο να ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με μη ασφαλή προϊόντα τα οποία αποσύρθηκαν από την αγορά. Η «Πύλη Παγκόσμιων Ανακλήσεων» αποτελεί ένα σχέδιο που αναπτύχθηκε από κοινού από τις χώρες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και του Καναδά.

Οι καταναλωτές μπορούν να ανακαλύψουν κατά πόσον το παιδικό καροτσάκι ή το ποδήλατο που έχει κατασκευαστεί εντός αλλά και εκτός της ΕΕ συμμορφώνεται προς τις ευρωπαϊκές και διεθνείς απαιτήσεις ασφάλειας. Η πύλη «Παγκόσμιες ανακλήσεις» ενσωματώνει 3.000 αναγγελίες ανακλήσεων ετησίως. Ενημερώνεται από το κοινοτικό σύστημα RAPEX (που ισχύει και για την Ελλάδα), δηλαδή του συστήματος ταχείας ειδοποίησης της ΕΕ σχετικά με τα επικίνδυνα εκτός τροφίμων προϊόντα, αλλά και από αντίστοιχες βάσεις δεδομένων των ΗΠΑ, του Καναδά και της Αυστραλίας.

Η Κομισιόν προτείνει οι καταναλωτές να γίνουν τακτικοί χρήστες των Παγκοσμίων Ανακλήσεων στη διεύθυνση: globalrecalls.oecd.org. Επιλέγουν εταιρεία, προϊόν ή χώρα προέλευσης ή καταγγελίας και βλέπουν την… λίστα.

Η γενική Γραμματεία Καταναλωτή συμβουλεύει να προστατευόμαστε από μη ασφαλή προϊόντα; (παιχνίδια, ηλεκτρικές συσκευές, αναπτήρες, καλλυντικά, έπιπλα, ρούχα κλπ). Εκδίδει και η ίδια δελτίο για την ενημέρωση των καταναλωτών και πληροφορεί τις άλλες χώρες της ΕΕ μέσω του RAPEX. Είναι όμως ιδιαίτερα σημαντικό, αναφέρει, να είμαστε και εμείς ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι σε θέματα ασφάλειας και πρόληψης.

Γι αυτό: αγοράζουμε προϊόντα με ταυτότητα παραγωγού ή υπεύθυνου διάθεσης, προσέχουμε τις πληροφορίες και τα σύμβολα στις ετικέτες των προϊόντων, πριν τα επιλέξουμε, διαβάζουμε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης και σε περίπτωση που εντοπίσουμε κάποιο ελαττωματικό προϊόν το αναφέρουμε αμέσως στην Γραμμή Επικοινωνίας με τους καταναλωτές της στο τηλέφωνο 1520.


http://globalrecalls.oecd.org/

Δεν υπάρχουν σχόλια: