16/4/12

Από τον θρυλικό Fangio στην 1η του Rosberg


Aπό τον θρυλικό Juan Manuel Fangio, τον πολυνίκη οδηγό της Mercedes, στον Nico Rosberg. Από τις 11 Σεπτεμβρίου του 1955, στις 15 Απριλίου του 2012. Σχεδόν 57 χρόνια μετά, ο 26χρονος ο Γερμανός πανηγύρισε στην πίστα της Σαγκάης την παρθενική νίκη της καριέρας του στην 111η συμμετοχή του σε Grand Prix της Formula 1. Αυτή ήταν και η πρώτη νίκη της Mercedes άμα τη επιστροφή της στο σπορ, το 2010 και η 10η συνολικά στην καριέρα της (8 έχει σημειώσει ο Fangio και από μια ο Sir Stirling Moss και ο Nico Rosberg).
Λίγη ιστορία...
To γερμανικό εργοστάσιο μπήκε στη Formula 1 ως κατασκευαστής το 1954 και αποχώρησε την αμέσως επόμενη χρονιά μετά το ανατριχιαστικό δυστύχημα κατά τη διάρκεια των 24 ωρών του Le Mans.
Στις 11 Ιουνίου του 1955, ο Pierre Levegh έχασε τη ζωή του οδηγώντας την ολοκαίνουργια 300 SLR παρασέρνοντας στο θάνατο 83 ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους 120 στο πιο καταστροφικό δυστύχημα στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ. Ήταν η αρχή του τέλους για τη γερμανική φίρμα που ανακοίνωσε ότι στο τέλος της σεζόν αποχωρεί από τη Formula 1.
Στη σύντομη ιστορία της πανηγύρισε την κατάκτηση δύο Πρωταθλημάτων οδηγών με τον Juan Manuel Fangio (1954, 1955), καθώς επίσης και 9 νίκες, 8 pole positions, 9 ταχύτερους γύρους αγώνα, 17 παρουσίες στο βάθρο και 5 «1-2».
Οι ρίζες της ομάδας του σήμερα βρίσκονται πίσω στο 1968 στην Matra International που δημιούργησε ο Ken Tyrrell. Σε αυτά τα 44 χρόνια η ομάδα άλλαξε συνολικά έξι ονομασίες (Matra International, Tyrrell, B.A.R, Honda, Brawn GP και Mercedes GP) ενώ έχει λάβει μέρος στο Πρωτάθλημα ως αγγλική, ως ιαπωνική και εσχάτως ως γερμανική συμμετοχή.
Η νέα εποχή
Η Mercedes GP Petronas (η οποία από φέτος έχει γίνει Mercedes AMG Petronas) γεννήθηκε τον Νοέμβρη του 2009, μετά την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Brawn GP από την Daimler AG και την Aabar Investments PJS που απέκτησαν το 75,1% της ομάδας του Ross Brawn. Το υπόλοιπο 24,9% ήταν στην κατοχή άλλων μετόχων με τους Brawn και Fry να έχουν σημαντικό μερίδιο αυτού.
Η μεταβίβαση όλου του «πακέτου» ολοκληρώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου του 2011 και πλέον η Daimler AG ελέγχει το 60% -από το 45,1% που είχε πριν- με την Aabar Investments PJS να έχει το υπόλοιπο 40% (αύξησε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιό της). Να σημειωθεί επίσης ότι η Aarab ελέγχει και το 9% της Daimler AG.
H πρώτη κίνηση των ανθρώπων της ομάδας ήταν να προσλάβουν τον Nico Rosberg, τη στιγμή που ο Ross Brawn είχε αναλάβει προσωπικά να πείσει τον Michael Schumacher να αφήσει την οικογενειακή θαλπωρή και να επιστρέψει στη δράση. Η γερμανική Dream Team όπως την αποκάλεσαν τα Μέσα Ενημέρωσης ήταν πλέον γεγονός. Μόνο που τα αποτελέσματα δεν ήταν επιθυμητά, καθώς οι μεγαλύτερες επιτυχίες της ομάδας ήταν οι τρεις 3ες θέσεις του Rosberg το 2010.
Παρ' όλα αυτά το πλάνο των Γερμανών δεν άλλαξε. Ίσα ίσα που πείσμωσαν και τους τελευταίους μήνες προχώρησαν στην ενίσχυση του έμψυχου δυναμικού της ομάδας προσλαμβάνοντας τεχνικούς που έχουν πλούσια εμπειρία από Formula 1. Μετά τους Bob Bell και Loic Bigois, στο δυναμικό της ομάδας προστέθηκαν άλλες δύο πολύ σημαντικές φυσιογνωμίες της Formula 1. Ο λόγος για τον Aldo Costa και τον Geoff Willis που εντάχθηκαν στο γερμανικό team έπειτα από εισήγηση του Ross Brawn.
O Ιταλός (Costa) άφησε τη Ferrari στις αρχές του 2011, έπειτα από μια μεγάλη αναδιάρθρωση που έκανε η Scuderia μετά το απογοητευτικό ξεκίνημα της σεζόν. Στη Mercedes AMG Petronas θα συναντήσει τον παλιό του γνώριμο Ross Brawn, με τον οποίο θα συνεργαστεί στο πόστο του διευθυντή μηχανολογίας, ξεκινώντας από την 1η Δεκεμβρίου. O Βρετανός (Willis) από την πλευρά του, που έχει δουλέψει στο παρελθόν στη Red Bull και στη Williams ανέλαβε καθήκοντα τεχνικού διευθυντή.
Eπιστροφή στην κορυφή 57 χρόνια μετά
Kαι να που σιγά σιγά οι προσπάθειες δικαιώνονται. Μετά από δύο πολύ δύσκολους αγώνες σε Αυστραλία και Μαλαισία όπου ο απολογισμός της ομάδας ήταν μόλις ένας βαθμός, ήρθε η... Ανάσταση στην Κίνα. 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές με τον Rosberg στην pole και νίκη στον αγώνα με τον 26χρονο Γερμανό, ο οποίος σε αυτήν την νέα εποχή έχει σημειώσει και τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Mercedes.
«Είναι απίστευτο συναίσθημα. Πέρασε πολύς καιρός για μένα και την ομάδα. Είναι πραγματικά πολύ ωραίο να βλέπεις την ομάδα να προοδεύει τόσο γρήγορα», σχολίασε μετά το τέλος του αγώνα ο Rosberg που πήρε τους πρώτους του βαθμούς. «Δεν περίμενα πως θα ήμουν τόσο γρήγορος σήμερα. Περίμενα πως θα είχαμε καλές πιθανότητες να βρεθούμε στις πρώτες θέσεις. Είμαι πολύ χαρούμενος με το ρυθμό που είχαμε σήμερα στον αγώνα».
Στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς, σε Αυστραλία και Μαλαισία, η Mercedes έδειχνε πολύ καλά στοιχεία στις κατατακτήριες, αλλά στους αγώνες αντιμετώπιζε προβλήματα με την υπερβολική φθορά των ελαστικών. «Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα γιατί όλοι οι μηχανικοί δούλεψαν πολύ σκληρά τις τελευταίες εβδομάδες, όπως φυσικά και όλοι όσοι εργάζονται στην ομάδα, για να βελτιώσουν το set-up. Είναι φανταστικό, ήταν το τέλειο Σαββατοκύριακο. Ήταν εξαιρετικός αγώνας και είναι εντυπωσιακό να βλέπεις το πόσο γρήγορα έχουμε προοδεύσει. Δυσκολευτήκαμε πολύ στους πρώτους αγώνες, αλλά κάναμε κάποιες αλλαγές και όλες μας βγήκαν σε καλό».

Δεν υπάρχουν σχόλια: