23/3/12

Τρικλοποδιά στον ελληνικό τουρισμό βάζουν οι αεροπορικές εταιρίες low-cost

Το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσουν λιγότερα δρομολόγια προς την Ελλάδα εξετάζουν για φέτος αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, δημιουργώντας έτσι πρόσθετες πιέσεις στον ελληνικό τουρισμό που αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα μείωσης των κρατήσεων από μεγάλες αγορές, όπως της Γερμανίας και της Αγγλίας. 

Σύμφωνα με πληροφορίες η γερμανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Air Berlin, είναι έτοιμη να μειώσει τον αριθμό των πτήσεων προς Ελλάδα, ενώ η RyanAir διέκοψε τις χειμερινές της πτήσεις προς τα Δωδεκάνησα, ενώ ενδέχεται να περιοριστεί και ο αριθμός των πτήσεων το καλοκαίρι. 

Σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, μπορούν να «απογειώσουν» έναν τουριστικό προορισμό. Ωστόσο χρειάζεται μεγάλη προσοχή και ισορροπία στην παροχή κινήτρων, για να παραμείνουν στην αγορά και οι τακτικές πτήσεις. Διότι έχει αποδειχθεί ότι αν ένας προορισμός επενδύσει αποκλειστικά σε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, κινδυνεύει να μείνει χωρίς σύνδεση, αν για οποιοδήποτε λόγο η χαμηλού κόστους εταιρεία τον «εγκαταλείψει». 

Την ίδια ώρα, όλοι οι φορείς του τουριστικού κλάδου (ΣΕΤΕ, ΠΟΞ, ΞΕΕ, ΗΑΤΤΑ) κάνουν λόγο για μεγάλη μείωση των κρατήσεων από Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία, της τάξης του 30%, ενώ διψήφιο είναι το ποσοστό της μείωσης και από Αγγλία, Ολλανδία και Σκανδιναβικές χώρες. 

Εξάλλου και τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τον Ιανουάριο 2012 δείχνουν μείωση στο κομμάτι των αφίξεων κατά 2,8% (352.300 αφίξεις από 352.600 τον Ιανουάριο του 2011) και πτώση 9,4% στο κομμάτι των εσόδων (133,3 εκατ. ευρώ από 147,1 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα πέρυσι). Σημαντικό είναι επίσης και το στοιχείο που δείχνει ότι η δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε στα 378 ευρώ (από 406 ευρώ τον Ιανουάριο του 2011 και 537 ευρώ τον Ιανουάριο του 2010). 

Μάλιστα συνάντηση με τον υφυπουργό Πολιτισμού- Τουρισμού κ. Γιώργο Νικητιάδη είχε χθες ο πρόεδρος του ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Γιώργος Τσακίρης με αντικείμενο την μεγάλη πτώση των κρατήσεων από τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία και από άλλες σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος. Ο κ. Τσακίρης ζήτησε την αποδέσμευση κονδυλίων για την προβολή της χώρας και της Αθήνας στα ξένα μέσα. 

Την ίδια στιγμή, από την πλευρά τους οι 6 μεγαλύτεροι tour operators της Γερμανίας (TUI, 1-2 Fly, Thomas Cook, Neckermann Reisen, ITS και Jahn Reisen), ξεκίνησαν έντυπη καμπάνια για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού με σλόγκαν «για τους πραγματικούς φίλους μετράει μόνο η εμπιστοσύνη» και υπογραμμίζουν ότι η Ελλάδα ήταν και παραμένει ένας από τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς των Γερμανών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: