Ο σημερινός, πρώτος αγώνας της χρονιάς στην πίστα του Αλμπερτ Παρκ τα είχε όλα! Σκληρές μάχες, προσπεράσεις, εναλλαγές θέσεων, συγκρούσεις, εγκαταλείψεις, αποζημιώνοντας όσους τον παρακολούθησαν.
Μεγάλος νικητής ήταν ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος ξεκίνησε την χρονιά κερδίζοντας την πρώτη καρό σημαία και φτάνοντας πλέον τις 13 νίκες στην καριέρα του. Από χθες άλλωστε φάνηκε ότι το οδηγικό δίδυμο των McLaren Mercedes θα ήταν πολύ δυνατό σήμερα. Ο Μπάτον εκμεταλλεύτηκε την άψογη εκκίνησή του, όπου στην πρώτη στροφή της πίστας πέρασε τον poleman Λιούις Χάμιλτον και πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα. Ο Βρετανός καθόλη την διάρκεια δεν ταλαιπωρήθηκε αρκετά, ακόμη και μετά τα δύο πιτστοπ που έκανε. Απλά με σωστή στρατηγική, ήρεμη και μεθοδική οδήγηση κατάφερε να παραμείνει πρώτος χωρίς να αγχώνεται για το τι συμβαίνει πίσω του.
Και αυτά που συνέβησαν ήταν συναρπαστικά! Καταρχήν, μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός πιλότος δεν φάνηκε να πτοήθηκε από την έκτη θέση στην εκκίνηση του αγώνα. Αντιθέτως είχε πολύ πείσμα και χάρη στη σωστή επιλογή ελαστικών την κατάλληλη στιγμή του αγώνα και με... λίγη τύχη από το αυτοκίνητο ασφαλείας, βγήκε κερδισμένος μπαίνοντας σφήνα μεταξύ των δύο McLaren. Η μαλακή γόμα της Pirelli λίγο πριν τη μέση του αγώνα φαίνεται ότι ευνόησε τον Φέτελ αφού κινήθηκε πολύ γρήγορα σε σχέση με τις δύο McLaren που επέλεξαν τη μεσαία και έμειναν πίσω σε χρόνους.
Ετσι, ο πιλότος της Red Bull μάζεψε τη διαφορά του κυρίως από τον Χάμιλτον που είχε αποτελέσει βασικό του στόχο, αφού ο Μπάτον είχε απομακρυνθεί. Η είσοδος του αυτοκινήτου Ασφαλείας που μπήκε στον 37ο γύρο μετά την εγκατάλειψη του Πετρόφ, ευνόησε τον Φέτελ που πρόλαβε να μπει στα πιτς και έτσι κέρδισε χρόνο, εν αντιθέσει με τις δύο McLaren που είχαν ήδη κάνει το πιτστόπ τους. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μέχρι πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας ο Φέτελ είχε εξανεμίσει τη μεταύ τους διαφορά, χάρισε στον Γερμανό πιλότο την δεύτερη θέση με την επανεκκίνηση του αγώνα.
Ο Χάμιλτον προσπάθησε στη συνέχεια να κάνει κάτι, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά. Η Αυστραλία δεν εξελίχθηκε έτσι όπως θα ήθελε ο Βρετανός πιλότος της McLaren. Αν και είχε την πολ-ποζίσιον δεν κατάφερε να την εκμεταλλευτεί χάνοντας στην πρώτη στροφή την πρώτη θέση. Στη συνέχεια προσπάθησε να κρατηθεί δεύτερος, ώστε να δώσει στη McLaren το πρώτο της φετινό 1-2, αλλά κι εκεί έπεσε έξω, αφού η είσοδος του Αυτοκινήτου Ασφαλείας του στοίχισε αρκετά. Τουλάχιστον έφυγε με τους πολύτιμους βαθμούς της τρίτης θέσης, που μπορεί να αποβούν σημαντικοί για τη συνέχεια.
Πίσω από τον Χάμιλτον, τερμάτισε η δεύτερη RB8 του Μαρκ Γουέμπερ. Αυτή ήταν η καλύτερη επίδοση του Αυστραλού πιλότου στα... πάτρια εδάφη του Αλμπερτ Παρκ. Η σημερινή ημέρα δεν ήταν ωστόσο εύκολη για εκείνον αφού από την πέμπτη θέση μετά την εκκίνηση έπεσε στην ένατη, λόγω μιας μικρής επαφής με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ. Ο τελευταίος ανήκει στην ομάδα των έξι πιλότων που εγκατέλειψαν.
Με «πληγωμένο» το πίσω πτερύγιο του, ο Αυστραλός συνέχισε τον αγώνα, δίνοντας μάχες με τον Ρόζμπεργκ για την πέμπτη θέση και στη συνέχεια με τον Χάμιλτον μήπως και ανέβει στο βάθρο.
Ο Φερνάντο Αλόνσο έσωσε τα προσχήματα για τη Ferrari τερματίζοντας στην προσφιλή για αυτόν, από πέρυσι, πέμπτη θέση. Ο Ισπανός ήταν μαχητικός κατά την διάρκεια του αγώνα, αλλά αυτό που φάνηκε ήταν ότι η F2012 χρειάζεται ακόμη δουλειά για να φτάσει τον ανταγωνισμό. Τα σημερινά νέα ήταν απογοητευτικά για τον Φελίπε Μάσα. Αποκορύφωμα της άσχημης εικόνας του ήταν η σύγκρουσή του με τον Μπρούνο Σένα στον 48ο γύρο που είχε ως αποτέλεσμα την άμεση είσοδο και των δύο πιλότων τα πιτς και στη συνέχεια την εγκατάλειψη του Βραζιλιάνου πιλότου της Ferrari. Πέραν όμως αυτού, κινήθηκε σε αρκετά ρηχά νερά αφού μέχρι από το συμβάν ήταν 13ος.
Ευχάριστη έκπληξη ήταν η παρουσία του Καμούι Καμπογιάσι στην πρώτη δεκάδα και δη στην έκτη θέση. Ο εκρηκτικός Ιάπωνας πλασαρίστηκε αρκετά καλά κατά την διάρκεια του αγώνα και εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη στον τελευταίο γύρο του Μαλντονάτο, ανέβηκε έκτος. Νωρίτερα είχε τη... δική του στιγμή με τον Κίμι Ραικόνεν αφού τον πέρασε στον 43ο γύρο πάνω στη στροφή 3 της πίστας. Οπως μάλιστα υποστήριξε ο Φινλανδός πιλότος της Lotus, η πίσω αεροτομή του Κομπαγιάσι διαλυόταν και του ερχόντουσαν κομμάτια!
O σημερινός αγώνας ήταν θετικός για τη Sauber που είχε αξιοπρεπή παρουσία αφού είδε και τον δεύτερο της πιλότο, Σέρτζιο Πέρεθ να κερδίζει βαθμούς (8ος). Ο Μεξικανός έκανε τη ζωή δύσκολη σε όσους προσπαθούσαν να τον περάσουν και εκμεταλλεύτηκε τη σωστή στρατηγική των πιτστόπ της Ελβετικής ομάδας. Ανάμεσα τους ο Κίμι Ραικόνεν.
Η Lotus φεύγει από τη Μελβούρνη με ανάμικτα συναισθήματα καθώς είδε τον Κίμι Ραικόνεν να ολοκληρώνει τον αγώνα στην έβδομη θέση και τον Ρομάν Γκροσεάν να εγκαταλείπει αρκετά νωρίς. Ο νεαρός Γάλλος είχε πολύ άσχημη εκκίνηση χάνοντας εύκολα την τρίτη θέση και πέφτοντας στην έκτη. Στη συνέχεια είχε μια επαφή με τον Παστόρ Μαλντονάτο, όταν ο πιλότος από τη Βενεζουέλα προσπάθησε να τον περάσει στην στροφή 13, με αποτέλεσμα η Ε20 να υποστεί σημαντικές ζημιές και να εγκαταλείψει.
Ο Κίμι Ραικόνεν έβγαλε σήμερα μέσα στην πίστα δείγμα του οδηγικού του ταλέντο. Ξεκινώντας από την 18η θέση, άρχισε έναν αγώνα με τον χρόνο, πέρασε αρκετά μονοθέσια, δέχθηκε προσπεράσεις, ξαναπέρασε με τη σειρά του. Γενικά ήταν πολύ μαχητικός και αυτό απέδωσε καρπούς, ανεβάζοντας τον έβδομο. Ο Φινλανδός παραλίγο να κινδυνεύσει στον τελευταίο γύρο από τη σύγκρουση του Μαλντονάτο.
Ο οδηγός της Williams αν σήμερα τερμάτιζε έβδομος, όλοι θα έκαναν λόγο για τη μεγάλη επιστροφή της Βρετανικής ομάδας. Το νέο της μονοθέσιο δείχνει ότι βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο κάτι που εκμεταλλεύτηκε ο Μαλντονάτο. Ηταν σίγουρα ένας από τους πρωταγωνιστές μέσα στην πίστα αφού είχε μερικές στιγμές όχι μόνο με άλλους πιλότους (π.χ. Γκροσεάν) αλλά και δικές του (λάθος υπολογισμοί, μικρές έξοδοι κ.λπ.). Δε φάνηκε όμως να πτοείται και ήταν πολύ μαχητικός. Ακόμη κι όταν έχανε έδαφος, προσπαθούσε να το ανακτήσει όπως π.χ. στην αρχή του αγώνα όταν βγήκε στην αμμοπαγίδα, έπεσε δέκατος, αλλά επέστρεψε πέρασε το Μάσα και ανέβηκε πάλι όγδοος. Ενα λάθος όμως, στο χειρισμό της FW34 στο δεύτερο κομμάτι της πίστας και στον τελευταίο γύρο του αγώνα, τον έστειλε με ταχύτητα πάνω στον τοίχο. Ευτυχώς ο οδηγός από τη Βενεζουέλα βγήκε αλώβητος από το άσχημο αυτό ατύχημα, αλλά έχασε την ευκαιρία να κερδίσει τους πρώτους του φετινούς βαθμούς. Παρ’όλα αυτά κατετάγη ως 13ος.
Τα πράγματα δεν ήταν θετικά και για τον δεύτερο οδηγό της Williams, Μπρούνο Σένα, ο οποίος μετά τη σύγκρουση του με τον Μάσα προκάλεσε αρκετές ζημιές στο μονοθέσιο του και οδηγήθηκε στα πιτς. Προσπάθησε στη συνέχεια να συνεχίσει τον αγώνα, αλλά εγκατέλειψε κι αυτός λίγο αργότερα.
Με τον πρώτο του αγώνα στη Formula 1, ο Ντανιέλ Ρικιάρντο κέρδισε κιόλας του πρώτους του βαθμούς αφού ανέβηκε στην ένατη θέση παρά το γεγονός ότι έχασε χρόνο από τη σύγκρουση των Σένα-Μάσα. Ενα περιστατικό που στοίχισε στον έτερο πιλότο της Scuderia Toro Rosso Ζαν-Ερίκ Βερνιέ, βγάζοντας τον εκτός πίστας και ρίχνοντας τον στην ενδέκατη θέση.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Πολ ντι Ρέστα με τη Force India, σε έναν αγώνα που αλλιώς τον περίμενε η ομάδα από την Ινδία και αλλιώς κατέληξε. Ο ντι Ρέστα κινήθηκε σε ρηχά νερά ενώ ο Νίκο Χούλκενμπεργκ τέθηκε πολύ νωρίς εκτός συναγωνισμού, αφού εγκατέλειψε μετά την επαφή του στην εκκίνηση με τον Γουέμπερ.
Με το... αριστερό φαίνεται ότι ξεκίνησε το πρωτάθλημα για τη Mercedes, η οποία ήρθε στην Αυστραλία έχοντας μεγάλες προσδοκίες. Τελικά αρκέστηκε στην δωδέκατη θέση του Νίκου Ρόζμπεργκ που ταλαιπωρήθηκε αρκετά από τα ελαστικά του κατά την διάρκεια του αγώνα. Επιπλέον, όπως φάνηκε η επιλογή των τριών πιτστόπ του στοίχισε αρκετά.
Ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν από τους άτυχους της ημέρας αφού εγκατέλειψε στον δέκατο γύρο από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων της W03. Μέχρι εκείνη στη στιγμή ο Γερμανός ήταν τρίτος, πίσω από τις δύο McLaren.
O Τίμο Γκλοκ έφερε την πρώτη Marussia στην 14η με τον teammate του Τσαρλς Πικ να είναι πίσω του, αλλά να έχει εγκαταλείψει μέσα στα πιτς λίγο πριν το τέλος του αγώνα.
Καταστροφικό ήταν το πρώτο GP για την Caterham αφού και οι δύο της πιλότοι ανήκουν σε αυτούς που δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα. Αρχικά, η CT01 είχε προβλήματα με το DRS αφού στον μεν Πετρόφ δεν δούλευε στην αρχή, αλλά στη συνέχει τέθηκε σε λειτουργία ενώ στον Κοβαλάινεν ήταν εκτός από την αρχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο σύστημα μπαίνει σε μονοθέσιο της ομάδας.
Στη συνέχεια ο Πετρόφ έγινε η αιτία να μπει το αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα καθώς η CT01 του έμεινε από τη μεριά του pitwall στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού από πρόβλημα στο τιμόνι. Το ίδιο θέμα ταλαιπώρησε και τον Κοβαλάινεν που κι αυτός βγήκε εκτός αγώνα.
Ραντεβού την επόμενη εβδομάδα στη Μαλαισία για τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου