4/3/11
Μαλακίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα : Siemens
Ορατός είναι ο κίνδυνος να χαθεί μια τεράστια επένδυση, ύψους πάνω από 800 εκατ. ευρώ, που έχει κάνει η χώρα μας στις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας, οι οποίες δεν πρόκειται να λειτουργήσουν παρότι είναι σχεδόν έτοιμες, επειδή η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη λύσει την εκκρεμότητα με τη Siemens για να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης για τα ηλεκτρομηχανολογικά.
Η τελευταία κυβερνητική απόφαση, να συσταθεί επιτροπή από εκπροσώπους των υπουργείων Δικαιοσύνης και Υποδομών για να συζητήσει το θέμα των συμβάσεων της Siemens και να προτείνει λύσεις, παραπέμπει στο μέλλον τη διαιώνιση του προβλήματος.
Αποτέλεσμα οι νέες καθυστερήσεις στις επεκτάσεις του μετρό και η αδυναμία να λειτουργήσουν οι νέοι 7 σταθμοί και συγκεκριμένα 4 προς το Ελληνικό και από ένας στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη και στο Χαϊδάρι οι οποίοι βρίσκονται στην τελική τους φάση. Οι σταθμοί μέχρι το καλοκαίρι θα είναι εντελώς έτοιμοι αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσουν για ένα χρόνο, επειδή εκκρεμεί η υπογραφή της σύμβασης με τη Siemens για τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.
Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και με τους 17 νέους συρμούς των οποίων η κατασκευή ολοκληρώνεται στην Κορέα, έχει κοστίσει 150 εκατ. ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά για τον ίδιο λόγο δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν, στις επεκτάσεις του μετρό για τις οποίες προορίζονται (προς Ελληνικό, Χαϊδάρι, Περιστέρι, Ανθούπολη και Πειραιά).
Επίσης και το μέλλον του μετρό της Αθήνας συνολικά αρχίζει να διαγράφεται αβέβαιο, αφού και οι 30 σταθμοί του λειτουργούν με ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό της Siemens χωρίς να έχει εξασφαλιστεί εναλλακτική λύση γιατί, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί της εταιρείας, δεν υπάρχει αφού το σύστημα δεν είναι συμβατό με άλλα. Συνεπώς η λύση πρέπει να δοθεί από τη συγκεκριμένη εταιρεία και αυτό πριν οδηγηθεί όλο το σύστημα του μετρό σε αδιέξοδο, αφού η σηματοδότησή του αλλά και η επιδιόρθωση οποιασδήποτε βλάβης δεν μπορεί να γίνει από αλλού.
Συνολικά η σύμβαση με τη Siemens για τα νέα ηλεκτρομηχανολογικά του μετρό είναι ύψους 40 εκατ. ευρώ, ωστόσο ούτε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ούτε η κυβέρνηση συνολικά προτίθενται να προχωρήσουν στην υπογραφή της λόγω του γνωστού προβλήματος που υπάρχει με τη συγκεκριμένη εταιρεία.
Η ανακοίνωση πρόσφατα της ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών, για τη σύσταση νέας επιτροπής που θα ασχοληθεί συνολικά με τις συμβάσεις της Siemens που είναι σε εκκρεμότητα στη χώρα δεν αφήνει πολλές ελπίδες, αφού απλά παραπέμπει τη λύση του προβλήματος στο μέλλον. Κύκλοι του κατασκευαστικού χώρου ισχυρίζονται ότι αφού η λύση δεν ήρθε από την επιτροπή της Βουλής είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να έρθει από μια απλή επιτροπή στελεχών υπουργείων.
Αποτέλεσμα οι σταθμοί να κινδυνεύουν να υποστούν φθορές, και να χαθούν 400 εκατ. ευρώ που κόστισε η επέκταση στο Ελληνικό, 200 εκατ. στο Χαϊδάρι και 120 στο Περιστέρι, καθώς και τα 150 εκατ. των 17 νέων συρμών, ενώ δεν εξυπηρετούνται πάνω από 150.000 πολίτες την ημέρα επιπλέον. Υπενθυμίζεται ότι οι 4 σταθμοί της επέκτασης στο Ελληνικό θα εξυπηρετούν καθημερινά 80.000 επιβάτες, το Χαϊδάρι 40.000 επιβάτες και το Περιστέρι 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση επιπλέον αυτών που εξυπηρετούνται σήμερα από τους σταθμούς που λειτουργούν.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου