Τα τελευταία τρία χρόνια το Μετρό έχει παραμείνει κλειστό συνολικά δεκάδες ημέρες, με τον αριθμό των κινητοποιήσεων στο πιο αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς να έχει σημειώσει ρεκόρ.
Το 2010 το σωματείο των εργαζομένων λειτουργίας Μετρό Αθηνών με πρόεδρο τον «σκληροπηρυνικό» -όπως τον χαρακτηρίζουν συνάδελφοί του- Αντώνη Σταματόπουλο, είχε τραβήξει πολυήμερο χειρόφρενο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την μη ανανέωση των συμβάσεων 280 εργαζομένων που είχαν προσληφθεί στον οργανισμό χωρίς καμία αξιολόγηση.
Πρόκειται για προσλήψεις που είχαν κριθεί από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ως παράνομες, με τη μη ανανέωση των 280 συμβάσεων να ερμηνεύεται, μέχρι σήμερα, ως «πολιτική δίωξη» από τους συνδικαλιστές.
Το 2011 και το 2012 αποτέλεσαν «χρονιές αντίστασης» κατά του μνημονίου από τους συνδικαλιστές στο Μετρό, οι οποίοι προχωρούσαν με... θρησκευτική ευλάβεια σε κινητοποιήσεις διαρκείας, προκαλώντας σοβαρά πλήγματα στον εμπορικό και επιχειρηματικό κόσμο της Αθήνας.
Και τη φετινή χρονιά, οι εργαζόμενοι στο Μετρό ζητούν να εξαιρεθούν από την ένταξη στο ενιαίο μισθολόγιο.
Στρίβειν δια...της ασθενείας
Ωστόσο, οι αποφάσεις για κήρυξη απεργίας διαχρονικά έβρισκαν σύμφωνο έναν πολύ μικρό αριθμό εργαζομένων στο Μετρό.
Όπως, εξάλλου, μεταφέρει στο Capital.gr ενημερωμένη πηγή, ο συνδικαλισμός στο Μετρό είναι ιδιαίτερα πολυμερισμένος.
Επίσημα υπάρχουν τέσσερα σωματεία, των εργαζομένων λειτουργίας Μετρό, των ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων, των ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό και των Εργαζομένων Κέντρου Λειτουργίας...
Μάλιστα, ακόμη και οι οδηγοί είναι διαιρεμένοι σε διαφορετικά σωματεία.
«Στο μετρό όποιος επιθυμεί να εργαστεί, όταν προκηρύσσει απεργία το σωματείο λειτουργίας, δέχεται απειλές ακόμη και προπηλακισμούς από τον επικεφαλής του, Αντώνη Σταματόπουλο. Και προκειμένου οι εργαζόμενοι να μην χάνουν χρήματα έχουν εφεύρει το τέχνασμα των αδειών ακόμη και των ασθενειών» σημειώνει χαρακτηριστικά η ίδια πηγή.
Εξάλλου, πρόκειται για... δοκιμασμένη πρακτική, που υιοθετείται όχι μόνο στο Μετρό, αλλά και σε πολλούς άλλους δημόσιους οργανισμούς.
Το 2010 το σωματείο των εργαζομένων λειτουργίας Μετρό Αθηνών με πρόεδρο τον «σκληροπηρυνικό» -όπως τον χαρακτηρίζουν συνάδελφοί του- Αντώνη Σταματόπουλο, είχε τραβήξει πολυήμερο χειρόφρενο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την μη ανανέωση των συμβάσεων 280 εργαζομένων που είχαν προσληφθεί στον οργανισμό χωρίς καμία αξιολόγηση.
Πρόκειται για προσλήψεις που είχαν κριθεί από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ως παράνομες, με τη μη ανανέωση των 280 συμβάσεων να ερμηνεύεται, μέχρι σήμερα, ως «πολιτική δίωξη» από τους συνδικαλιστές.
Το 2011 και το 2012 αποτέλεσαν «χρονιές αντίστασης» κατά του μνημονίου από τους συνδικαλιστές στο Μετρό, οι οποίοι προχωρούσαν με... θρησκευτική ευλάβεια σε κινητοποιήσεις διαρκείας, προκαλώντας σοβαρά πλήγματα στον εμπορικό και επιχειρηματικό κόσμο της Αθήνας.
Και τη φετινή χρονιά, οι εργαζόμενοι στο Μετρό ζητούν να εξαιρεθούν από την ένταξη στο ενιαίο μισθολόγιο.
Στρίβειν δια...της ασθενείας
Ωστόσο, οι αποφάσεις για κήρυξη απεργίας διαχρονικά έβρισκαν σύμφωνο έναν πολύ μικρό αριθμό εργαζομένων στο Μετρό.
Όπως, εξάλλου, μεταφέρει στο Capital.gr ενημερωμένη πηγή, ο συνδικαλισμός στο Μετρό είναι ιδιαίτερα πολυμερισμένος.
Επίσημα υπάρχουν τέσσερα σωματεία, των εργαζομένων λειτουργίας Μετρό, των ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων, των ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό και των Εργαζομένων Κέντρου Λειτουργίας...
Μάλιστα, ακόμη και οι οδηγοί είναι διαιρεμένοι σε διαφορετικά σωματεία.
«Στο μετρό όποιος επιθυμεί να εργαστεί, όταν προκηρύσσει απεργία το σωματείο λειτουργίας, δέχεται απειλές ακόμη και προπηλακισμούς από τον επικεφαλής του, Αντώνη Σταματόπουλο. Και προκειμένου οι εργαζόμενοι να μην χάνουν χρήματα έχουν εφεύρει το τέχνασμα των αδειών ακόμη και των ασθενειών» σημειώνει χαρακτηριστικά η ίδια πηγή.
Εξάλλου, πρόκειται για... δοκιμασμένη πρακτική, που υιοθετείται όχι μόνο στο Μετρό, αλλά και σε πολλούς άλλους δημόσιους οργανισμούς.
«Η μέθοδος του... στρίβειν δια της ασθενείας ή της άδειας είναι κοινό μυστικό σε όσους έχουν διοικήσει ή διοικούν κρατικούς οργανισμούς» αποκαλύπτει στο Capital.gr πρώην manager μεγάλης δημόσιας επιχείρησης.
Κάπως έτσι, ο μεγαλύτερος αριθμός των εργαζομένων, τις ημέρες της απεργίας (17/1, 18/1, 19/1 και 20/1) εμφανίζεται να παίρνει άδεια ή να... ασθενεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ΣΤΑΣΥ, στις 17 Ιανουαρίου στην ΑΜΕΛ από τους 1.300 εργαζομένους, οι 790 εμφανίζονται στην κατηγορία ρεπό-άδειας-ασθένεια, οι 80 είναι προσωπικό ασφαλείας και οι υπόλοι απεργοί.
Στις 18 Ιανουαρίου, στην ΑΜΕΛ οι ασθενείς ή αδειούχοι μειώθηκαν στους 590, ενώ οι απεργήσαντες αυξήθηκαν στους 630 σε σύνολο 1.300 εργαζομένων. Την ίδια ημέρα, χειρόφρενο είχε σηκώσει και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, όπου από τους 715 εργαζόμενους, μόλις οι 317 προτίμησαν να απεργήσουν, 253 ήταν άρρωστοι ή σε άδεια και 81 προσωπικό ασφαλείας.
Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στο ΤΡΑΜ-στις 18 Ιανουαρίου- κατέρριψαν κάθε ρεκόρ: από το προσωπικό των 507 ατόμων, μόλις 20 απήργησαν! Οι υπόλοιποι 467 ήταν σπίτι τους, ενώ 20 αποτελούσαν το προσωπικό ασφαλείας.
Στις 19 Ιανουαρίου, το ποσοστό αποχής από την απεργία χτύπησε «κόκκινο»: 1010 εργαζόμενοι από τους συνολικά 1.300 βρίσκονταν είτε σπίτι τους με το θερμόμετρο είτε...στην εξοχή.
Βέβαια, την 20η Ιανουαρίου ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε. Οι ασθενείς και οι αδειούχοι αυξήθηκαν στους 1.030, ενώ οι απεργήσαντες ήταν μόλις 190, δηλαδή μόλις το 14,62% απήργησε...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου