20/8/12

Deal $2,2 δισ. στα πετρέλαια από τον Γ. Οικονόμου

Deal αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην βιομηχανία υπεράκτιας εξόρυξης υδρογονανθράκων αποκάλυψε ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Συγκεκριμένα ανακοίνωσε πως έκλεισε δουλειές για τρία από τα πλοία τρυπάνια ή drillships, όπως ονομάζονται στις ναυλαγορές, δύο εκ των οποίων ναυπηγούνται για λογαριασμό της ναυτιλιακής, συμφερόντων του, Ocean Rig που θα τους εξασφαλίσουν απασχόληση για την επόμενη τριετία.

Το ποσό των 2,2 δισ. αφορά τους ναύλους των πλοίων αυτών για την εργασία τους σε εκμεταλλεύσεις πετρελαϊκών και ενισχύουν την θέση της εταιρείας έναντι των κεφαλαιαγορών δεδομένων και των αυξημένων αναγκών χρηματοδότησης του στόλου αυτού.

Σημειώνεται ότι κάθε τέτοιο πλοίο έχει κόστος ναυπήγησης της τάξης των 600 εκατ. δολ. Αποτελούν δε απαραίτητο μέσο για  την ανακάλυψη και εκμετάλλευση κοιτασμάτων πολύ μεγάλου βάθους. Η Ocean Rig UDW αποτελεί θυγατρική της εισηγμένης στο Nasdaq, DryShips συμφερόντων Γ. Οικονόμου και ελέγχει -μαζί με τα υπό ναυπήγηση- 9 τέτοια drillships.

Οι επενδύσεις της και τα ναυλοσύμφωνά της, αναδεικνύουν τον Γ. Οικονόμου μεταξύ των πρωταγωνιστών αυτού του, ιδιαίτερα μεγάλης έντασης κεφαλαίου, κλάδου της ναυτιλίας και κατ΄ επέκταση της πετρελαϊκής βιομηχανίας που αναζητά νέα κοίτασμα υδρογονανθράκων ανα την πλανήτη. Έρχεται δε να αντιδιασταλεί με τις πιέσεις που δέχονται παραδοσιακού τύπου πλοίων όπως τα φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην και τα δεξαμενόπλοια. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα αποτελέσματα δευτέρου τριμήνου της DryShips, αν και ζημίες, ενισχύθηκαν σημαντικά από τον κύκλο εργασιών της θυγατρικής της, Ocean Rig.

Η DryShips ανακοίνωσε ζημίες μειωμένες στα 18,2 εκατ. δολ. για το δεύτερο τρίμηνο έναντι ζημιών 114 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Τα έσοδά της ανήλθαν στα 336 εκατ. αυξημένα κατά 50% από πέρυσι με βασικό μοχλό τον υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών από τα drillships της θυγατρικής στα 263,5 εκατ.

Η DryShips ελέγχει στόλο 46 ποντοπόρων φορτηγών -των υπό ναυπήγηση για λογαριασμό της συμπεριλαμβανομένων- και 12 δεξαμενοπλοίων.

Ο Έλληνας εφοπλιστής σε δηλώσεις του αναγνώρισε την δυσμενή συγκυρία για τα φορτηγά αλλά και τα δεξαμενόπλοια, τονίζοντας ότι οι ναύλοι τους στην spot αγορά παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά και οι αξίες των πλοίων έχουν καταρρεύσει περαιτέρω την τελευτά διετία μετά και από την πτώση που ακολούθησε τα υψηλά της περιόδου 2007-2008.

Χαρακτήρισε όμως την θέση της ναυτιλιακής ως έχουσα τα αναγκαία αμυντικά χαρακτηριστικά και τα ρευστά διαθέσιμα για να αντεπεξέλθει της κρίσης και τα πλεονεκτήματα που γεννά η ιδιοκτησία της Ocean Rig.

Δεν υπάρχουν σχόλια: