Ο σημερινός αγώνας στο Χόκερνχάιμ ήταν μοναδικός, η F1 διάγει την καλύτερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της. Ο καιρός ιδανικός για τους θεατές με τη θερμοκρασία αέρα να μην υπερβαίνει τους 21 βαθμούς Κελσίου και τα σύννεφα να παίζουν κρυφτούλι με το ήλιο. Ταυτόχρονα τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές έδιναν μάχη για τις τρεις πρώτες θέσεις μέχρι τον τελευταίο γύρο με τη διαφορά ανάμεσά τους να μην ξεπερνά τα 3 δευτερόλεπτα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το πρωινό ήταν πιεστικό για τους ανθρώπους της Red Bull μετά τη χθεσινή παραπομπή από το τεχνικό έφορο της FIA στους αγωνοδίκες με θέμα τους χάρτες ροπής του κινητήρα της Renault στην RB8. O Τζο Μπάουερ επισήμανε χαμηλότερη μέγιστη τιμή και υψηλότερη μέση τιμή στις μεσαίες στροφές απ’ ότι το σύνηθες. Πρακτικά η απόκριση του κινητήρα δεν είναι γραμμική στο πάτημα του γκαζιού και αυτό εξασφαλίζει μια σταθερή ροή καυσαερίων προς το διαχύτη.
Οι αγωνοδίκες έκριναν παράνομο το προσπέρασμα του Φέτελ επί του Μπάτον, τιμωρόντας τον με ποινή 20 δευτερολέπτων (ισοδύναμη της διέλευσης από τα πιτ). Έτσι ο Γερμανός πέφτει στην 5η θέση, με τους Μπάτον/Ράικονεν να πλαισιώνουν τον Αλόνσο στο βάθρο και τον Καμούι Κομπαγιάσι να ανεβαίνει στη 4η θέση.
Στην εκκίνηση ο Αλόνσο έφυγε καταπληκτικά μην αφήνοντας στο Φέτελ κανένα περιθώριο. Αντίθετα ο Γερμανός χρειάστηκε να παίξει άμυνα για να μην χάσει και τη 2η θέση από τον Σουμάχερ στις πρώτες στροφές. Μετέπειτα ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό με το Φέτελ να ακολουθεί κατά πόδας τον Αλόνσο. Πιο πίσω ο Μπάτον εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα και τη στρατηγική της McLaren πέρασε τους Χούλκενμπεργκ, Μαλντονάντο και Σουμάχερ και κατάφερε κινούμενος σε ρυθμό εφάμιλλο των πρωτοπόρων να βρεθεί πίσω τους.
Η μαλακή γόμα που χρησιμοποίησαν όλοι στην εκκίνηση έδωσε τη θέση της στη μέση μετά το πρώτο πιτ στοπ.
Στο δεύτερο πιτ στοπ ο Μπάτον μπήκε ένα γύρο νωρίτερα και εκμεταλλευόμενος την ταχύτατη αλλαγή ελαστικών (2.4 sec, ρεκόρ για φέτος) πέρασε μπροστά από το Φέτελ που στον επόμενο γύρο χρειάστηκε κοντά 4 sec για να αλλάξει λάστιχα. Ο Φέτελ εκνευρίστηκε απ’ αυτό και το έδειξε όπως νωρίτερα είχε αντιδράσει έντονα όταν τον πέρασε ο Χάμιλτον που ήταν ένα γύρο πίσω.
To αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο των McLaren φαίνεται ότι δουλεύει και η ΜΡ4/27 μετά από δυο αγώνες μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας σε Βαλένθια και Σίλβερστον σήμερα παρουσιάστηκε ξανά ανταγωνιστική. Θα μπορούσε ο Μπάτον σήμερα να έχει πάρει ακόμη και τη νίκη αν δεν έβρισκε στο διάβα του έναν εκπληκτικό αλάνθαστο Αλόνσο.
Ο Ισπανός που αυτή την εποχή βρίσκεται οδηγικά στην καλύτερη φάση της καριέρας του, οδήγησε εκπληκτικά και δίκαια πήρε την 3η του φετινή νίκη, επιτυχία που του στέρησε ο Γουέμπερ πριν 15 μέρες στο Σίλβερστον.
Ο Μπάτον που στο τελευταίο μέρος του αγώνα πίεσε ασφυκτικά τον Αλόνσο για την πρώτη θέση είδε τα ελαστικά του να πέφτουν στους τελευταίους γύρους. Ο Φέτελ βρήκε την ευκαιρία να τον πλησιάσει ξανά σε απόσταση βολής και τελικά ανέκτησε τη 2η θέση, δυο γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.
Το προσπέρασμα έγινε με χρήση DRS στα φρένα για τη στροφή 6 οι δυο πιλότοι βρέθηκαν πλάι - πλάι στην έξοδο και μονομάχησαν με το Φέτελ να πατάει εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες εξετάζουν το θέμα.
Μετά το τέλος του αγώνα στο βάθρο των νικητών ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Νίκι Λάουντα ρώτησε τον Αλόνσο για τα συναισθήματα που προκαλεί σ' έναν Ισπανό η νίκη επί Γερμανικού εδάφους οδηγώντας ένα Ιταλικό μονοθέσιο. Η απάντηση του 30χρονου Ισπανού πρωταθλητή ήταν εντυπωσιακή: "Δεν καταλαβαίνω πολλά από πολιτική αλλά σίγουρα μ' όλα αυτά που γίνονται στην Ευρώπη, η κατάσταση είναι άσχημη στην Ισπανία και δεν είναι ιδιαίτερα καλή στην Ιταλία το να νικήσω εδώ με Ιταλικό μονοθέσιο που το έχει σχεδιάσει ένας Έλληνας (σ.σ: ο Νικόλας Τομπάζης) σίγουρα είναι μια εικόνα σημαντική".
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή το GP της Ουγγαρίας.
Το πρωινό ήταν πιεστικό για τους ανθρώπους της Red Bull μετά τη χθεσινή παραπομπή από το τεχνικό έφορο της FIA στους αγωνοδίκες με θέμα τους χάρτες ροπής του κινητήρα της Renault στην RB8. O Τζο Μπάουερ επισήμανε χαμηλότερη μέγιστη τιμή και υψηλότερη μέση τιμή στις μεσαίες στροφές απ’ ότι το σύνηθες. Πρακτικά η απόκριση του κινητήρα δεν είναι γραμμική στο πάτημα του γκαζιού και αυτό εξασφαλίζει μια σταθερή ροή καυσαερίων προς το διαχύτη.
Οι αγωνοδίκες έκριναν παράνομο το προσπέρασμα του Φέτελ επί του Μπάτον, τιμωρόντας τον με ποινή 20 δευτερολέπτων (ισοδύναμη της διέλευσης από τα πιτ). Έτσι ο Γερμανός πέφτει στην 5η θέση, με τους Μπάτον/Ράικονεν να πλαισιώνουν τον Αλόνσο στο βάθρο και τον Καμούι Κομπαγιάσι να ανεβαίνει στη 4η θέση.
Στην εκκίνηση ο Αλόνσο έφυγε καταπληκτικά μην αφήνοντας στο Φέτελ κανένα περιθώριο. Αντίθετα ο Γερμανός χρειάστηκε να παίξει άμυνα για να μην χάσει και τη 2η θέση από τον Σουμάχερ στις πρώτες στροφές. Μετέπειτα ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό με το Φέτελ να ακολουθεί κατά πόδας τον Αλόνσο. Πιο πίσω ο Μπάτον εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα και τη στρατηγική της McLaren πέρασε τους Χούλκενμπεργκ, Μαλντονάντο και Σουμάχερ και κατάφερε κινούμενος σε ρυθμό εφάμιλλο των πρωτοπόρων να βρεθεί πίσω τους.
Η μαλακή γόμα που χρησιμοποίησαν όλοι στην εκκίνηση έδωσε τη θέση της στη μέση μετά το πρώτο πιτ στοπ.
Στο δεύτερο πιτ στοπ ο Μπάτον μπήκε ένα γύρο νωρίτερα και εκμεταλλευόμενος την ταχύτατη αλλαγή ελαστικών (2.4 sec, ρεκόρ για φέτος) πέρασε μπροστά από το Φέτελ που στον επόμενο γύρο χρειάστηκε κοντά 4 sec για να αλλάξει λάστιχα. Ο Φέτελ εκνευρίστηκε απ’ αυτό και το έδειξε όπως νωρίτερα είχε αντιδράσει έντονα όταν τον πέρασε ο Χάμιλτον που ήταν ένα γύρο πίσω.
To αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο των McLaren φαίνεται ότι δουλεύει και η ΜΡ4/27 μετά από δυο αγώνες μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας σε Βαλένθια και Σίλβερστον σήμερα παρουσιάστηκε ξανά ανταγωνιστική. Θα μπορούσε ο Μπάτον σήμερα να έχει πάρει ακόμη και τη νίκη αν δεν έβρισκε στο διάβα του έναν εκπληκτικό αλάνθαστο Αλόνσο.
Ο Ισπανός που αυτή την εποχή βρίσκεται οδηγικά στην καλύτερη φάση της καριέρας του, οδήγησε εκπληκτικά και δίκαια πήρε την 3η του φετινή νίκη, επιτυχία που του στέρησε ο Γουέμπερ πριν 15 μέρες στο Σίλβερστον.
Ο Μπάτον που στο τελευταίο μέρος του αγώνα πίεσε ασφυκτικά τον Αλόνσο για την πρώτη θέση είδε τα ελαστικά του να πέφτουν στους τελευταίους γύρους. Ο Φέτελ βρήκε την ευκαιρία να τον πλησιάσει ξανά σε απόσταση βολής και τελικά ανέκτησε τη 2η θέση, δυο γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.
Το προσπέρασμα έγινε με χρήση DRS στα φρένα για τη στροφή 6 οι δυο πιλότοι βρέθηκαν πλάι - πλάι στην έξοδο και μονομάχησαν με το Φέτελ να πατάει εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες εξετάζουν το θέμα.
Μετά το τέλος του αγώνα στο βάθρο των νικητών ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Νίκι Λάουντα ρώτησε τον Αλόνσο για τα συναισθήματα που προκαλεί σ' έναν Ισπανό η νίκη επί Γερμανικού εδάφους οδηγώντας ένα Ιταλικό μονοθέσιο. Η απάντηση του 30χρονου Ισπανού πρωταθλητή ήταν εντυπωσιακή: "Δεν καταλαβαίνω πολλά από πολιτική αλλά σίγουρα μ' όλα αυτά που γίνονται στην Ευρώπη, η κατάσταση είναι άσχημη στην Ισπανία και δεν είναι ιδιαίτερα καλή στην Ιταλία το να νικήσω εδώ με Ιταλικό μονοθέσιο που το έχει σχεδιάσει ένας Έλληνας (σ.σ: ο Νικόλας Τομπάζης) σίγουρα είναι μια εικόνα σημαντική".
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή το GP της Ουγγαρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου