4/2/15

Πισωγύρισμα στο... 2013 για τους 'Ελληνες καταναλωτές στο τέλος του 2014

Μπορεί το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα, ειδικά κατά το πρώτο μισό του 2014, να βελτιώθηκε, ωστόσο, το δεύτερο εξάμηνο του έτους και ειδικά τους τελευταίους μήνες γύρισε πίσω στο... 2013.
Όπως επισημαίνεται στην τελευταία έρευνα της GFK σχετικά με το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη και την Ελλάδα, οι Έλληνες καταναλωτές αντιμετώπισαν πολύ πιο αισιόδοξα τις εξελίξεις στην οικονομική κατάσταση κατά 2014. Ο αντίστοιχος δείκτης αυξήθηκε από τις -32,5 μονάδες που βρισκόταν τον Ιανουάριο του 2014 στις -10,0 μονάδες τον Ιούνιο, που είναι η πιο υψηλή τιμή από τον Δεκέμβριο του 2009.
Αν και η προθυμία για αγορές είναι ένας μη σταθμισμένος δείκτης, η διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών ενισχύθηκε και από τα ελπιδοφόρα οικονομικά δεδομένα κατά το πρώτο μισό του έτους. Αυτός ο δείκτης αυξήθηκε από τις -37,6 μονάδες τον Ιανουάριο στις -3,8 μονάδες τον Ιούλιο. Κατά το δεύτερο μισό του 2014 αυτή η αισιοδοξία μειώθηκε σταδιακά. Μέχρι τον Δεκέμβριο, η προθυμία για αγορές είχε μειωθεί στις -31,5 μονάδες και συνεπώς ήταν εφάμιλλη της τιμής του προηγούμενου έτους.
Οι οικονομικές προσδοκίες σημείωσαν πάλι μικρή μείωση κατά το δεύτερο μισό του έτους, αλλά, ευρισκόμενες στις -16,3 μονάδες τον Δεκέμβριο, ήταν ξεκάθαρα υψηλότερες από την αρχή του έτους.
Αν και η ανεργία εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά υψηλή με το τρέχον ποσοστό να βρίσκεται στο 25,8%, έχει πτωτικές τάσεις. Αντίστοιχα, οι τιμές των εισοδηματικών προσδοκιών κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους εξακολουθούν να είναι σημαντικά χαμηλότερες από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο των 0 μονάδων. Παρ'όλ' αυτά, ο δείκτης βελτιώθηκε από τη χαμηλότερη τιμή των -38,1 μονάδων τον Φεβρουάριο στις -18,0 μονάδες τον Ιούνιο. Κατά τη διάρκεια των μηνών που ακολούθησαν, η τιμή έπεσε και πάλι ελαφρώς, φτάνοντας τις -22,2 μονάδες τον Δεκέμβριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: