23/9/12

Την καρό σημαία είδε στην Marina Bay ο Σεμπάστιαν Φέτελ

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ επέστρεψε στην διεκδίκηση του φετινού τίτλου, κερδίζοντας τον αγώνα στους δρόμους της Marina Bay. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή νίκη για τον περυσινό παγκόσμιο πρωταθλητή.


Ο Σεμπάστιαν Φέτελ επέστρεψε στην διεκδίκηση του φετινού τίτλου, κερδίζοντας τον αγώνα στους δρόμους της Marina Bay. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή νίκη για τον περυσινό παγκόσμιο πρωταθλητή που είχε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το Μπαχρέιν (22/4). Με αυτά και με αυτά κατάφερε να επιστρέψει στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, πίσω από τον πρωτοπόρο Αλόνσο, μειώνοντας τη διαφορά του από τον πιλότο της Ferrari στους 29 βαθμούς.
Ο Ισπανός μπόρεσε μετά από μάχες (ιδίως με τον Μαλντονάτο) να ανέβει μία θέση στον αγώνα από εκείνη που ξεκίνησε και να τερματίσει τρίτος. Ξανά λοιπόν στο βάθρο ο πιλότος της Ferrari που εξακολουθεί να διατηρεί το προβάδισμα στην γενική κατάταξη. Σημαντικό ρόλο σε αυτό σήμερα έπαιξε η πρώτη διακοπή του αγώνα μετά την πρόσκρουση στον τοίχο του Καρθικέγιαν στην στροφή 18 της πίστας στον 33ο γύρο. Τότε ο Ισπανός κατάφερε να περάσει τρίτος μπροστά από τον Μαλντονάτο, ο οποίος όχι μόνο έχασε αρκετά από την είσοδο του αυτοκινήτου Ασφαλείας, αλλά ενημερώθηκε στη συνέχεια ότι θα πρέπει να εγκαταλείψει λόγω υδραυλικού πρόβληματος.
Θα έλεγε κανείς ότι ήταν αδικία για τον πιλότο της Williams καθώς ήταν μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν τρίτος, δίνοντας αξιόλογη μάχη με τον Αλόνσο. Μην ξεχνάμε ότι είχε εκκινήσει δεύτερος, αλλά μετά την άσχημη εκκίνησή του είχε πέσει τέταρτος. Κατάφερε όμως μετά την εγκατάλειψη του Χάμιλτον να βλέπει βάθρο. Η χαρά του βέβαια δεν κράτησε πολύ αφού στον 35ο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα χρειάζονταν ένα καλό αποτέλεσμα καθώς μετά τη νίκη στο GP στην Ισπανία δεν έχει καταφέρει να κερδίσει κάποιους βαθμούς.
Τα άσχημα αποτελέσματα συνεχίστηκαν για τη Williams καθώς και ο Μπρούνο Σένα στον τελευταίο γύρο πριν τη λήξη του αγώνα. Εναν αγώνα που πέρασε το χρονικό περιθώριο των δύο ωρών και ολοκληρώθηκε όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί πριν καν συμπληρωθούν οι 61 γύροι. Κάτι που είχε να συμβεί πάρα πολλά χρόνια στην Formula 1.
Αιτία ήταν οι δύο φορές που μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Η πρώτη στον 33ο γύρο μετά την επαφή του Καρθικέγιαν με τον τοίχο όπου και έσπασε η εμπρός δεξιά ανάρτηση της HRT και η δεύτερη ήταν στον 39 γύρο, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλεία είχε μόλις βγει! Το μπλοκάρισμα των φρένων του Σουμάχερ και η σφοδρή σύγκρουσή του με την Toro Rosso του Ζαν-Ερίκ Βερνιέ, άφησαν άφωνους όλους. Ο Γάλλος προσπαθούσε να περάσει τον Πέρεθ, στριμώχτηκε και τότε ήρθε με ταχύτητα ο Σουμάχερ για να τον πετάξει στον αέρα. Κάπου εκεί τελείωσε άδοξα ο αγώνας και για τους δύο πιλότους.
Το Οσκαρ πάντως ατυχίας ανήκε δικαιωματικά στον poleman Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός είχε μία εκπληκτική εκκίνηση, πέρασε μπροστά και μέχρι τον 23ο γύρο διατηρούσε την πρωτοπορία παρά το κυνηγητό από τον Φέτελ. Τότε όμως το κιβώτιο ταχυτήτων της McLaren παρέδωσε το πνεύμα και η προσπάθεια του Χάμιλτον έληξε πολύ νωρίς. Υπάρχουν υποψίες από τα λεγόμενα των μηχανικών της ομάδας του Βρετανού ότι το πρόβλημα υπήρχε και χθες, αλλά έγιναν ενέργειες να λυθεί, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα.
Την παρτίδα για την McLaren Mercedes κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον που τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Τα πράγματα ίσως να ήταν καλύτερα για εκείνον, αν οι μηχανικοί του προσέφεραν ένα γρήγορο πρώτο πιτστόπ στην αρχή του αγώνα. Τότε ίσως να έβγαινε μπροστά από τον Φέτελ και τώρα να ήταν αυτός ο νικητής. Τα ίσως και μπορεί όμως δεν συνάδουν με την πραγματικότητα και αυτή έχει να κάνει με τη δεύτερη θέση του Βρετανού στη Σιγκαπούρη.
Χαμόγελα αισιοδοξίας και ικανοποίησης στη Force India που είδε τον Πολ ντι Ρέστα να τερματίζει τέταρτος. Αυτή ήταν η ολοκλήρωση ενός καλού τριημέρου για την ομάδα του Βιτζάι Μαλάια. Τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ να βρισκόταν στην πρώτη δεκάδα, αν δεν είχε ένα κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό μετά από επαφή με τον Κομπαγιάσι στον 50ό γύρο. Ο Γερμανός όρμησε να περάσει τον Ιάπωνα που είχε μόλις δεχθεί την προσπέραση του Γουέμπερ. Δεν τα κατάφερε όμως και τότε τα δύο μονοθέσια είχαν επαφή με αποτέλεσμα το δικό του να έχει ένα κλατάρισμα και του Κομπαγιάσι να σπάσει η εμπρός αεροτομή. Και οι δύο πήγαν στα πιτς, χάνοντας πολύτιμες θέσεις. Ετσι τερμάτισαν 14ος (Χούλκενμπεργκ) και 13ος, αντίστοιχα.
Αθόρυβα ο Νίκο Ρόζμπεργκ ανέβασε τη Mercedes στην πέμπτη θέση, μπροστά από το δίδυμο της Lotus με τον Ραϊκόνεν να είναι έκτος και τον Γκροσεάν έβδομος. Καθόλου καλός αγώνας για τον πρώτο που χάνει με αυτή θέση πολύτιμο έδαφος στο κυνήγι του τίτλου.
Παρά τα προβλήματα και το γρήγορο πρώτο πιτσόπ (στο δεύτερο γύρο) ο Φελίπε Μάσα ήταν πολύ μαχητικός στη Σιγκαπούρη, προσπαθώντας να δώσει απαντήσεις γύρω από την πιθανή αντικατάσταση του στη Ferrari. Ο Βραζιλιάνος, οδηγώντας θεαματικά, κατάφερε να τερματίσει όγδοος. Σημείο αναφοράς η προσπέρασή του στον Ντανιέλ Ρικιάρντο στον 46ο γύρο. Τελικά ο νεαρός πιλότος της Toro Rosso τερμάτισε ένατος, εμπρός από τον Μακ Γουέμπερ, ο οποίος πήρε τον έναν βαθμό.
Ο Πέρεθ με σπασμένη εμπρός αεροτομή από την επαφή του με τον Χούλκεμπεργκ στον 50ό γύρο έμεινε εκτός βαθμών (11ος), σε έναν αγώνα που όπως φάνηκε από την αρχή δυσκόλεψε τη Sauber.
Πολύ καλή ήταν εμφάνιση για τον Τίμο Γκλοκ με τη Marussia, ο οποίος κατετάγη 12ος τη στιγμή που ο teammate του Πικ ήταν 16ος. Ο Χέικι Κοβαλάινεν ολοκλήρωσε τον αγώνα 15ος και ο Πέντρο ντε Λα Ρόσα 17ος.
Στους κατασκευαστές η Red Bull με τη νίκη του Φέτελ, έχει πλέον έναν «αέρα» 37 βαθμών από τη δεύτερη McLaren ενώ ακολουθεί η Ferrari.
Η Formula 1 θα παραμείνει στη Ασία όπου σε δύο εβδομάδες θα ταξιδέψει στην Ιαπωνία.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 2.00:26.144
2. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes + 8.959
3. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari + 15.227
4. Πολ Ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 19.063
5. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes + 34.759
6. Κίμι Ραικόνεν Lotus-Renault + 35.700
7. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault + 36.600
8. Φελίπε Μάσα Ferrari + 42.800
9. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 45.800
10. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault + 47.100
11. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari + 50.600
12. Τίμο Γκολ Marussia-Cosworth + 1 γύρος
13. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1 γύρος
14. Νίκο Χούλκενμπερκ Force India-Mercedes + 1 γύρος
15. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth + 1 γύρος
16. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος
17. Πέντρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth + 1 γύρος
18. Μπρούνο Σένα Williams-Renault + 2 γύροι
19. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault + 2 γύροι
Βαθμολογία οδηγών
1. Φερνάντο Αλόνσο 194
2. Σεμπάστιαν Φέτελ 165
3. Κίμι Ραϊκόνεν 149
4. Λιούις Χάμιλτον 142
5. Μαρκ Γουέμπερ 133
6. Τζένσον Μπάτον 119
7. Νίκο Ρόζμεπργκ 93
8. Ρομάν Γκροσεάν 82
9. Σέρζιο Πέρεθ 65
10. Φελίπε Μάσα 51
11. Πολ Ντι Ρέστα 44
12. Μίκαελ Σουμάχερ 43
13. Καμούι Κομπαγιάσι 35
14. Νίκο Χούκενμπεργκ 31
15. Παστόρ Μαλντονάτο 29
16. Μπρούνο Σένα 25
17. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ 8
18. Ντανιέλ Ρικιάρντο 6
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Red Bull-Renault 298
2. McLaren-Mercedes 261
3. Ferrari 245
4. Lotus-Renault 231
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 100
7. Force India-Mercedes 75
8. Williams-Renault 54

Δεν υπάρχουν σχόλια: