Εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την ανάληψη από ιδιώτες της διαχείρισης των σκουπιδιών, μια μπίζνας πολλών δις ευρώ κάθε χρόνο. Ο υφυπουργός Εσωτερικών, Π. Κουκουλόπουλος, το έχει ανακοινώσει, οι χωροθετήσεις σε τέσσερα σημεία στην Αττική υπάρχουν, το πρόβλημα με την Κερατέα φαίνεται να λύνεται, οπότε το μόνο που μένει είναι να πάρουν θέση οι «μνηστήρες» της βρομιάς που αξίζει χρυσάφι.
Όπως όλα δείχνουν, στη μάχη των απορριμμάτων θα πάρουν μέρος όλα τα μεγάλα ονόματα του διεθνούς και εγχωρίου επιχειρηματικού κατεστημένου. Αυτού που έχει συνηθίσει να ανεβάζει και να κατεβάζει κυβερνήσεις ή να επιβάλει σχήματα που το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να μοιράσουν την πίτα. Ακριβώς όπως έγινε πριν από όχι και τόσο πολλά χρόνια με την “οικουμενική κυβέρνηση Ξενοφώντα Ζολώτα” που μοίρασε στην Ζήμενς και την Ιντρακόμ τις ελληνικές τηλεπικοινωνίες και θεσμοποίησε την διαπλοκή.
Από τα ονόματα που ενδιαφέρονται για τα σκουπίδια καταλαβαίνει κανείς και γιατί κάποιοι στηρίζουν την κυβέρνηση Παπαδήμου η οποία μόλις κάνει τη δουλειά της (τη μοιρασιά εννοείται) θα φάει μεγάλη κλωτσιά από τους νταβατζήδες και τους εθνικούς προμηθευτές.
Αυτός που φυσικά παίζει δυνατά είναι ο όμιλος Μπόμπολα μέσω της εταιρείας ΗΛΕΚΤΩΡ η οποία έχει εμπειρία στη διαχείριση των σκουπιδιών και έχει και τεχνογνωσία από το εξωτερικό. Μη σας πω ότι παίζει εν ου παικτοίς και δεν είναι καθόλου τυχαία η άνευ όρων στήριξη στον Παπαδήμο από τις εφημερίδες του συγκροτήματος της Μεταμόρφωσης.
Αλλά στο κόλπο φαίνεται να μπαίνει και ο Σ. Κόκαλης, πανταχού παρών σε όλες τις μεγάλες δουλειές του δημοσίου. Η Ιντρακάτ φαίνεται να προωθεί τη δική της πρόταση σε συνεργασία με τη γαλλική Suez Environnement. Δε θα πρέπει να αποκλείσουμε μια ακόμη συνεργασία των δύο επιχειρηματιών μετά από αυτή για την απόκτηση του Κρατικού Λαχείου η οποία πιθανότατα να επεκταθεί και στον ΟΠΑΠ. Μπόμπολας και Κόκκαλης φαίνεται να τα έχουν βρει σε πολλά σημεία ενώ και η γαλλική εταιρεία έχει δοσοληψίες με τον όμιλο Μπόμπολα για τον έλεγχο της ΕΥΑΘ.
Κατά τα λοιπά, στους μεγάλους παίκτες των απορριμμάτων θα πρέπει να υπολογιστούν ο Γ. Περιστέρης της ΓΕΚ, που έχει φτιάξει τη θυγατρική ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ η οποία ασχολείται με την ανάπτυξη μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από βιομάζα – και την στηρίζει το γνωστό παραπαίον συγκρότημα της Μιχαλακοπούλου.
Επίσης, ο όμιλος Λάτση αλλά και ο όμιλος Λασκαρίδη μέσω της εταιρείας Μεσόγειος που κάνει τα έργα στην Κερατέα.
Καύση, αποξήρανση, θερμική επεξεργασία, παραγωγή ενέργειας από βιομάζα; Ότι κι αν επιλεγεί, τα εργοστάσια που θα φτιαχτούν θα δώσουν τεράστια κέρδη στους διαχειριστές τους. Παράλληλα, θα ανοίξει ο δρόμος και για την ιδιωτικοποίηση της συλλογής των σκουπιδιών η οποία τώρα γίνεται από τους δημοτικούς υπαλλήλους με τα γνωστά αποτελέσματα.
Και πριν προχωρήσουμε παρακάτω ένα αφελές ερώτημα: από τους “νεοφιλελεύθερους” της ΝΔ που έχουν ερωτευθεί τον Παπαδήμο, ενδιαφέρεται κανείς ιδιαιτέρως για τα σκουπίδια;
Αν κανείς διαβάσει πίσω από τις συναντήσεις, τα ταξίδια, τις κουβέντες και τα «χτυπήματα» θα αντιληφθεί ότι εδώ και καιρό ο τζόγος αποτελεί το φιλέτο που όλοι θέλουν να πάρουν. Η κυβέρνηση Ξενοφώντα… Παπαδήμου θα μοιράσει πολλά και ο τζόγος είναι ένα από αυτά. Άλλωστε αυτό δεν κάνουν οι κυβερνήσεις… ειδικού σκοπού;
Η μητέρα των «μαχών» μεταξύ διεθνών και ελληνικών συμφερόντων αφορά την ιδιωτικοποίηση των Λαχείων ( Λαϊκό, Εθνικό, Πρωτοχρονιάτικο, Ξυστό» ). Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ΟΠΑΠ, Intralot και η ιταλική Lottomatica (που εκπροσωπείται από τον κ. Μπόμπολα) θα κατέβουν μαζί σε ένα πολύ ισχυρό σχήμα για να διεκδικήσουν τα λαχεία. Έκπληξη θα μπορούσε να πει κανείς αν θυμηθεί τις αλληλοκατηγορίες, αλλά οι μπίζνες είναι πάνω από όλα. Μάλιστα, λέγεται ότι στο σχήμα θα μπει και η αμερικανική Scientific, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους λαχείων στον κόσμο. Άλλοι παίκτες που θέλουν τα λαχεία είναι η καναδική Pollard, η Βρετανική Camelot, η Αυστραλιανή Τaytt, η Αustrian Lottery, η Ιταλική SISAL που ελέγχει το Apax.
Ακολουθούν οι διαγωνισμοί για τα 16.500 και 18.500 μηχανήματα – φρουτάκια για τα οποία ακούγονται ως μνηστήρες πάλι INTRALOT, η Lottomatica αλλά και επιχειρηματίες όπως ο Κοπελούζος, ο Μελισανίδης, ο Κοντομηνάς κ.λπ. Τα λεφτά είναι πολλά, πάνω από 800 εκατ. για τους δύο αυτούς διαγωνισμούς ενώ θα ακολουθήσει και το πακέτο πώλησης των μετοχών του ΟΠΑΠ που κατέχει το δημόσιο.
Μετά τις Γιορτές θα έρθει στη Βουλή η σύμβαση για τη Siemens με την οποία θα ξεμπλοκάρει το θέμα των επτά νέων σταθμών του Μετρό της Αθήνας. «Είναι θέμα απόλυτης προτεραιότητας» έχει τονίσει ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης.
Έως τα μέσα του 2012 αναμένεται η λειτουργία επτά νέων σταθμών του Μετρό, οι οποίοι κατασκευαστικά είναι έτοιμοι, αλλά δεν λειτουργούν επειδή κανείς δεν τολμούσε να βάλει την υπογραφή του. Τώρα όμως που θα υπάρχει “εθνική στήριξη” θα ξεκολλήσουν και τα στυλό. Πρόκειται για τους σταθμούς Περιστέρι, Ανθούπολη και Χαϊδάρι στη γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας προς τα δυτικά προάστια και Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό στην γραμμή 2 του Μετρό προς τη νότια Αθήνα.
Πριν από μερικές ημέρες εξάλλου, στο υπουργικό συμβούλιο λύθηκαν ΧΩΡΙΣ ΚΑΥΓΑΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΧΑΙΡΩΜΑΤΑ δύο άλλα καυτά θέματα της διαπλοκής: Το πρώτο αφορούσε τον συμβιβασμό με τη Siemens και την εξουσιοδότηση στον Ευ. Βενιζέλο να κλείσει το ζήτημα με συμψηφισμό ώστε να προχωρήσουν και τα έργα του μετρό που έχουν παγώσει.
Το δεύτερο αφορούσε στα πέντε μεγάλα οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης που έχουν κολλήσει λόγω απουσίας τραπεζικής χρηματοδότησης. Το σχέδιο για να ξεμπλοκάρουν τα έργα που έχουν ήδη αναλάβει ο Μπόμπολας, η J&P Αβαξ, η ΓΕΚ Τέρνα, η ΑΕΓΕΚ και οι υπόλοιποι ξένοι εργολάβοι προβλέπει την παρέμβαση της ΕΤΕπ με χορήγηση δανείου 4-5 δις ευρώ στις τράπεζες ή την απευθείας δανειοδότηση των κατασκευαστών.
Λύνεται έτσι ένα διπλό πρόβλημα. Ικανοποιείται η Siemens και βολεύονται οι εργολάβοι. Κι όλα αυτά έχει αναλάβει να τα λύσει ο κ. Βενιζέλος και ενδεχομένως αυτή να είναι και η πραγματική αιτία των καυγάδων του με τον κ. Βορίδη και όχι τα …διαζύγια (για να μην περνάνε για βλάκες, δηλαδή)
Για τον ντροπιαστικό συμβιβασμό με την Ζήμενς έχουμε γράψει κι άλλες φορές. Υπενθυμίζουμε καταρχήν ότι στην Αμερική η Siemens υποχρεώθηκε πρόσφατα να βγάλει από την τσέπη της $1.6 δις για να διευθετήσει τις κατηγορίες για συστηματικές δωροδοκίες σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο για την εξασφάλιση πολυπόθητων συμβάσεων. Με άλλα λόγια βρήκαν την κότα με τα χρυσά αυγά η Αμερικανοί και την αρμέγουν αλύπητα…..μπράβο τους
Εμείς στο Ελλάντα είμαστε ακόμα στην … επίκυψη
Και η Siemens εκεί που μας χρώσταγε μας ζητά τώρα και το βόδι.
Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, αφού το ΠΑΣΟΚ δεν τολμούσε να κάνει μόνο του τον εξωδικαστικό συμβιβασμό ανέθεσαν στον Βενιζέλο να τον κάνει μέσω της …οικουμενικής οδού της κυβέρνησης Παπαδήμου. (Τα ίδια δεν γινόντουσαν και επί οικουμενικής Ζολώτα;).
Στην αρχή, επί Παμπούκη, είχαν σκεφθεί να δώσει «συμβιβαστικά» η Ζήμενς 100-150 εκατ. ευρώ «αποζημίωση» στο ελληνικό κράτος γα τα …100 εκατομμύρια που όπως υπολογίζουν έδωσε η Ζήμενς σε μίζες στους πολιτικούς διαχρονικά.
Επειδή όλοι καταλαβαίνουμε τι έχει να γίνει έτσι και κάνουν κάτι τέτοιο ο Βενιζέλος λέει τώρα ότι θα πάει τον συμβιβασμό στα 200 – 250 εκατ. ευρώ, αλλά σιγά μην συμφωνήσουν οι Γερμανοί. Έτσι όπως μαθαίνουμε η Μέρκελ έδωσε εντολή να κινηθεί η Ζήμενς για να διεκδικήσει …. δικαστικά αυτά που της χρωστάνε ελληνικά νοσοκομεία από εξοπλισμό που τους προμήθευσε (όλοι ξέρουμε με ποιες διαδικασίες). ‘Έτσι στο τέλος θα πούνε μας ζητάτε τόσα, σας ζητάμε τόσα πάρτε και …10 εκατομμυριάκια για την διαφορά.
Κινδυνεύει να μείνει στην ιστορία ως …”Ξενοφών Παπαδήμος”
Έρχονται κι άλλα επεισόδια στο παιχνίδι της μοιρασιάς για τις μεγάλες business. Δεν ξέρουμε πόσα γνωρίζει ο κ. Παπαδήμος αλλά μάλλον θα πρέπει να προσέξει να μην γίνει …. Ξενοφών Παπαδήμος και η κυβέρνησή του μείνει στην ιστορία ως μια ακόμη οικουμενική που μοίρασε την πίτα.
Ο υπουργός υποδομών κ. Βορίδης ευελπιστεί επίσης ότι επί των ημερών του θα αρθεί το αδιέξοδο στους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους και συγκεκριμένα την Ιονία Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο «Μορέας», τον Ε-65 και την ΠΑΘΕ για το τμήμα από τη Μαλακάσα μέχρι το Κλειδί. Μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ, της ενεργοποίησης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του «κουρέματος» της Ολυμπίας Οδού και του Ε-65 αναζητείται η τελική λύση. Επί της ουσίας όμως αυτό που πάει να γίνει είναι να υπάρξει τρικομματική ευλογία στους εθνικούς κατασκευαστές ώστε κανείς να μην φωνάζει στο μέλλον.
Τα άλλα μεγάλα ντηλ (στα οποία θα έχουμε την ευκαιρία να αναφερθούμε προσεχώς) αφορούν:
- Την μοιρασιά της πίτας στην Ενέργεια, όπου πάλι η Γερμανία πιέζει να έχει την μερίδα του λεόντος
- Την τραπεζική μοιρασιά που είναι και το μεγαλύτερο ντηλ και εξηγεί και την ..πρωθυπουργία Παπαδήμου, ως πλέον ειδικού.
- Στις τηλεπικοινωνίες, οι τρεις εταιρίες κινητής (Cosmote, Vodafone, Wind) πιέζουν προκειμένου να βελτιωθεί ο νόμος για την αδειοδότηση των κεραιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου