5/1/11
Πτώση 8-10% στις πωλήσεις μπύρας
Σημαντικές απώλειες, αλλά σαφώς μικρότερες από τους κλάδους των αλκοολούχων ποτών και του κρασιού οι οποίοι λόγω της κατακόρυφης αύξησης της φορολογίας έχουν πληγεί περισσότερο, κατέγραψε τη φετινή χρονιά η αγορά της μπύρας, στελέχη της οποίας εκτιμούν ότι το 2011 θα είναι εξίσου δύσκολο. Την ίδια ώρα πάντως που η αγορά καταγράφει σημαντική κάμψη πωλήσεων και η διαμάχη των δύο μεγάλων του κλάδου δηλαδή της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και της Μύθος καλά κρατεί, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία η οποία τον Απρίλιο επανακυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά τη FIX Hellas έχει διαγράψει κόντρα στην κρίση μια εξαιρετική πορεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι κόντρα στην κρίση και στην πτώση της κατανάλωσης η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε πρόσφατα σε αναθεώρηση προς τα πάνω των στόχων της θέτοντας σοβαρή υποψηφιότητα σε βάθος διετίας πλέον να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην αγορά της μπύρας. Ήδη και μην έχοντας καλά καλά συμπληρώσει ένα έτος κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά η μπύρα FIX έχει κατακτήσει μερίδιο 3%, -σημειώνεται ότι ο στόχος πενταετίας ήταν μερίδιο 5%, θα κλείσει με πωλήσεις 12,5 εκατ. ευρώ τον πρώτο χρόνο και με οριακά κέρδη. Για τον λόγο αυτό άλλωστε και προκειμένου να καλύψει την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση η διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας έχει ήδη δρομολογήσει μία νέα επένδυση για την επέκταση των εγκαταστάσεών της. Το ύψος της νέας επένδυσης ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 15 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν για την επέκταση των εγκαταστάσεων του υπερσύγχρονου ζυθοποιείου της, στη Ριτσώνα Ευβοίας, και τα 10 εκατ. ευρώ σε πάγιο εξοπλισμό ανάπτυξης των πωλήσεών της, στα τελικά σημεία κατανάλωσης. Με την ολοκλήρωση της νέας επένδυσης, τον Απρίλιο του 2011, η παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου της αναμένεται τουλάχιστον να τετραπλασιαστεί, συγκριτικά με τη δυνατότητα παραγωγής του 2010, που αντιστοιχούσε σε περίπου 120.000 εκατόλιτρα. Την ίδια ώρα η διοίκηση της εκτιμά ότι την επόμενη χρονιά το μερίδιό της στην αγορά μπύρας θα διαμορφωθεί στο 8% και οι πωλήσεις θα αγγίξουν τα 40 εκατ. ευρώ ενώ ο επόμενος στόχος είναι το 2012 το μερίδιό της να ανέλθει στο 12%. Από την άλλη πλευρά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι αποφασισμένη να προσβάλει πρόσφατη απόφαση του διοικητικού δικαστηρίου με την οποία δίνεται το «πράσινο φως» στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την συνεκδίκαση δύο υποθέσεων στην αγορά της μπύρας (αυτεπάγγελτη έρευνα της ΕΠΑΝΤ και καταγγελία της Μύθος). Και ενώ το σήριαλ με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τις έρευνές της στην αγορά της μπύρας καλά κρατεί, σε επιχειρηματικό επίπεδο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα συνεχίσει το επενδυτικό της πρόγραμμα ενώ για τη φετινή χρονιά θα εστιάσει στην κυκλοφορία νέων προϊόντων και διατήρηση των μειωμένων τιμών των προϊόντων της καθ όλη τη διάρκεια του 2011. Παράλληλα η διοίκηση δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ενίσχυση των εξαγωγών της σε νέες αγορές. Πάντως η πτώση στον όγκο πωλήσεων κατά 8-10% στο σύνολο της αγοράς έχει επηρεάσει την εταιρεία η οποία εκτιμά ότι οι πωλήσεις και τα κέρδη την τρέχουσα χρήση θα εμφανισθούν μειωμένα σε σχέση με πέρυσι. Σε ότι αφορά στη Μύθος Ζυθοποιία, η διοίκηση της εκτιμά ότι η ελληνική αγορά παρέχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και γι αυτό σχεδιάζει την υλοποίηση επενδύσεων άνω των 50 εκατ. ευρώ στην προσεχή πενταετία και τον διπλασιασμό τουλάχιστον του μεριδίου αγοράς που κατέχει σήμερα, φθάνοντας το 22%-23%. Στο μεταξύ πρόσφατα η Μύθος Ζυθοποιία ανακοίνωσε ότι από την 1 Ιανουαρίου 2011, αναλαμβάνει τα δικαιώματα αποκλειστικής διανομής και διάθεσης στην ελληνική αγορά, της μπίρας Corona της Grupo Modelo de Mexico. Σημειώνεται ότι η Corona Extra αποτελεί μια από τις κυρίαρχες εισαγόμενες μάρκες μπίρας στην ελληνική αγορά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου