5/1/11
Πτώση 13% στην αγορά εστίασης
Ισχυρές πιέσεις οι οποίες έχουν ξεκινήσει να αποτυπώνονται στην αγορά ήδη από τα τέλη του 2008 αρχές του 2009 εξακολουθεί να δέχεται η εγχώρια αγορά εστίασης η οποία μπορεί τη «χρυσή» περίοδο 2005-2008 να κατέγραφε ετήσιο ρυθμό αύξησης 16%, αυτό πλέον αποτελεί παρελθόν. Ήδη το 2009 η πτώση διαμορφώθηκε στο 13%, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της ICAP, τη φετινή χρονιά η συνολική αξία της αγοράς εστίασης θα κινηθεί επίσης καθοδικά, με ρυθμό υψηλότερο της περιόδου 2009/2008, ενώ ιδιαίτερα απαισιόδοξα είναι στελέχη της αγοράς με τα οποία επικοινώνησε το «Χ» για την επόμενη χρονιά. Σύμφωνα με τους ίδιους η επόμενη χρονιά θα είναι καθοριστική για το ποιοι θα καταφέρουν να παραμείνουν στο «παιγνίδι» και ποιοι θα εξαναγκαστούν σε αποχώρηση. Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της έρευνας της ICAP προκύπτει ότι κατά θεματικό τύπο καταστήματος, κυρίαρχη κατηγορία κατά το χρονικό διάστημα 2006-2009 είναι η «μεσογειακή και διεθνής κουζίνα» με ποσοστό που κυμαίνεται από 29% έως 32% (βάσει δείγματος επιχειρήσεων). Κατά κατηγορία κουβέρ (μέση κατά κεφαλή δαπάνη) κυρίαρχη θέση το 2009 έχουν τα καταστήματα με εύρος τιμών από €15 έως €25 και ποσοστό συμμετοχής 40% (βάσει δείγματος επιχειρήσεων). Σημειώνεται τέλος ότι στην Ελλάδα, ο κλάδος εστίασης χαρακτηρίζεται από την παρουσία μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων, καθώς και από αλληλοκάλυψη όσον αφορά το αντικείμενο δραστηριότητας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου