5/1/11
Ένταξη στο άρθρο 99 αιτείται τα καταστήματα ΚΟΥ-ΚΟΥ
Τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει τους τελευταίους μήνες οδήγησαν την αλυσίδα παιχνιδιών και βρεφικών ειδών Κου- Κου στην υποβολή αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 99. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας η εκδίκαση της αίτησής της θα πραγματοποιηθεί στις 14 Ιανουαρίου και στόχος είναι η επιβίωσή της επιχείρησης. Αναλυτικότερα, η εταιρεία κατέγραψε το τελευταίο διάστημα σημαντική κάμψη του τζίρου της κυρίως στα καταστήματα της Β. Ελλάδος ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης η οποία πλήττει τη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό προς εξασφάλιση της βιωσιμότητας της η διοίκηση προέβη στην κατάθεση αίτησης υπαγωγής της στο άρθρο 99 ενώ την ίδια στιγμή εξετάζει την αναδιάρθρωση των καταστημάτων της αλλά και την πιθανή επιμήκυνση του δανεισμού της. Σημειώνεται ότι το 2009 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 35,50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τις πόλεις της Β.Ελλάδος, όπου το brand name «Κου – Κου» φέρει τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στο καταναλωτικό κοινό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει 42 καταστήματα, συνολικού εμβαδού καθαρών χώρων πώλησης 33.500 τμ σε 29 πόλεις καθώς και σύγχρονες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις 7.500 τμ στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, και στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στην οδό Ιατρού Γωγούση. Το σύνολο των καταστημάτων είναι ιδιόχρηστα, εκτός από τα καταστήματα στη Σύρο και στη Ρόδο τα οποία λειτουργούν με τη μέθοδο της παρακαταθήκης. Η εταιρεία απασχολεί σε μόνιμη βάση 350 άτομα προσωπικό εκ των οποίων οι 14 είναι διοικητικό, καθώς και αριθμό εποχιακών υπαλλήλων κατά της περιόδους αιχμής.
Υψηλή συγκέντρωση στον κλάδο παιχνιδιών
Εν τω μεταξύ η αίτηση στο άρθρο 99 της Κου-Κου και το πιθανό κλείσιμο των καταστημάτων της, αναμένεται να φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών, καθώς τα Jumbo θα ενισχύσουν περαιτέρω το μερίδιο αγοράς τους, αποκτώντας σημαντικό προβάδισμα έναντι των άλλων «παικτών» του κλάδου. Εξάλλου και από την πρόσφατη μελέτη της ICAP Group προκύπτει πως κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου είναι η αυξανόμενη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες και μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού των παραδοσιακών μεμονωμένων σημείων πώλησης και την περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα η εγχώρια αγορά των παιχνιδιών και βρεφικών ειδών ελέγχεται από λίγες μεγάλου -κυρίως- μεγέθους αλυσίδες οι οποίες στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τις συνολικές τους πωλήσεις επεκτείνονται στην πώληση ποικιλίας προϊόντων που έχουν άμεση σχέση με το παιδί και όχι μόνο. Κατά συνέπεια, έχουν προστεθεί στα καταστήματά τους ειδικά τμήματα ειδών βρεφανάπτυξης, εποχιακών προϊόντων, ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου κ.ά. Την ίδια στιγμή, ένας ακόμη «παίκτης» προστέθηκε στην εγχώρια αγορά. Η εταιρεία Plan Toys η οποία διακινεί και εμπορεύεται κατά αποκλειστικότητα τα ομώνυμα παιχνίδια Plan Toys εισήχθη στην ελληνική αγορά, με το πρώτο της κατάστημα Plan Education στην Καρδίτσα. Το επόμενο βήμα θα γίνει στην Αθήνα στην περιοχή της Κηφισιάς και ήδη η διοίκηση έχει εντοπίσει διάφορα σημεία που μπορούν να φιλοξενήσουν το νέο της κατάστημα. Μάλιστα εκτιμάται πως μέσα στο 2011 θα πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια. Στόχος είναι να λειτουργήσει ακόμη ένα σημείο πώλησης στα Νότια Προάστια της Αττικής και σταδιακά σε όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις της. Να σημειωθεί πως η Plan Toys είναι η πρώτη πράσινη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας ξύλινων οικολογικών παιχνιδιών, και στην Ελλάδα δραστηριοποιείται τα τελευταία 20 χρόνια. Σήμερα, προμηθεύει 150 καταστήματα παιχνιδιών από τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις 2.000 τ.μ. Για το 2010, τα έσοδα της Plan Toys Ελλάδος αναμένεται να ανέλθουν σε 1 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία των πέντε προηγούμενων χρόνων.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου